Aviseringar
Rensa alla

Min mamma har fått Japandille


Ämnesstartare

Jag är 16 år och bor med min mamma. För ett tag sedan så träffade hon en snubbe från Japan som hon blev helt såld på.

Förutom att hon helt har övergett det svenska språket till förmån för det japansks så har hon gjort om husets inredning så att det liknar ett japanskt hus. Hon har slängt alla våra bord och stolar eftersom man i Japan äter på golvet. Hon har slängt alla våra bestick och helt ersatt dem med ätpengar.

All traditionell svensk mat har hon också övergivit och äter numera endast japanskt. Hon har t.om börjat klä sig som en japan och kastat sina gamla kläder. Det var tillräckligt jobbigt när det bara gällde henne, men nu har hon börjat projicera ut sin fetisch på mig också.

Jag får inte prata svenska hemma längre utan måste tilltala både henne och hennes nya kille (som för övrigt har flyttat in hos oss) på japanska. Jag måste klä mig som en japanska och allt möjligt. Jag sa till henne att hon inte har rätt att bestämma hur jag ska leva mitt liv, men då sa hon att så länge jag var minderårig och bodde under hennes tak så var jag tvungen att lyda hennes regler.

Nu har hon också fått för sig att vi ska flytta till Japan med Yoshiro (hennes kille). Hon har sagt upp sig från jobbet och börjat planera inför vår flytt. Jag har sagt åt henne att jag inte vill, men hon säger att jag inte har något val så länge jag är minderårig. Om hon får som hon vill så flyttar vi redan om en månad.

Hjälp mig, vad ska jag göra?

OBS: Jag är absolut inte rasist och har ingenting emot Japan och japaner generellt, bara så ni vet.


   
Citera
Ämnesstartare

oj galet. bo hos din pappa eller släkting/kompis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

oj galet. bo hos din pappa eller släkting/kompis?

Min pappa bor i Dubai, så det går inte. Min mamma låter mig inte stanna i Sverige, annars hade jag gärna bott hos någon släkting/kompis.


   
SvaraCitera

Friggolina:

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Låter som en såndär kris som inträffar vid 30-50 års ålder. Min mamma har med spårat ut. dock inte fullt så illa. Vet dock inte vad du ska göra åt det. Kommer ju mer eller mindre förstöra hela din framtid av att flytta till japan i din ålder [shake] socialen eller någon myndighet kanske kan hjälpa [smile] men jag vet inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du är 16 får du ju stanna kvar i sverige själv om du vill det. onödigt att flytta till ett helt annorlunda land sådär bara.. speciellt om du inte vill bo där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

om du är 16 får du ju stanna kvar i sverige själv om du vill det.

Hur då? Är ju inte myndig.


   
SvaraCitera
Zsasz

Friggolina:

vad ska jag göra?

Flytta med dem?, Det låter ju minst sagt som en upplevelse, vem vet, du kanske älskar det när du väl är där, har en polare som plugade i Gifu efter högstadiet, han älskade det så pass mycket att han nu bor och studerar på universitet i Tokyo..

Friggolina:

Hur då? Är ju inte myndig.

Du kan flytta hemifrån fast du inte är myndig, Min syster flyttade hemmifrån när hon var 15, så vitt jag vet finns det inget som säger att du inte kan flytta till egen lägenhet (studentlägenhet?), eller bo på ett internat på någon skola fast du inte fyllt 18..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men omg :S låter ju nästan sjukligt? har du ingen släkting eller nåt du kan rymma till ett tag tills det går över?


   
SvaraCitera

vadå, kan du bra japanska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med soc. Din mamma har inte rätt att göra så där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Flytta med dem?

Nej tack.

Zsasz:

Du kan flytta hemifrån fast du inte är myndig,

Inte utan föräldrarnas tillåtelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Prata med soc. Din mamma har inte rätt att göra så där.

Min mamma jobbar som enhetschef på soc så det lär nog inte hjälpa.


   
SvaraCitera

Friggolina:

Min mamma jobbar som enhetschef på soc så det lär nog inte hjälpa.

[cry][love]


   
SvaraCitera