Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän har gjort mig knäpp (onormalt)


larana:

Jag har vänner.. det är självkänsla+självförtroende jag behöver, men hur fan skaffar man sig det? Fokuserar extremt mkt på mig själv när jag är just själv, har bra självkänsla när jag är själv just. men har svårt runt andra människor - speciellt honom. Tänker för mkt på att jag vill att han ska gilla mig...

tycker mer att du ska börja tänka; Han får gilla mig för den jag är! Och tänka på att inte glömma bort dig själv, eller förminska dig själv, eller ändra på dig för någon annan, du är ju du, och om en kille inte gillar dig är det faktiskt inte hela världen, för det finns andra som kan uppskatta dig för den du är då. Sen har ju din kille valt att vara med just dig, måste ju betyda att han vill det och gillar dig! 


   
SvaraCitera

prata om det, det är det du kan göra. hur du känner dig.


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

ceka92:

och då känner du att det är ditt ansvar och försöker förgäves. det är hans ansvar.

Ja - han säger att han är över henne men jag har svårt att lita på det..


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

FruLiten:

tycker mer att du ska börja tänka; Han får gilla mig för den jag är! Och tänka på att inte glömma bort dig själv, eller förminska dig själv, eller ändra på dig för någon annan, du är ju du, och om en kille inte gillar dig är det faktiskt inte hela världen, för det finns andra som kan uppskatta dig för den du är då. Sen har ju din kille valt att vara med just dig, måste ju betyda att han vill det och gillar dig! 

Mkt sant..Tack för pepp 🙂


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

Börg:

gör det bara, gradvis blir det mer och mer

Yes Jag försöker.. stör mig när jag inte lyckas bara


   
SvaraCitera

ceka92:
jag tycker att du borde vara skeptisk till hans löften. du är värd lika mycket som en självständig individ som han är. han är inte värd din tid om han inte gör sig förtjänt av den. han ska ställa frågor och lyssna på dig i sms, annars är han egocentrisk om han inte vill  dela sin tid med dig.

fast vadå ska? vem är du att bestämma vad de objektiva mätkriterierna för kärlek är? hela den här grejen att kärlekspar måste spendera all vaken tid med att se till varandras alla behov är jävligt förlegad. folk funkar inte så. om det är så att det funkar bra när de umgås så går det väl för fan att uppskatta det, utan att kräva att motparten utöver det ska vara tillgänglig 24/7 över sms.


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

player one:

fast vadå ska? vem är du att bestämma vad de objektiva mätkriterierna för kärlek är? hela den här grejen att kärlekspar måste spendera all vaken tid med att se till varandras alla behov är jävligt förlegad. folk funkar inte så. om det är så att det funkar bra när de umgås så går det väl för fan att uppskatta det, utan att kräva att motparten utöver det ska vara tillgänglig 24/7 över sms.

Ja - och Jag tror hela mitt problem sitter i mitt psyke. Han älskar mig, han visar ju det IRL, han är inte smstypen-höras-24/7, vilket tidigare "killar" alltid varit...
Problem är att jag är osäker med honom IRL, har aldrig haft så här mkt känslor och "vågar" inte tro att han älskar mig. + jag vill vara perfekt..


   
SvaraCitera

larana:

Ja - och Jag tror hela mitt problem sitter i mitt psyke. Han älskar mig, han visar ju det IRL, han är inte smstypen-höras-24/7, vilket tidigare "killar" alltid varit...
Problem är att jag är osäker med honom IRL, har aldrig haft så här mkt känslor och "vågar" inte tro att han älskar mig. + jag vill vara perfekt..

ja, jag syftade inte på dig, skrev till ceka. jag vet faktiskt inte vad du kan göra, förutom att se till att ha ett liv utanför ert förhållande. jag vet inte. men försök se objektivt på hur det ligger till. när du slås av tanken på att han kanske inte älskar dig av x/y/z anledning, tänk på vad han faktiskt visar, vad du faktiskt har att gå på. tror att det är vettigaste sättet att arbeta bort sådana känslor på.


   
SvaraCitera

player one:

fast vadå ska? vem är du att bestämma vad de objektiva mätkriterierna för kärlek är? hela den här grejen att kärlekspar måste spendera all vaken tid med att se till varandras alla behov är jävligt förlegad. folk funkar inte så. om det är så att det funkar bra när de umgås så går det väl för fan att uppskatta det, utan att kräva att motparten utöver det ska vara tillgänglig 24/7 över sms.

det framstod på ett annat sätt. det beror på situationen som beskrivs. i denna situationen hade han ett skäl till att välja bort henne från sin privata sfär, då han är en mycket ung kille som är sårad sedan sitt förra förhållande. 
det framstod utan avsikt av ts berättelse i början som att han fick henne att trappa runt honom på tå och känna sig osäker och som att hon behövde anpassa sig. dessutom sade ts "Han säger att han älskar mig och vill gifta sig med mig/ha barn i framtiden" medan han sedan väljer bort kontakt. en kontrast som är för ologisk för att vara sann, speciellt i unga år. 
om man inte har mer att gå efter så verkar det som att han är egocentrisk, ej pålitlig eller något i den stilen. nu vet vi att det har naturliga skäl och att det berodde på ts ordval och personliga känslor för honom.


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

ceka92:

det framstod på ett annat sätt. det beror på situationen som beskrivs. i denna situationen hade han ett skäl till att välja bort henne från sin privata sfär, då han är en mycket ung kille som är sårad sedan sitt förra förhållande. 
det framstod utan avsikt av ts berättelse i början som att han fick henne att trappa runt honom på tå och känna sig osäker och som att hon behövde anpassa sig. dessutom sade ts "Han säger att han älskar mig och vill gifta sig med mig/ha barn i framtiden" medan han sedan väljer bort kontakt. en kontrast som är för ologisk för att vara sann, speciellt i unga år. 
om man inte har mer att gå efter så verkar det som att han är egocentrisk, ej pålitlig eller något i den stilen. nu vet vi att det har naturliga skäl och att det berodde på ts ordval och personliga känslor för honom.

Han är 26 år gammal.. 😛 


   
SvaraCitera

larana:

Han är 26 år gammal.. 😛 

det blir genast lite mer logiskt på barn-planet och dyl. tycker att ni lät som ett yngre par av något skäl.


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

ceka92:

det blir genast lite mer logiskt på barn-planet och dyl. tycker att ni lät som ett yngre par av något skäl.

Jag är yngre än honom.. han är mer stabil i sig själv än vad jag är. Kanske är därför jag blir osäker på mig själv med honom..hmhhh =(


   
SvaraCitera

Känner fullständigt igen mig i det du skriver!! Min självkänsla när det gäller mitt förhållande är extremt dåligt, och varje gång han åker hem grinar jag ögonen ur mig, det känns liksom som att man ska förlora honom föralltid eller som att man är ensammast i hela världen!! Livet känns helt plötsligt helt tomt och meningslöst och man önskar att han kände att hans liv var lika tomt och meningslöst när han är ifrån mig som jag gör. Istället orkar han knappt skicka sms och verkar klara sig galant utan en.. Det känns liksom som att det kvittot om man finns i hans liv eller Inte, för han behöver inte mig i samma grad som jag behöver honom, han har roligt och är glad utan mig också..

 


   
SvaraCitera

Alice24:
Känner fullständigt igen mig i det du skriver!! Min självkänsla när det gäller mitt förhållande är extremt dåligt, och varje gång han åker hem grinar jag ögonen ur mig, det känns liksom som att man ska förlora honom föralltid eller som att man är ensammast i hela världen!! Livet känns helt plötsligt helt tomt och meningslöst och man önskar att han kände att hans liv var lika tomt och meningslöst när han är ifrån mig som jag gör. Istället orkar han knappt skicka sms och verkar klara sig galant utan en.. Det känns liksom som att det *kvittar*** om man finns i hans liv eller Inte, för han behöver inte mig i samma grad som jag behöver honom, han har roligt och är glad utan mig också.. 


   
SvaraCitera
Vero
 Vero

känner exakt samma sak och det är så jobbigt 🙁 men prova att ignorera honom mer så kommer han märka det så kanske börjar han höra av sig mer. funkade för mig iaf


   
SvaraCitera