Aviseringar
Rensa alla

Min novell - ge tips!


Ämnesstartare

Fkpaw:
döper man ett barn till texas så borde man få gängspö

eh nej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Jessica, Arnoldina och Tiffany

Jessica var jättebra! En av tjejerna kommer att få heta så 🙂 tack!


   
SvaraCitera
mynona

TheWriter:

Jessica var jättebra! En av tjejerna kommer att få heta så 🙂 tack!

varsågodTumme upp

tycker du borde använda namnet Margareta också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

varsågodTumme upp

tycker du borde använda namnet Margareta också

nej 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle bli väldigt tacksam om någon mer LÄSER och skriver sina åsikter Glad


   
SvaraCitera
mynona

TheWriter:

nej 

Varför inte? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Varför inte? 

Jag känner en som heter så och jag kan inte använda mig av namn på personer som jag känner för att jag kopplar ihop det för mycket med hur just den personen är. 


   
SvaraCitera
mynona

TheWriter:

Jag känner en som heter så och jag kan inte använda mig av namn på personer som jag känner för att jag kopplar ihop det för mycket med hur just den personen är. 

Ah jag förstår! Det var ett bra skäl. Jag skriver också en berättelse, men den utspelar sig i Frankrike så jag slipper det problemet 😉 


   
SvaraCitera

korta meningar passar bra i noveller, tyckte bara att det blev för många i början... Då vet man, som läsare, att nästa meningen kommer vara superkort och personligen tycker jag det minskar dynamiken på något sätt
gillar när man varierar... gillar iaf att skriva varierat. intressant att vara lurig som författare & inte så förutsägbar

Läste igenom början igen och ser att i början var det många korta sedan blev det ett par längre meningar i rad, tror det var det jag inte gillade
annars är det bra (y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gladegentligen:
korta meningar passar bra i noveller, tyckte bara att det blev för många i början... Då vet man, som läsare, att nästa meningen kommer vara superkort och personligen tycker jag det minskar dynamiken på något sätt
gillar när man varierar... gillar iaf att skriva varierat. intressant att vara lurig som författare & inte så förutsägbar

Läste igenom början igen och ser att i början var det många korta sedan blev det ett par längre meningar i rad, tror det var det jag inte gillade
annars är det bra (y)

Tack så mycket för tipset, ska försöka tänka på det! :)))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ah jag förstår! Det var ett bra skäl. Jag skriver också en berättelse, men den utspelar sig i Frankrike så jag slipper det problemet 😉 

Okej, jag har det problemet hela tiden…! ;)))


   
SvaraCitera