Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän behandlar mig som om jag skulle vara otrogen, hur får jag hans tillit?


gulan: det var ju det jag gjorde när inget funkade men vi vill bli tillsammans igen för jag lyckas inte gå vidare och saknar honom så mycket 🙁

tkr du ska ge det ett till försök, men han verkar ju fortfarande va svartis... men åh vad jobbigt det måste va för dig Ledsen vet inte riktigt vad jag ska skriva :/ men kommunikation e det bästa alternativet iaf 


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

cuzIcan: tkr du ska ge det ett till försök, men han verkar ju fortfarande va svartis... men åh vad jobbigt det måste va för dig  vet inte riktigt vad jag ska skriva :/ men kommunikation e det bästa alternativet iaf

vi har lagt ner så mycket timmar på att komma på lösningar och det är svårt att gå vidare då jag gjorde något så dumt som att bli tillsammans med någon i min klass, så vi ses varje dag


   
SvaraCitera

gulan:

vi har lagt ner så mycket timmar på att komma på lösningar och det är svårt att gå vidare då jag gjorde något så dumt som att bli tillsammans med någon i min klass, så vi ses varje dag

oj :/ men det borde han acceptera tycker jag, ni är ju inte ihop längre liksom


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

cuzIcan: ni är ju inte ihop längre liksom

men vi vill ju bli dert igen eftersom man påminns om de bra stunderna konstant när vi ser varandra och hela klassen är på oss om det..


   
SvaraCitera

gulan:

men vi vill ju bli dert igen eftersom man påminns om de bra stunderna konstant när vi ser varandra och hela klassen är på oss om det..

vänta lite... så killen i klassen är samma kille som den svartsjuka? 


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

cuzIcan: vänta lite... så killen i klassen är samma kille som den svartsjuka?

ja, jag kanske utryckte mig dåligt, men den svartsjuka mitt ex,, går i samma klass som jag


   
SvaraCitera

Hitta någon annan. Du kommer över honom med tiden.


   
SvaraCitera

gulan:

ja, jag kanske utryckte mig dåligt, men den svartsjuka mitt ex,, går i samma klass som jag

jaha okej... jobbigt läge 🙁


   
SvaraCitera

gulan: näller om att han inte förtjänar mig.

beter sig någon illa och pendlar mellan att vara elak mot en och gnälla om att de inte förtjänar en osv (oavsett om de menar som i att "du är för bra för mig" eller motsatsen, att DEN skulle vilja ha bättre) så är det bästa att inte vara tillsammans. En bra partner begränsar inte ens liv. Att han lägger över skulden på DIG när det är HAN som inte kan hantera en vanlig situation, det är ett starkt tecken på att saker inte står rätt till. Kan inte kommunikation lösa problemet måste du inse ditt eget värde och sätta ner foten. Du förtjänar en partner som inte begränsar ditt liv och stympar ditt umgänge.


   
SvaraCitera

gulan: han sa att han gick till psykologen men sen bråkade vi så slutade han gå dit och tyckte att det vara meningslöst.. 🙁

Hota med att anmäla honom... Säg typ "om du inte slutar vara så kontrollerande och läskig så blir jag tvungen att skaffa hjälp åt dig, om du sj inte gör det" säg det med en hel del omtanke osv. om du vill ha kvar hnm i ditt liv. Alltså, huvudsaken är att du ser till att han får hjälp - MEN det är INTE ditt ansvar, däremot gör du dig en tjänst genom att göra honom en tjänst.


   
SvaraCitera