Aviseringar
Rensa alla

Min mamma "slår" mig?


Ämnesstartare

när jag var liten och hade gjort något dumt brukade min mamma örfila mig för det och jag jävligt arg. 
nu när jag är tonåring har min mamma sagt att jag borde ta livet av mig eftersom min sjukdom splitter isär famlijen, att jag är ett monster, att jag förstör allting det vill säga att mina syskon inte kommer klara skolan pga mig. hon har grept tag runt om min arm och skrikit massa saker när hon har kommit på mig när jag har gömt undan maten eller tagit laxermedel. 

det som hände mig när jag var liten påverkar mig idag det vill säga att det har fastnat i mitt huvud att hon kan skada mig. min mamma slår inte mig idag men hennes ord gör, men enligt henne så gör hon inget fel när hon tar mig runt armen jättehårt eller säger att hon vill jag ska dö för jag förstör famlijen, enligt min mamma kan hon eller gör aldrig fel fast hon är kurator och vet om vad barnmisshandel är. 

det jag undrar gör min mamma något fel? eller är det jag som är bara jävligt löjlig och svag och tror att hon misshandlar mig fast hon inte gör de haha? eller vad tycker ni? 


   
Citera

hon verkar vara jävligt dum i huvudet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:
hon verkar vara jävligt dum i huvudet 

säkert? är det inte jag som överdriver då? 


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead:

säkert? är det inte jag som överdriver då? 

hon ska inte göra så mot dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:

hon ska inte göra så mot dig

men vad ska jag göra? man kan ju inte kalla detta för barnmisshandel eller något liknade? men varje gång hon har sagt så har hon varit jävligt arg för hon har kommit på mig när jag har laxerat eller gömt undan maten hon kanske inte menar det egentligen utan hon bara säger något sånt för hon är arg? 


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead: det jag undrar gör min mamma något fel?

Ja det är fel
Min mor var ungefär likadan, fast mer psykisk misshandel och självmordsuppmaningar, det sitter fortfarande kvar och får mig att må skit rätt ofta


   
SvaraCitera

on gör fel. Kontakta skolkuratorn eller um, och ta reda på vad man borde göra i din situation. Att önska sitt barn död är alltid fel. Visst är det jobbigt för alla när någon i familjen mår dåligt, men hon är faktiskt vuxen och vet bättre

H


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead:

men vad ska jag göra? man kan ju inte kalla detta för barnmisshandel eller något liknade? men varje gång hon har sagt så har hon varit jävligt arg för hon har kommit på mig när jag har laxerat eller gömt undan maten hon kanske inte menar det egentligen utan hon bara säger något sånt för hon är arg? 

det är inte okej att göra så pga ilska. aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:

Ja det är fel
Min mor var ungefär likadan, fast mer psykisk misshandel och självmordsuppmaningar, det sitter fortfarande kvar och får mig att må skit rätt ofta

ja så gör hon med mig med, men vad ska man göra man kan ju inte precis anmäla det? och dessutom hon kanske bara säger sånt för är jävligt arg utan att mena det, det brukar man ju göra när man är riktigt förbannad det brukar jag göra i alla fall 


   
SvaraCitera

´Neerå folk skall ej vara elaka mot någon.
    Jag tycker att det är den andra personen som avgör vad som är elakt mot än. Det vill säga att hon borde anpassa sitt beteende efter hur du känner och tänker. Det är hon "skyldig" att göra. Samma sak tillbaka för henne men du verkar inte göra något illa.
   Vill du säga ´vafför hon säger som hon gör mot dig?


   
SvaraCitera

ja hon gör fel. min gjorde nästan likadant. du kan bli jätteskadad av sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
on gör fel. Kontakta skolkuratorn eller um, och ta reda på vad man borde göra i din situation. Att önska sitt barn död är alltid fel. Visst är det jobbigt för alla när någon i familjen mår dåligt, men hon är faktiskt vuxen och vet bättreH

sant.. men jag har typ sagt till min personal på ett boende jag bor på och hon har anmält skiten fast min mamma säger att hon inte alls slår mig, men det gör hon ju inte nu och jag vet iten varför jag sa så, men hennes ord slår ju typ mig eller har jag fel och överdrivet nu igen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
ja hon gör fel. min gjorde nästan likadant. du kan bli jätteskadad av sånt.

fyfan, tror jag är redan skadad av det jag tror redan att det hade varit bättre att jag försvann då slipper hon ju mig och jag henne? 


   
SvaraCitera

Du verkar inte överdrivet med något... Det är bra om de snackar med henne för det skall inte göras eller skötas på de sätt hon utför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
´Neerå folk skall ej vara elaka mot någon.
    Jag tycker att det är den andra personen som avgör vad som är elakt mot än. Det vill säga att hon borde anpassa sitt beteende efter hur du känner och tänker. Det är hon "skyldig" att göra. Samma sak tillbaka för henne men du verkar inte göra något illa.
   Vill du säga ´vafför hon säger som hon gör mot dig?

ja det är för hon har kommit på mig när jag har laxerat eller tränat i smyg eller gömt undan maten för det enda hon vill att jag ska bli frisk och hon tror jag inte vill det när jag håller på sådär i smyg. och om jag inte blir frisk och håller på med min sjuka ätstörnign och anorexi tankar förstör jag famlijen så hon och min pappa kommer skiljas säger hon 


   
SvaraCitera