Aviseringar
Rensa alla

Min Polares lillasyster


Ämnesstartare

Är det fel att vara tillsammans med en 14 åring när man är själv 21 och så har vi kännslor för varandra men Hennes kompisar tycker Inte att vi borde va tms. Hur ska vi göra?:-) snälla hjälp oss


   
Citera

fråga din mamma... om du inte är smart nog och fatta själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men min mor lever inte mer så sry jag bor ensam och det e
Därför jag frågar här


   
SvaraCitera

skaffa dej ett liv då


   
SvaraCitera

Mange_91:

Hur ska vi göra?:-)

det där är nog ingen bra idé för någon av er. Vad säger din kompis???


   
SvaraCitera

personer under 15 år är inte byxmyndiga. men det visste du nog redan.


   
SvaraCitera

Vad får du ens ut som 21-åring av en 14-åring? Om du nu inte är pedofil så att säga.


   
SvaraCitera

"Jag tror inte på en tom rymd
Jag tror på stjärnornas lyster
Jag tror inte man ska gänga sig
Med bästa polarns syster"

och varför vara tillsammans med en så ung sak..


   
SvaraCitera

Absolut inte. Det är bara vidrigt. Hon är helt klart för ung. Skaffa en flickvän i din egna ålder istället!


   
SvaraCitera

Ålder är en siffra..
Kärleken är blind..


   
SvaraCitera

ALltså, hon är inte byxmyndig vilket betyder att ni inte får ha lagligt sex, om du nu inte redan visste det. Åldern är bara en siffra, men när man är ung är det skillnad. Eftersom att du är 21 och har gett dig in i vuxenlivet och får sköta din egen ekonomi och har hand om ditt eget liv så är ni två på helt olika plan. Hon är fjorton och bor hemma, lever på barnbidrag och sina föräldrar. Ni har inte alls samma bild av livet. Det är en annan sak om en 25 åring och en 35 åring blir tillsammans för att dem har gett sig in i vuxenlivet och vet hur det är att klara sig själv osv, det är skillnad på mognad och mognad. Och nej, det verkar inte som någon bra idé..


   
SvaraCitera

att vara tillsammans med en 14 åring tycker jag är för ungt... minsta ålder jag skulle tycka är 17 😮


   
SvaraCitera

Mange_91:

14 åring när man är själv 21

det skulle vara skillnad om hon var 17-18 och du 24-25 det skulle inte vara lika äckligt, men du kan ju vänta några år tills hon blir lite äldre he-he.
Men tyvärr tycker inte detta är okej[no-no]


   
SvaraCitera

MittnamnbörjarpåettF:

Ålder är en siffra..
Kärleken är blind..

Visst, vi slutar jaga pedofiler etc. Åldern är trots allt bara en siffra!

Nej, det är oerhört vidrigt när folk över 18 är tsm med folk under 15!


   
SvaraCitera

Det beror på hur mycket ni har gemensamt. Intressen och hur mogen hon är, borde du reflektera kring. Men är du bara in it for the sex så är det bara fel fel fel.


   
SvaraCitera