Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän gjorde en massa saker när jag sov...


Seriöst, skaffa lite självrespekt!


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Är ju ganska mkt mitt fel

Ditt fel att han gjorde så? [confused]


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Är ju ganska mkt mitt fel

Det är inte ditt fel att han tycker att det är okej att använda din kropp för att runka av sig själv och ta på dig när du sover. Dina reaktioner gör inte att det blir ditt fel - hans handlingar är hans eget fel.


   
SvaraCitera

novemberbarn:

För att jag kanske skäms? Då undrar väl han bara vrf jag inte sa något?? Är ju ganska mkt mitt fel

Skit i ärret, förstår du inte att det är allvarligare att han tar på dig utan din tillåtelse än om han ser ett jävla ärr??
Du måste ju tänka lite nu.


   
SvaraCitera

Stereotyp:

Tycker bara att liknande situationer återkommer för ofta och då även sättet hur tjejen hanterar situationen.

Det problemet försvinner ju helt och hållet om folk slutar begå sexuella övergrepp mot andra personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Ditt fel att han gjorde så?

mediakatt:

Dina reaktioner gör inte att det blir ditt fel

Om jag sagt till han hade han ju nog slutat...


   
SvaraCitera

Det är nog enklare om människan lär sig att stå upp och försvara sig själv, sexuella övergrepp kommer alltid att begås, men gör man motstånd så är risken betydligt mindre att någonting faktiskt händer


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Om jag sagt till han hade han ju nog slutat...

Får jag fråga varför du fortsätter umgås/är i ett förhållande med honom när han faktiskt gör dig rädd och beter sig som ett äckligt svin? Hoppas att du trollar, sådana som du gör mig riktigt förbannad...


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Om jag sagt till han hade han ju nog slutat...

Det har väl inget med saken att göra? Problemet här är ju inte om han respekterar vad du säger eller inte, utan att han har begått ett sexuellt övergrepp mot dig.

Om du säger ifrån spelar ingen roll när han gör sådant när du sover och inte har möjlighet att vare sig samtycka eller protestera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skit i ärret, förstår du inte att det är allvarligare att han tar på dig utan din tillåtelse än om han ser ett jävla ärr??

novemberbarn:

eftersom jag inte ville att han skulle märka att jag har ett stort sår på höften (och för att jag inte ville) så låtsades jag vända mig i sömnen,


   
SvaraCitera

Angelize:

sådana som du gör mig riktigt förbannad...

Jag blir jävligt förbannad över att du tycker att det är en bra idé att skuldbelägga personer som utsatts för övergrepp istället för folk som begår dem. Du fattar att det bidrar till att övergrepp begås överhuvudtaget va?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag blir jävligt förbannad över att du tycker att det är en bra idé att skuldbelägga personer som utsatts för övergrepp istället för folk som begår dem. Du fattar att det bidrar till att övergrepp begås överhuvudtaget va?

Skuldbelägger inte personer som blir utsatta för övergrepp, skuldbelägger personer som väljer att stanna kvar i en sådan destruktiv relation.


   
SvaraCitera

Angelize:

Skuldbelägger inte personer som blir utsatta för övergrepp

Jo, det gör du, och om du inte vill göra det så borde du skulle sluta skriva i den här tråden.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jo, det gör du, och om du inte vill göra det så borde du skulle sluta skriva i den här tråden.

Jag tycker dock fortfarande att TS tänkande är idiotiskt och vill gärna höra ett svar (från henne) på varför hon väljer att fortsätta relationen när 1. Han skrämmer henne. 2. Har sex med henne i sömnen.


   
SvaraCitera

Angelize:

Jag tycker dock fortfarande att TS tänkande är idiotiskt och vill gärna höra ett svar (från henne) på varför hon väljer att fortsätta relationen när 1. Han skrämmer henne. 2. Har sex med henne i sömnen.

Det vill och tycker du säkert, men det betyder inte att du borde skriva det här om du inte kan uttrycka det på ett sätt som inte ursäktar övergrepp.


   
SvaraCitera