Aviseringar
Rensa alla

Min mamma har förstört mitt liv


Ämnesstartare

Nej, inte riktigt.
MEN. Hon säger till mig att jag måste vara såå noga att stänga av standby-knappen på tvn för att det var några som brann inne och jag har en gammal tv. De hann inte ut för att de giftiga ångorna utvecklades så snabbt. Så var jättenoga med att stänga av den, säger hon, när du inte ser på tv!
Jag säger, men tvn är ju inte av såndär jättegammal modell!
Hon säger, nej, men den har damm inuti som den kan brinna upp av!

Nu har jag inte vågat ha på tvn alls sedan jag var där och hon var så ond! Jag vågar inte sätta mig och njuta av tv-tittande för jag kan inte sluta tänka att den kommer brinna upp. När jag en gång tog på den så lyste lampan långt efter jag dragit ur kontakten vilket gjorde mig ännu räddare.

Hjälp 🙁


   
Citera

Haha taskigt. Men det är nog ganska få tvapparater som brinner upp så du kan ju hoppas du har lite tur och inte har en utav dem! Turen är det enda man kan hoppas på när man äger en tv.

Är hon också sån som överdriver riskerna med allting? För det där låter precis som något min mor skulle kunna sagt. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Turen är det enda man kan hoppas på när man äger en tv.

[sad] det låter inte bra!

El Guaje:

Är hon också sån som överdriver riskerna med allting? För det där låter precis som något min mor skulle kunna sagt

Lite kanske. Men hon har haft en tv som brunnit upp också, så därför överdriver hon nog extra mycket.. när jag bodde hemma fick jag inte gå ifrån och lämna tvn på i fem minuter... som om jag inte vore nog traumatiserad av detta redan!


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Men hon har haft en tv som brunnit upp också, så därför överdriver hon nog extra mycket.. när jag bodde hemma fick jag inte gå ifrån och lämna tvn på i fem minuter...

Aha ja då kan man förstå det lite mer. Låter i alla fall som det är ett stort ansvar att ha en tv om man ska lyssna på dem som kan det!

Men jag tror nog att så länge du håller dig vid tvn så brinner den nog inte. Så att titta på den på ett lagom avstånd är säkert inga problem. Det är när man lämnar tvn ensam och påslagen den brinner upp.

Nej nu vet jag knappt vad jag skriver längre, god natt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Men jag tror nog att så länge du håller dig vid tvn så brinner den nog inte. Så att titta på den på ett lagom avstånd är säkert inga problem. Det är när man lämnar tvn ensam och påslagen den brinner upp.

Älskar logiken, ska försöka övertyga mig om detta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äsch, hur stor är risken egentligen?
Men ändå bra att stänga av helt, för miljön och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Hjälp

Är det en tjock-TV? Men några få skruvar borde du kunna få bort bakkåpan och då kan du blåsa rent från damm. [y]


   
SvaraCitera
time
 time

framtidstron är död:

Nu har jag inte vågat ha på tvn alls sedan jag var där och hon var så ond! Jag vågar inte sätta mig och njuta av tv-tittande för jag kan inte sluta tänka att den kommer brinna upp

ÄR DU MIN SYSTER ELLER? Min mamma har spökat i mig EXAKT samma sak så till den milda grad att jag nu går och funderar på att köpa en asdyr ny TV bara för att jag inte ska "dö i en explosion" trots att alla utom mamma påstår att det är omöjligt, att den inte kommer explodera och vi skulle hinna släcka elden innan det blev livshotande.

Men jag blir helt tokig på folk som sår paranoia-frön i huvudet på en!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu blir jag rädd. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Nu har jag inte vågat ha på tvn alls sedan jag var där och hon var så ond! Jag vågar inte sätta mig och njuta av tv-tittande för jag kan inte sluta tänka att den kommer brinna upp. När jag en gång tog på den så lyste lampan långt efter jag dragit ur kontakten vilket gjorde mig ännu räddare.

om TVn är dammig så måste du torka av den. man gör det för att det inte ska börja brinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men några få skruvar borde du kunna få bort bakkåpan och då kan du blåsa rent från damm.

kanske skulle ta och göra så!

timeisrunningout:

Men jag blir helt tokig på folk som sår paranoia-frön i huvudet på en!!!

[sad] hemskt är det. Vi måste säga åt våra mammor att vara tysta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

När jag en gång tog på den så lyste lampan långt efter jag dragit ur kontakten vilket gjorde mig ännu räddare.

Det är för att det är kvar en laddnind i transformatorn, absolut inget att vara rätt för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är för att det är kvar en laddnind i transformatorn, absolut inget att vara rätt för.

tack!

ti-92:

om TVn är dammig så måste du torka av den. man gör det för att det inte ska börja brinna.

Hur ska man göra då?
Får man pilla hur som helst där inne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Får man pilla hur som helst där inne?

Dra ut sladden ur TVn, sen kan du öppna den om du inte har tummen mitt i handen. Sen är det bara att dra fram dammsugaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Dra ut sladden ur TVn, sen kan du öppna den om du inte har tummen mitt i handen. Sen är det bara att dra fram dammsugaren.

okii! tummen sitter där den ska, ungefär


   
SvaraCitera