Aviseringar
Rensa alla

Min pojkväns svartsjuka


Ämnesstartare

Jag själv är en person som väldigt lätt blir svartsjuk tillexempel om min pojkvän umgås med tjejkompisar eller festar (pågrund av otrohet i tidigare relationer) Men den här killen har aldrig gjort något liknade emot mig så när jag blir svartsjuk så brukar det oftast räcka med att han förklarar hur han känner för mig och säger att jag inte behöver oroa mig, för att jag ska bli lugn och känna mig säker helt enkelt.

Han själv blir också väldigt lätt svartsjuk. Men det finns ingenting som gör att han lugnar sig. Jag ska ge er ett exempel så ni hänger med lite på noterna.

Vi har precis blivit tillsammans därför har jag aldrig träffat hans kompisar. I helgen träffades vi därför med min bästa kompis och hans bästa kompis. Vi satt hemma hos mig alla 4 och drack och hade det allmänt trevligt. Jag försökte självklart vara lite extra trevlig och glad för att hans kompis skulle få ett bra intryck av mig.

Dagen efter fick jag skit över att jag "flirtat" med hans kompis vilket jag absolut inte gjort. Han sa att jag gav han blickar och kommentarer och det spelade ingen roll hur många gånger jag förklarade för honom att jag endast försökte vara trevlig utan han fortsatte vara sur och igga mig i flera timmar. I detta läge så gjorde jag det som brukar lugna mig , förklara vad jag känner och säger att han inte behöver oroa sig , men för honom blev det bara värre och han kallade mig äcklig , falsk och många andra saker.

Som tur va släppte det dagen efter , vi pratade inte mer om det , även fast jag var lite ledsen över anklagelserna och skulle vilja ha en förklaring så bestämde jag mig för att släppa det, det kändes fel eftersom att jag som blir svartsjuk över nästan allt och frågar ut han ofta, ska haka upp mig på att han gjorde samma sak.

Men imorse satt jag på Facebook och kom in genom taggade bilder på hans bästaväns profil , uttråkad som jag var scrollade jag igenom lite sen gick jag ut. Men tydligen hade jag då råkat skicka en vänförfrågan? Då  ringde min pojkvän nån timme senare och skrek och sa hur äcklad han var av mig , och när jag väl förstod vad han syftade på så försökte jag förklara men återigen så blev han bara argare av det. Därför har vi nu inte pratat på hela dagen , han har såklart lagt till alla mina vänner vilket jag bara tycker är komiskt med tanke på hans ålder.

Det är inte första gången han blir svartsjuk på det här sättet , med tanke på hur kort tid vi varit tilsammans är det för mig helt sjukt att han blir sååå arg. Jag har förståelse för svartsjuka , men det måste väll finnas vissa gränser?

Tycker ni att det är jag som överreagerar? Jag förstår ju att jag delvis gjort fel med men trots det , är det verkligen normalt att bli så arg över sånna saker?


   
Citera
Ämnesstartare

Båda överreagerar. Tillit är A och O för att ett förhållande ska fungera. Ert förhållande kommer alltså skita sig snart om ni inte gör något åt det. Prata med varandra


   
SvaraCitera
b1son

han verkar ju ha problem med att hantera ilska faktiskt, om han skriker på dig och säger att han är äcklad osv. om han dessutom inte ens försöker lyssna när du förklarar... tkr nog du borde dumpa denna killen illa kvickt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken tönt han verkar vara. Galen


   
SvaraCitera

dumpa


   
SvaraCitera

Det här bådar inte gott. Dumpa illa kvickt. Du kommer att hitta någon som inte försöker äga eller begränsa dig sedan. 


   
SvaraCitera
time
 time

Föreställ dig att du hade en bästa vän som sa att hennes kille skrikit åt henne i telefon att han äcklades av henne för att hon skickat en vänförfrågan till någon på facebook. Hade du sagt åt henne att stanna kvar i den relationen? 

Jag hoppas att svaret på den frågan är nej och att du förstår att samma måste gälla dig. Du har haft oturen att hamna med en person som inte är lämpad för att vara i ett förhållande med någon. Gör dig själv en stor tjänst och lämna. Det här är inte något du kan fixa eller något som bra upplevelser inom relationen kan uppväga - det här är fundamentalt fel och du behöver ta dig ur det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får psychovibbar av din beskrivning 

Hade gjort mig av med honom illa kvickt om jag var i dina skor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snart tar han fysisk misshandel i kraft också

Mvh, fördomsfull


   
SvaraCitera

SPRING!

nej men seriöst:
SPRING!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag får psychovibbar av din beskrivning 

Hade gjort mig av med honom illa kvickt om jag var i dina skor

S3ON:
Snart tar han fysisk misshandel i kraft också

Mvh, fördomsfull

You just reas My mind. Nae men asså va fan han låter som ngt i stilen me snubben som bet av ansiktet av va fan ha de de hette, aja ni fattar Josefin elr ngt va de nog. Asså hade fan dumoat han, å nej du gjorde inget fel de va bara han som gjorde fel. 

Du borde dumpa han å typ ge han besköts förbud osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
SPRING!

nej men seriöst:
SPRING!

SPRING!!


   
SvaraCitera
apple

Mitt rådgivning.


   
SvaraCitera
apple

Bara strunta i honom och hitta en annan istället och det är viktigaste att du har bra kille och litar på varandra. Det har hänt med mig, jag gjort slutade med en annan kille jag har bättre kille just nu hade ihop i 1 år och 5 månader det håller pga vi har bra förtroende varandra.
Kommihåg att du är inte ensam om det!


   
SvaraCitera
Yaren

Han är inte värdig! 


   
SvaraCitera