Aviseringar
Rensa alla

Min näsvingepiercing är inte glad på mig - knut inuti


Ämnesstartare

Tjo, tog hål i näsvingen för 2 veckor sen igen, den har mått bra hittills men nu fann jag det jag hade, likadant, förra gången, dock inte därför jag tog ut den utan den gången ramlade smycket ut och hade växt igen på morgonen sen då. Jag sa det till denna piercaren och han böjde till smycket så den kan mer eller mindre inte ramla ut nu. Aja, till problemet.. inuti näsan, runt hålet, är det en knuta på.. ja den känns ju som ½ cm stor. Jag kommer ihåg förra gången jag hade piercing och ville ha en plutt bara med rak.. åh kommer inte på namnet men kallar det för pinne för ni vet väl vad jag menar iaf, det man trycker igenom. Jaja iallafall.. längden på den gick inte ens igenom pga knutan var tjock.

Nu vill jag inte få samma problem för den var kvar i månader och försvann inte, gjorde så att smycket inte läkte etc och varade sig. Men jag tvättade inte den som man skulle då heller, utan jag min idiot tog desivon och kommer INTE göra om det felet.. utan denna gången kör jag med lactacydtvålen + vatten men bara utanpå, känns ju lite dumt och köra in en tops med tvål där..? Så det är därför jag undrar hur fasen jag ska tvätta inuti då, det är ju där problemet känns vara.

Så jag tar koksaltslöning jag köpt på apoteket och tar på en tops och rengör lite försiktigt där inne då den verkar irriterad. Då jag gör det så mår den bättre. Knutan finns väl kvar men den är ju nygjord... Så sköter jag den och har RÄTT MEDEL att tvätta med så ska den väl försvinna hoppas jag? Men... man ska ju inte använda koksalt hela tiden. Så vad ska jag tvätta med annars då? Och hur, inuti? Känner mig som en riktig noob men har massa frågor för jag vill fan inte misslyckas med denna också. Då han tog hålet var en pytteknuta kvar på 1-2 mm kanske inuti nosen, han sa det inte gjorde något..

Så mina frågor är alltså... vad ska jag tvätta med och framförallt hur? kan ju inte köra in tvål där heller.


   
Citera
Ämnesetiketter

Köp piercingtvål av din piercare och är du mer orolig över "kulan" osv (orkade inte läsa hela tråden) så fråga den som piercade[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Köp piercingtvål av din piercare och är du mer orolig över "kulan" osv (orkade inte läsa hela tråden) så fråga den som piercade[y]

Mja jag gjorde det redan då jag tog den för jag visste om vilka problem som kunde komma, eller som kom sist med.. Men han sa bara att jag skulle köra tvål och vatten..


   
SvaraCitera

lemuu:

tvål och vatten

Då menar han troligtvis parfymfri tvål. Har kört med lactacyd på piercings. Funkar bra!


   
SvaraCitera

lemuu:

tvål och vatten

Då menar han troligtvis parfymfri tvål. Har kört med lactacyd på piercings. Funkar bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Då menar han troligtvis parfymfri tvål. Har kört med lactacyd på piercings. Funkar bra!

Mjo kör med det också men funkar inte helt för mig.. den blir irriterad inuti när jag inte tvättar där. kan ju inte köra upp det i nosen [sad]


   
SvaraCitera

lemuu:

kan ju inte köra upp det i nosen

Why not?

Vanlig tvål lär hur som helst inte vara bättre[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Why not?

Vanlig tvål lär hur som helst inte vara bättre[no-no]

hur fasiken ska man ta bort tvålen då? skölja näsan? [surprised]


   
SvaraCitera

lemuu:

hur fasiken ska man ta bort tvålen då? skölja näsan?

Jätteblöt tops? Typ. Om problemet är på insidan hjälper det nog inte att tvätta enbart utsidan:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Jätteblöt tops? Typ. Om problemet är på insidan hjälper det nog inte att tvätta enbart utsidan:)

nä jag vet.. jo, får väl inte hälla i tvål då bara, kanske [cute]


   
SvaraCitera