Aviseringar
Rensa alla

Min novell - ge tips!


Ämnesstartare

Detta är början på en berättelse om ett killag i innebandy som precis har börjat 1a året på gymnasiet. Jag tar gärna emot både positiv och negativ kritik. Hittar du meningar som är feluppbyggda eller stavfel så får du gärna påpeka detta. Tack och njut!

Spelarens namn
Position

Hannes           Forward/center
Charlie            Back
Eddie              Målvakt
Mika               Center
Lee                 Forward/back
Izak                 Back/forward
Vincent          Back
Scott                  Back/forward
Texas (Tex)         Center/forward
Benjamin (Benji)   Forward/center
Jon                       Målvakt
Cole                     Forward

Alex       Tränare
Linus         Tränare
Charles        Tränare

Tillsammans. Vi ska klara detta tillsammans. Alex såg ut över salen där killarna satt. De såg målmedvetna ut. Enade. Vi tar en paus, ni ska vara tillbaka här om 10 minuter. Alex vände sig om och började sudda ut det han hade skrivit på whiteboarden med en pappershandduk. Jag tror att det gick riktigt bra, sa Linus och lade några papper i ordning. Det var fredag eftermiddag och killarna hade precis haft ett informationsmöte med tränarna om den kommande säsongen. Det var en del ändringar, även i ledarstaben. Linus var kvar som tränare och det var även Charles. Båda hade startat laget för många många år sedan och de hade sina söner i laget. Charles son Texas eller Tex som han kallades var en riktigt duktig innebandyspelare och Linus tvillingsöner Scott och Cole kunde hitta varandra utan och innan på planen. Alex var en ung kille i 20-års åldern som själv spelat innebandy men som nu ägnade sig att åt att coacha istället. Under sommarträningen hade han märkt att killarna såg till honom som en kompis. Någon som man kunde snacka med. Han hade skapat personliga band till spelarna genom sms och korta samtal med killarna.

Killarna hade haft en veckas lov mellan sommarträningen och innan träningarna inomhus med boll och klubba. Under sommarträningen handlade träningen mer om själva personen. Att utvecklas som individ. För att inte alla egoistiska tankar skulle sitta kvar hade tränarna nu haft ett kort möte.

Scott var en av de killar som rusat ut ur teorirummet mot planen för att spela lite innebandy.
”Scott, kan jag låna en av dina klubbor,” ropade Eddie bortifrån sekretariatet och Scott gjorde tummen upp. Eddie var vanligtvis målvakt och han rusade runt med en klubba i handen utan att riktigt veta vad han höll på med. Ingen av killarna var riktigt pigga. Det var många nya saker att hålla reda på. En vecka av skolan hade gått och alla hade börjat gymnasiet i nya klasser och i en ny skola. Senare ikväll skulle de ha sin första träning för veckan och under helgen fanns även en träningsmatch inbokad.

10 minuter senare droppade spelarna in i teorirummet. Varma och skrattande i deras vardagskläder satte dig sig ner. ”En sista sak innan vi avslutar” började Linus. I erat omklädningsrum har vi ändrat om lite precis innan ni kom hit idag. Vi vet hur stökigt det blir och därför har vi en del ändringar. Charles lyfte upp en hög plastbackar med spelarnas nummer påklistrade på kortsidan. ”I den här backen ska ni ha skor, träningskläder, vattenflaska och andra saker som ni behöver för att träna. Den här backen ska stå på en hylla ovanför eran plats. Klubborna ska stå i ett fack som vi har ställt precis till höger när ni kommer in. Till Eddie och Jon har vi stora plastbackar så att ni får plats med alla målvaktsgrejor. Vi har även gjort ett städschema.


   
Citera
Ämnesstartare

In och kika och berätta vad dy tycker! 🙂   Tumme upp  Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*du heheMycket glad


   
SvaraCitera

Det händer mycket på samma gång. Flera karaktärer hit och dit. Ett hopp till ett annat.
Man hänger inte riktigt med, samt att replikerna är i löpande text instead of ish:

- hej, sa Ida.
fgfgfgf.. som exempel.

Butt Keep going, jag tror du kan få till det riktigt bra! och då vet jag ingenting av innebandy och sport. Blink Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket! Jag ska försöka ändra det 🙂 

Tror ni att det blir lättare om det blir en karaktär som berättar så att det är ungefär såhär:
*3dje person berättar ibland(typ lite snabbt vad som händer, återblickar mm)
* en spelare(troligtvis Scott eller Cole)berättar lite mer "privat" och man får följa honom under vardagen och under träningen lite mer än de andra killarna och han berättar vad som händer/hände?

Behöver också respons på dessa tjejnamn:
Nikki
Juni
Mollie
Mica

De ska vara bl.a flickvän mm och vad tycker ni om dessa tjejnamn som jag  skrev här ovan? Har ni förslag på fler namn (både tjej och killnamn) är det väldigt bra eftersom jag kommer behöva det! Gärna ovanliga namn men inte för ovanliga 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

In och skriv vad du tycker Glad


   
SvaraCitera

Haha känner diiig kompis :))) hoppas det finns några shyssta människor här på ungdomar.se som hjälper dig!
Puss och kram och lycka till, hoppas de blir en bok tillslut 😉 gillar iaf namnen 🙂

Hej alla ni som läser, ni kan väl skriva något för jag känner han och han är jättesnäll 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha tack kompis 🙂 Ses nån dag 😉


   
SvaraCitera

Tumme upp


   
SvaraCitera

Kan komma hem till dig nån dag 🙂 skriver på kik istället ;))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, ge mig tips!Mycket glad


   
SvaraCitera

döper man ett barn till texas så borde man få gängspö


   
SvaraCitera

TheWriter
Behöver också respons på dessa tjejnamn:
Nikki
Juni
Mollie
Mica

De ska vara bl.a flickvän mm och vad tycker ni om dessa tjejnamn som jag  skrev här ovan? Har ni förslag på fler namn (både tjej och killnamn) är det väldigt bra eftersom jag kommer behöva det! Gärna ovanliga namn men inte för ovanliga 😉

sköna namn imo


   
SvaraCitera
mynona

TheWriter:
Hej, ge mig tips!Mycket glad

MargaretaTumme upp


   
SvaraCitera
mynona

Jessica, Arnoldina och Tiffany


   
SvaraCitera