Aviseringar
Rensa alla

Min mamma låter mig inte träffa min pojkvän!


Ämnesstartare

Jag får inte åka till min pojkvän på sportlovet för min mamma, vad faan ska jag göra? Mår så jävla dåligt nu! Någon som har något förslag på vad jag ska göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Du är 18 år?

Åk ändå, så klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ger hon dig något bra skäl till varför du inte "får" åka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga din mamma om han får åka hem till dig istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Du är 18 år?

Åk ändå, så klart.

Ja det är jag och jag har funderat på det, men känner mig för feg för att boka biljetter utan att hon vet om det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ger hon dig något bra skäl till varför du inte "får" åka?

Hon tycker att jag ska satsa alla pengar på körkortet...men det kostar bara 350 kr tur och retur och jag har sagt att jag betalar allt själv, men inget verkar funka...[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

men känner mig för feg för att boka biljetter utan att hon vet om det...

Du måste slå dig fri. Din mamma måste förstå att hon inte kan begränsa sin 18-åriga dotter från att åka och hälsa på sin pojkvän om du en vacker dag ska kunna bli självständigt och flytta hemifrån. Jag anser att en 18-åring redan borde vara så självständigt att denne kan ta egna beslut gällande sådant här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Fråga din mamma om han får åka hem till dig istället.

Han var här i julas så han har tyvärr inga pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Hon tycker att jag ska satsa alla pengar på körkortet..

Din mamma kan inte heller bestämma vad dina pengar ska gå till, det får du avgöra själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och föresten ska du självklart inte boka biljett utan hennes vetskap - du ska berätta att du tagit beslutet att åka till din pojkvän för dina pengar helt enkelt, och sen göra det.


   
SvaraCitera

Det kanske är så att hon har rätt och du behöver spara dina pengar?
Men du är myndig och väljer själv [smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Du måste slå dig fri.

Jag tycker du har så rätt. Min mamma är väldigt beskyddande och visst det är bra att hon bryr sig, men det blir väldigt jobbigt i längden och det har jag sagt till henne.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

framtidstron är död:

Och föresten ska du självklart inte boka biljett utan hennes vetskap - du ska berätta att du tagit beslutet att åka till din pojkvän för dina pengar helt enkelt, och sen göra det.

Jo jag vill göra det. Jag är ändå 18 år och borde få bestämma det själv. Man lever bara en gång och ska ha kul tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Jo jag vill göra det.

Gör det då [party]
Boka biljetter och gå sedan och säg till din mamma att du åker till din bf under sportlovet. Enkelt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szfgjdf:

Det kanske är så att hon har rätt och du behöver spara dina pengar?
Men du är myndig och väljer själv

Nej jag är väldigt ekonomisk av mig och det kostar inte så mycket känner jag.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

framtidstron är död:

Gör det då
Boka biljetter och gå sedan och säg till din mamma att du åker till din bf under sportlovet. Enkelt!

Jag vill så himla gärna göra det. Det här tar knäcken på mig. Hon tror nog inte att det är så jobbigt men det är det verkligen...Jag har ingen ork att göra någotting eftersom jag blir på så dåligt humör av att inte få åka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh, sådär tror jag min mamma är också. Fast det gick över efter diverse skrik och gråtbråk. Fick nu boka biljetter och hon säger att det är dumt osv osv osv men det är mina pengar ohc jag är ju arton. Du får uppfostra din mamma lite 🙂 Men på ett snällt sätt!


   
SvaraCitera