Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän är bybo, hur ska jag göra?


Du får nog helt enkelt ta och bestämma vem du älskar mest; dig själv eller honom, eftersom han inte vill kompromissa runt sitt liv och du själv insett att du inte mår bra i hans liv. Sedan får han själv bestämma vad han älskar mest, sina rutiner eller dig.

Ibland är det bäst att bara krossa sitt eget hjärta så att man har det överstökat. Det finns flera 'rätta'.


   
SvaraCitera

Men herregud kvinna, låt honom vara ifred. Varför skall kvinnor alltid komma och gnälla och förstöra när man har det bra[sad]


   
SvaraCitera

mahabi:

Ärligt talat - detta är skiiiitjobbigt.

Förstår det. Men några frågor.

Har hans mamma någon sjukdom och din pojkvän tar hand om henne?
Om en kompis till dig hade berättat att hennes relation såg ut som din. vad hade du gett henne för råd?

Till sist. Om din pojkvän gör sådär på ett ställe där han är "trygg" vad tror du att han skulle göra i en helt ny stad där han inte känner någon.


   
SvaraCitera

mahabi:

Känner ibland att jag vill hjälpa honom "ur" det där inrutade livet.

mahabi:

Skulle han bosätta sig där jag nu bor i en stad med lite liv och puls i är jag säker på att han skulle utvecklas och komma till INSIKT

[confused] Du kan inte tvinga honom att ändra på sig, eller förvänta sig att han ska göra det. Vill han inte så vill han inte.

Och hur kul är det att vara i en relation där man är missnöjd med sin partner och vill att denna ska sitt liv och alla sina rutiner?


   
SvaraCitera

mahabi:

Känner ibland att jag vill hjälpa honom "ur" det där inrutade livet.

Fast han verkar ju inte vilja ha någon hjälp ur det, så han trivs väl. De flesta har inrutade liv och det är inte en dålig sak. Att du inte trivs med det betyder inte att det är dåligt för honom, vilket det låter som att du helt missar. Så ja, om du inte vill ha ett förhållande med honom som han är så kanske du inte ska ha ett förhållande med honom heller.


   
SvaraCitera