Aviseringar
Rensa alla

Min mor är en irriterande hycklare som borde sluta kolla på dr.phil


Ämnesstartare

för snart ett år sen skaffade jag en off-center labret.
Jag är fullt medveten om att det inom ett par år kommer att komma en situation då jag tröttnar på att se ut som ett förvuxet emokid och plocka ur den.
Jag gillar piercingar och tycker att det är snyggt, därför vill jag gärna pierca min tunga (den kommer jag inte behöva plocka ur sen eftersom det inte är en piercing som syns så värst mycket).

Mitt problem är att min käre mor är en hycklare.
hon tillät mig att pierca läppen, men jag får inte pierca tungan förens jag är arton.
Hennes argument var "jag drar gränsen vid munnen, jag säger nej".
Som den hormonspåverkade tonåring jag är sa jag
"JAHA SÅ DET ÄR OKEJ OM JAG VILL PIERCA FITTAN MEN JAG FÅR INTE PIERCA TUNGAN!?"

Ingen succé där inte..

När jag övertalade henne att låta mig pierca läppen skrev jag ett "vuxet brev" där jag redogjorde vilka risker som fanns, varför jag ville ha den osvosv.
It sealed the deal, men jag hade tjatat i drygt 3 år på att få göra det så jag vet inte om det funkar på tung piercingen.

Några idéer på hur jag ska lyckas övertala henne?


   
Citera

highwired:

"JAHA SÅ DET ÄR OKEJ OM JAG VILL PIERCA FITTAN MEN JAG FÅR INTE PIERCA TUNGAN!?"

hahaha[bigcheers]
pierca den och säg att du tar ut den om du får göra en i tungan ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

pierca den och säg att du tar ut den om du får göra en i tungan ist

hahah annars kan jag ju alltid hota med att dra till något sliskigt ställe där dem piercar minderåriga utan föräldrarnas underskrift och pierca varenda liten bit hud jag har 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du? Jag rekommenderar absolut inte att du piercar tungan själv eller låter en kompis göra det, det krävs ett pro för att pierca tungan.

Din mamma vill bara skydda dig. Hon förstår inte sånt här. Det tjänar inget till att vara arg på henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Hur gammal är du? Jag rekommenderar absolut inte att du piercar tungan själv eller låter en kompis göra det, det krävs ett pro för att pierca tungan.

Din mamma vill bara skydda dig. Hon förstår inte sånt här. Det tjänar inget till att vara arg på henne.

jag är 16 och nej jag skulle aldrig pierca mig själv eller låta en kompis göra det, det kan gå riktigt illa.

Jag skulle inte direkt säga att jag är arg på henne, snarare irriterad. Jag reagerade på "jag drar gränsen vid munnen".
Min läpppiercing går in i munnen, alltså skulle infektionsrisken ungefär vara den samma med en tungpiercing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

highwired:

jag är 16 och nej jag skulle aldrig pierca mig själv eller låta en kompis göra det, det kan gå riktigt illa.

Har piercat folks läppar när jag hängde med emo-crowden, det är rätt enkelt. Säkerhetsnålar [cool][cool]

highwired:

Min läpppiercing går in i munnen, alltså skulle infektionsrisken ungefär vara den samma med en tungpiercing.

Jepp, förstår inte hur hon menar riktigt. Men det är svårt att argumentera med sina föräldrar, för de tror alltid att de är bättre än vad man själv är. Om de inte är coola hippieföräldrar, men det finns inte så värst många såna.

Tungpiercing är riktigt hett förresten, tänk bara på att du blir lite handikappad i en eller flera veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Har piercat folks läppar när jag hängde med emo-crowden, det är rätt enkelt. Säkerhetsnålar [cool][cool]

Hahaha jo förut när jag var i stan kom en av mina gamla kompisar (hon hade blivit dunderemo) fram till mig och snackade lite, sen drog hon upp sin tröja och självklart hade hon en säkerhetsnål körd genom naveln. FACEPALM blev det då, tveklöst.

Mawns:

Tungpiercing är riktigt hett förresten, tänk bara på att du blir lite handikappad i en eller flera veckor.

Visst är det?
Min kompis tog för ett tag sen, hon kunde varken äta eller prata på flera dagar och gnällde konstant om att det gjorde ont. Det var riktigt kul att reta henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

highwired:

Hahaha jo förut när jag var i stan kom en av mina gamla kompisar (hon hade blivit dunderemo) fram till mig och snackade lite, sen drog hon upp sin tröja och självklart hade hon en säkerhetsnål körd genom naveln. FACEPALM blev det då, tveklöst.

Haha, navelpiercing är ändå töntigt. [cool] Bara ghettoprinsessor och porrskådisar som skall ha såna. Riktiga tjejer piercar läppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Haha, navelpiercing är ändå töntigt. [cool] Bara ghettoprinsessor och porrskådisar som skall ha såna. Riktiga tjejer piercar läppen.

Haha, det är sant. Det osköna är att jag får många emokommentarer för min piercing, fast det är mest från folk som aldrig sett någon som är emo, utan går efter "svart hår = emo"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

highwired:

Haha, det är sant. Det osköna är att jag får många emokommentarer för min piercing, fast det är mest från folk som aldrig sett någon som är emo, utan går efter "svart hår = emo"

Haha ja, men det kvittar ju. Vem vill umgås med fjantar som har fördomar liksom? [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

highwired:

utan går efter "svart hår = emo"

svart hår
piercing
ser ut som en panda
konstiga kläder

ja då får man räkna med att bli kallad emo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KristalleN:

svart hår
piercing
ser ut som en panda
konstiga kläder

ja då får man räkna med att bli kallad emo

I can feel your comment crawl beneath my skin whispering how worthless I am..
My soul is dark and scarred.. And the panda-thing was just.. just too much to take..
I..Must..Cut.. [cry]

föresten glömde du emohåret som efter för mycket tuperande och hårsprays-misshandlande känns som stålull


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

highwired:

Några idéer på hur jag ska lyckas övertala henne?

Inse att du fortfarande bara är ett barn, vänta tills du är myndig, du borde lyssna på din mor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Inse att du fortfarande bara är ett barn, vänta tills du är myndig, du borde lyssna på din mor.

Jo jag har också tänkt på att vänta tills jag blir myndig, men jag är fortfarande irriterad för att hon lät mig ta i läppen men inte i tungan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

highwired:

Jo jag har också tänkt på att vänta tills jag blir myndig, men jag är fortfarande irriterad för att hon lät mig ta i läppen men inte i tungan

Tänk tvärt om, var glad att hon lät dig göra en piercing alls.[y]


   
SvaraCitera