Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän röker på och jag gillar det inte.. Vad göra?


Ämnesstartare

Hej, jag har en pojkvän som jag älskar grymt mycket, men grejen är att han tycker om att röka marijuana och hasch, men jag gillar inte att han gör et. Jag har gjort uppoffringar för hans skull och sen har han inte gjort några för mig. Jag har fått säga hejdå till massa kompisar, men han har inte velat det, och han slutade röka ett tag, för att jag tvingade honom, men nu när jag ångrade mig och sa att det får han välja själv, det är upp till honom, så vill han ju såklart röka även om jag inte gillar det.
Jag behöver någon att prata med om det, så jag kan vänja mig vid hans ovana och komma över det och må bra.. snälla, om nån vill..


   
Citera

på vilket sätt på verkar hans marijuanabruk dig egentligen?


   
SvaraCitera

Du ska aldrig välja bort kompisar för att din kille säger det.. sånt håller aldrig i längden och sen står du där utan vänner.

För övrigt så låt honom röka och var glad att han inte är beroende av opiater. [crazy]


   
SvaraCitera

Alltså, du kan inte hindra honom från att röka på direkt. Tycker att ni borde göra slut om du har så mycket emot hans ovanor.


   
SvaraCitera

Jag skulle säga:
Sluta.
Kan han inte själv pga beroende hade jag sagt:
Sök hjälp.
Gör han inte det hade jag sagt:
Hejdå.

Tycker inte du ska behöva acceptera och vänja dig vid ett drogmissbruk. Aldrig.


   
SvaraCitera

Att röka gräs är himla harmlöst. Gillar du det inte så låt bli, men du gör honom inte direkt någon tjänst genom att tvinga honom att låta bli. Det känns som att ni båda har lite att jobba på; du måste förstås få umgås med vem du vill och du bör låta honom berusa sig på vilket sätt han vill. Hade du gett upp att dricka alkohol ibland om han bad dig?


   
SvaraCitera

sötnos:

Tycker inte du ska behöva acceptera och vänja dig vid ett drogmissbruk. Aldrig.

När sade hon att det rör sig om ett missbruk?


   
SvaraCitera
smisk

gyrostallrik:

Jag har fått säga hejdå till massa kompisar,

varför?

har själv dejtat killar som rökt på, och det har funkat bra. hade en pojkvän i 3 månader som blev hög typ varje dag, brydde mig inte speciellt mycket. fast sen är jag ganska drogliberal också.


   
SvaraCitera

Antingen så får du acceptera att ni inte delar värderingar, eller så får du göra slut med honom? Och du borde ta kontakt med de där vännerna igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

på vilket sätt på verkar hans marijuanabruk dig egentligen?

För min pappa har knarkat hela mitt liv och därför mår jag inte bra när min pojkvän inte heller vill sluta för min skull. Jag känner mig bara ovärdig och otillräcklig.

smisk:

gyrostallrik: Jag har fått säga hejdå till massa kompisar,

varför?

För att han inte tyckte om att jag umgicks med dem.

respons:

Hade du gett upp att dricka alkohol ibland om han bad dig?

Ja, det var det jag gjorde. Det är det som suger, det känns som jag får ge upp massa saker, men inte han, och därför skulle det vara skönt att ha någon att prata med om det.


   
SvaraCitera

gyrostallrik:

För min pappa har knarkat hela mitt liv och därför mår jag inte bra när min pojkvän inte heller vill sluta för min skull. Jag känner mig bara ovärdig och otillräcklig.

Knarkat vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Knarkat vad?

Allt, från gräs till heroin och allt emellan


   
SvaraCitera

gyrostallrik:

Allt, från gräs till heroin och allt emellan

Är ju dock en jävla skillnad, om du tolererar gräset så kanske du får mer tyngd i dina argument och bli enklare att ta på allvar om han skulle börja med tjack eller liknande dumheter. Om man är för mycket Hitler så blir man löjlig menar jag. Tråkigt med din farsa, är det fortfarande så?


   
SvaraCitera
mynona

gyrostallrik:

För att han inte tyckte om att jag umgicks med dem.

Det bör du självklart strunta i. Man kan inte välja vem ens partner får umgås med.

gyrostallrik:

För min pappa har knarkat hela mitt liv och därför mår jag inte bra när min pojkvän inte heller vill sluta för min skull. Jag känner mig bara ovärdig och otillräcklig.

Det bör du säga åt honom. Funkar inte att bara säga att du vill att han ska sluta. Du måste säga varför du vill det.


   
SvaraCitera
smisk

gyrostallrik:

För att han inte tyckte om att jag umgicks med dem.

gyrostallrik:

inte heller vill sluta för min skull. Jag känner mig bara ovärdig och otillräcklig.

Alltså, om du känner dig otillräcklig och måste offra massa saker utan att få ut något av det, så är det inget bra förhållande... det kanske låter hårt, men jag skulle nog ta en bra titt på förhållandet och faktiskt se efter vad du får ut av det. det är inte bra att må dåligt av något man ska må så himla bra av.
och jag säger inte att du ska dumpa på en gång, men det kanske behövs att du stället ett ultimatum för att få honom att förstå?


   
SvaraCitera