Aviseringar
Rensa alla

Min pappa vägrar acceptera mina val


Ämnesstartare

Sen några veckor tillbaka bestämde jag mig äntligen efter lång funderan på att bli vegetarian men min pappa har väldigt svårt att acceptera det. Han är inte så förtjust i vegetarisk mat och jag förstår inte varför? Han får även för sig då att jag nu hjälper till mindre med den andra matlagningen hemma bara för jag då ska fixa min egen mat, men han lägger inte en enda tanke på mina två brorsor som fan inte gör ett skit hemma. Han ska även klaga på att det finns massa saker hemma som ska göras och påpekar att jag är borta hemmifrån mycket och då intr hjälper till. Men jag är den som gör bland det mesta hemma, är han rädd att han ska förlora kocken hemma, istället för att för att engagera mina brorsor att hjälpa till. Nån som vet vad jag kan göra för att få han att ändra sin syn på mig och acceptera vad jag väljer att göra? Detta är ju även ren jävla sexism då han tyder på att jag som tjej ska hjälpa till fast inte mina brorsor. 


   
Citera

Han verkar ha en hemsk kvinnosyn, bl.a. Ledsen Stå på dig bara, be strong! 


   
SvaraCitera

Hjälp inte till eller gör det. När du flyttar hemifrån måste du göra allt själv.

Mina föräldrar har lärt mig att hjälpa till i hushållet hela mitt liv. Det är viktigt att kunna dessa saker.

Det är deras förlust om de inte vet vad man ska göra när man flyttar hemifrån.


   
SvaraCitera

Tycker att du ska vägra göra de saker om inte dina bröder behöver det!!


   
SvaraCitera

Vi kan omöjligen göra en bedömning baserad på en enda nyanserad sida av situationen.


   
SvaraCitera

Gör det, sluta gnälla så jävla mycket, om du är äldst så är det bara å ta det


   
SvaraCitera

om det är du som lagar maten hemma får han väl äta vad som serveras. föräldrar brukar iaf resonera så. 


   
SvaraCitera

sinnessjuk uns:
om det är du som lagar maten hemma får han väl äta vad som serveras. föräldrar brukar iaf resonera så. 


   
SvaraCitera
time
 time

Jag skulle personligen ta ett snack med min pappa om det var så att han såg det som en naturlig grej att jag (som tjej) måste hjälpa till med maten men mitt manliga syskon slipper. Det är definitivt sexistiskt, och orättvist mot dig, OCH dina brorsor som då inte får basala kunskaper om matlagning vilket är superbra att ha. Och kul att ha också. Hur gamla är de? 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

sinnessjuk uns:
om det är du som lagar maten hemma får han väl äta vad som serveras. föräldrar brukar iaf resonera så. 

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jötunheimer:
Gör det, sluta gnälla så jävla mycket, om du är äldst så är det bara å ta det

Men då är det ju det att jag inte är äldst...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag skulle personligen ta ett snack med min pappa om det var så att han såg det som en naturlig grej att jag (som tjej) måste hjälpa till med maten men mitt manliga syskon slipper. Det är definitivt sexistiskt, och orättvist mot dig, OCH dina brorsor som då inte får basala kunskaper om matlagning vilket är superbra att ha. Och kul att ha också. Hur gamla är de? 

Den ena är 18 o andra 12


   
SvaraCitera