Aviseringar
Rensa alla

Min polare snodde tjejens mobil


Ämnesstartare

isola:

Det gör det väl inte okej för det?

Vad är det som skulle göra det inte okej? Varför måste jag försvara min ståndpunkt men inte du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vad är det som skulle göra det inte okej? Varför måste jag försvara min ståndpunkt men inte du?

Du får försvara stöld och att göra andra ledsna om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du får försvara stöld och att göra andra ledsna om du vill.

Du för försvara klassamhället och barnfattigdom om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Du för försvara klassamhället och barnfattigdom om du vill.

Att stjäla förändrar ingenting. Priserna höjs så att folk som vill göra rätt för sig får lida, du blir sedd som en tjuv och ingen vill bjuda hem dig av rädsla för att förlora sina saker osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att stjäla förändrar ingenting. Priserna höjs så att folk som vill göra rätt för sig får lida, du blir sedd som en tjuv och ingen vill bjuda hem dig av rädsla för att förlora sina saker osv

Har du någon källa på att priserna höjs?

Och tror att om en är i en sådan situation där en är beredd att stjäla så tillhör en nog en grupp som redan blir misstänkliggjord på det viset.

Men vad vet väl jag.

Det förändrar på något vis iallafall. Om inte annat på ett personligt plan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahah, she must be piiii-iiiissed. [chocked][badgrin]

*fortsätter spela CoD*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Du för försvara klassamhället och barnfattigdom om du vill.

Förstår din synpunkt och håller väl med, förutom att man bör stjäla från företag istället för privatpersoner om man nu är lagd åt det hållet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då:

Förstår din synpunkt och håller väl med, förutom att man bör stjäla från företag istället för privatpersoner om man nu är lagd åt det hållet!

Ser inget fel med att stjäla en mobil från någon som är rik och viftar omkring vårdslöst med den heller. Men ja, är mer nice att stjäla från företag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Har du någon källa på att priserna höjs?

Det gör de när affärerna förlorar pengar. Samt de stackare som sitter och får näst intill ingenting för att tillverka våra varor får ännu mindre i lön för att affärerna skall tjäna på det ändå.
Hursomhelst så får inte de som snattar lida för det, utan det är det andra som får.

Ensamvargen:

Och tror att om en är i en sådan situation där en är beredd att stjäla så tillhör en nog en grupp som redan blir misstänkliggjord på det viset.

Alla som stjäl är inte utfattiga och smutsiga luffare/översminkade fnissiga tonårstjejer, som vanligen brukar vara de som misstänks allra mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ser inget fel med att stjäla en mobil från någon som är rik och viftar omkring vårdslöst med den heller.

Är alla som har fina telefoner rika? De kanske har fått den, köpt den begagnad eller vunnit den. Eller helt enkelt jobbat och slitit för att kunna köpa den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ser inget fel med att stjäla en mobil från någon som är rik och viftar omkring vårdslöst med den heller. Men ja, är mer nice att stjäla från företag.

Har man en iphone har man råd att bli av med den också! [party]

Precis beställt hem en iphone 4 (ej s) med ruskigt bra abonnemang för 345kr i månaden, sno inte den plz. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är alla som har fina telefoner rika?

Ja. De har en egentligen väldigt onödig pryl som kostar lika mycket som random bananrepubliks hela BNP typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då:

Ja. De har en egentligen väldigt onödig pryl som kostar lika mycket som random bananrepubliks hela BNP typ.

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä.

Jo? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då:

Ja. De har en egentligen väldigt onödig pryl som kostar lika mycket som random bananrepubliks hela BNP typ.

Nä.


   
SvaraCitera