Aviseringar
Rensa alla

Min pappa slog mig.


Vattuman:

pappade brukade också slå mig, ibland till och med blodig till sömns mellan åren 4-6. Men sedan slutade det när mamma och pappa skiljde sig.. och då tog mamma över rollen som misshandlaren. Fortsatte tills 12års åldern. Inte lätt när man inte vet skillnaden mellan rätt och fel när man är liten.

Fy fan[sad]


   
SvaraCitera

Wanko:

Man önskar ju man kunde flytta

;<


   
SvaraCitera
Hando

Döda honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

Men va fan, han är min pappa även om jag inte träffar han så ofta vill jag inte förlora våran relation, han har ju inte gjort något på mig på flera flera år.

Även om det var flera år sedan så gjorde han ju det och då var du ju yngre och är inte det värre[n]


   
SvaraCitera

Äh, du kan ju alltid slänga på dig balaklava och plocka fram brännbollsträ't om han höjer näven idag.


   
SvaraCitera

Fy satan, skulle fan döda min pappa om han hade gjort något sånt. Tror jag, eller säga upp kontakten i alla fall.


   
SvaraCitera

PollyPop:

Ska jag bara gå vidare?

Anmäl honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

När jag var liten så slog pappa mig, och även lättare övergrepp.

Men nu är det glömt och förlåtet.

Ska jag bara gå vidare?

Nja förklaring varför han gjorde det?Liksom det hänt ofta med folk vissa hatar sin far för evigt ,vissa slår tillbaka när dom blir äldre.
Min morsa slog ju mig men jag förlåter henne eftersom hon mådde dåligt och var i depression.när hon har stress och jag som liten kommer och tjatar på henne, hon blir ju lätt förbannad men hon ångrade sig mycket om att slå mig.men om jag fick ej en ursäkt varför hon gjorde det så .skulle jag vara piss sur på morsan och hatat henne.[smile]


   
SvaraCitera

Förlåt honom, men håll dig borta. Du kanske mår bättre av att prata med en psykolog. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fem sex sju:

Förlåt honom, men håll dig borta. Du kanske mår bättre av att prata med en psykolog.

I min åsikt tycker jag du går till en vän eller nog bra vuxen du litar på,psykolog suger,jag gick på sådant dom fan bestämmer över dig än att ge fri vilja tycker jag de är dåligt(jag har gått hos 3 olika så:/)


   
SvaraCitera

killCCBMTH:

I min åsikt tycker jag du går till en vän eller nog bra vuxen du litar på,psykolog suger,jag gick på sådant dom fan bestämmer över dig än att ge fri vilja tycker jag de är dåligt(jag har gått hos 3 olika så:/)

Det är väl klart att det ska vara någon man litar på, det är en förutsättning.
Det finns både nackdelar och fördelar med allt. Saken är den att om det inte är en bra vän så kommer personen kanske inte orka lyssna på det, man vet sällan hur man ska hantera något sådant. Då kan en vuxen vara bättre, men hur ofta känner man en vuxen som man litar på? Alla har väl haft dåliga erfarenheter av psykologer.


   
SvaraCitera

Jag tror mycket av sånt här bara är inbillning. "Ja, han taffsade nog på mig då"[zzz] Om han verkligen taffsade på dig så hade du inte velat ha med honom att göra.


   
SvaraCitera

PollyPop:

men det går ju inte liksom.

precis

Supply and Demand:

;<

[smile][love]


   
SvaraCitera

sikkos:

Jag tror mycket av sånt här bara är inbillning. "Ja, han taffsade nog på mig då"[zzz] Om han verkligen taffsade på dig så hade du inte velat ha med honom att göra.

Jag tror att man ofta tänker "nej, han tafsade nog inte" när man är liten, för att man vill ha någonting med personen i fråga att göra. Personlig erfarenhet.


   
SvaraCitera

PollyPop:

Men nu är det glömt och förlåtet.

Kom alltid ihåg att det är din förälder , du har inga andra föräldrar än dina egna. Visst , det är som de flesta här säger att du kan välja att bryta din relation med din pappa helt , eller också se de ljusa stunderna med honom (om det nu finns några) och försöka glömma det förflutna (nu vet ju inte jag om det är lätt eftersom jag fått enligt mig världens bästa uppväxt av mina föräldrar). Sen finns det hjälpgrupper för sånt här. Vi på UM har nog inte de bästa råden , vi bara säger hur vi hade hanterat situationen. Hoppas på det bästa för dig [wink]


   
SvaraCitera