Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän lever kvar i sitt förflutna


Ämnesstartare

Okej, han är inte riktigt min pojkvän. Vet helt ärligt talat inte vad han är. Vi har varit "tillsammans" i ungefär två månader nu.

Men i alla fall, jag tycker om honom, väldigt mycket. Men en sak som gör mig ledsen och irriterad på samma gång är att han inte är över sitt ex ännu. Det har gått 9 månader sedan dom gjorde slut, hon har ny pojkvän. Ändå postar han en massa deppiga statusar på facebook och liknande om hur han förlorade sin andra halva för 9 månader sedan och blah blah blah.

Igår föreslog jag att vi skulle leka ett "kissing game". Han såg ledsen ut och jag frågade varför han reagerade så konstigt. Då svarade han att det var för att hans ex och han brukade leka den leken.

Hur får jag honom att liksom.. komma över henne? Jag känns hela tiden bara ett alternativ, jag är bara tjejen som man är med efter att man har gjort slut med sin "stora kärlek" Åh, frustrerad.


   
Citera
time
 time

deesaturn:

Ändå postar han en massa deppiga statusar på facebook och liknande om hur han förlorade sin andra halva för 9 månader sedan och blah blah blah.

Känns faktiskt inte som att den här killen ser dig som annat än ett substitut. Jag hade valt att inte fortsätta träffa denna kille på ett romantiskt/sexuellt plan i alla fall. Okej om båda två är med på att den andra inte är över en person och man vet att det inte är något emotionellt bindande, men du verkar ju vilja ha mer, och därför är den här killen uppenbarligen inte rätt väg att gå.


   
SvaraCitera

deesaturn:

Jag känns hela tiden bara ett alternativ, jag är bara tjejen som man är med efter att man har gjort slut med sin "stora kärlek"

Har du sagt det här till honom?


   
SvaraCitera

Dumpa honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

killen uppenbarligen inte rätt väg att gå.

Så what you're saying is, jag kan inte förändra honom? Få honom att släppa taget om sitt ex? Jag vet ju att han tycker om mig också och jag är villig att försöka få det att funka, men jag vet bara inte hur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Har du sagt det här till honom?

Nä. Borde jag det?


   
SvaraCitera

Att tro att känslor bara är något man blir av med för att någon annan hamnar i ens liv är inget annat än naivt och dumt. Prata med honom om det. Var öppen. Till syvende och sist handlar det om i fall du är beredd att hjälpa honom eller inte, för något finns det ju i honom som du anser är värt att älska. Eller så lämnar du honom bara.


   
SvaraCitera

deesaturn:

Nä. Borde jag det?

Om du vill att han ska förstå hur du känner dig och hur du tycker er relation är så borde du det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Att tro att känslor bara är något man blir av med för att någon annan hamnar i ens liv är inget annat än naivt och dumt.

Jag har aldrig påstått att hans känslor för exet skulle försvinna bara för att jag hamnade i hans liv. Jag förstår att det finns känslor kvar. Dock så förstår jag inte varför han fortsätter att älta hela tiden. Allt vi gör kopplar han till henne. Det är nästan som att han inte ens försöker släppa taget.

Jag vill hjälpa honom, men jag vet inte hur, som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Om du vill att han ska förstå hur du känner dig och hur du tycker er relation är så borde du det.

Är rädd att han ska ta illa upp om jag nämner det. Det verkar vara känsligt för honom, det här med hans ex. Åh, jag vet inte.


   
SvaraCitera

deesaturn:

Jag vill hjälpa honom, men jag vet inte hur, som sagt.

Det är därför du måste prata med honom. Så att du vet om det över huvudtaget finns något du kan göra aktivt förutom att finnas där, vilket också kan vara tillräckligt. För honom åtminstone.


   
SvaraCitera

deesaturn:

Är rädd att han ska ta illa upp om jag nämner det. Det verkar vara känsligt för honom, det här med hans ex. Åh, jag vet inte.

Du kan ju ta upp det på olika vis. Du får känna av om det blir för känsligt för honom, eller till och med chansa lite. Och du kan förbereda honom genom att säga något innan. Men tror inte du kan förvänta dig att kunna hjälpa honom om du inte pratar med honom.


   
SvaraCitera

Om jag ska utgå från det du skriver låter det bara som att han har dig som ett substitut till sin flickvän. Det enda du egentligen kan göra är att prata med honom om det, men om det är så att han fortfarande gillar henne är det ingenting du kan göra något åt.


   
SvaraCitera

Man ska inte hålla på med folk på det viset om man inte har kommit över sitt ex. Skit i honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så conclusion: Antingen skiter jag i honom eller så försöker jag prata med honom. Got it. Tack alla människor.


   
SvaraCitera