Aviseringar
Rensa alla

Min puls ligger på 114 slag/minut


Ämnesstartare

fast blodtrycket är normalt.... 

the fudge? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ta.Det.Lugnt.

Känns som jag sagt det en triljon gånger. Andas och slappna av. Prova googla annars eller prata med någon idrottslärare eller likande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har så också. gjorde ett 24 timmars egk för två månaders sedan men har fortfarande inte fått svar.


   
SvaraCitera
mynona

vansinnigt att mäta puls. jag vill inte veta vad jag har för puls just nu. det tillhör sådant man inte ville veta. undvik mäta det


   
SvaraCitera

Oj jäklar. Min är 64.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
vansinnigt att mäta puls. jag vill inte veta vad jag har för puls just nu. det tillhör sådant man inte ville veta. undvik mäta det

var min biologi lärare som tyckte att det var en bra idé.... Hon mätte på matte läraren också och hans pus var 95, men resten av klassen låg på 60-70...... 

Hamsterhjul:

Oj jäklar. Min är 64.

vad gör du för att hålla den så låg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Ta.Det.Lugnt.

Känns som jag sagt det en triljon gånger. Andas och slappna av. Prova googla annars eller prata med någon idrottslärare eller likande. 

har inte idrott, men funderar på att gå till skolpsykologen med tanke på att blodtrycket är normalt så måste det var psykologiskt. 


   
SvaraCitera
mynona

cuzIcan: var min biologi lärare som tyckte att det var en bra idé.... Hon mätte på matte läraren också och hans pus var 95, men resten av klassen låg på 60-70......

det känner jag igen, min biologilärare gjorde detsamma och jag avskydde det verkligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

det känner jag igen, min biologilärare gjorde detsamma och jag avskydde det verkligen

och så fick jag lyssna på det också som gjorde mig stressad så var säkert uppe i 150 då 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: har inte idrott, men funderar på att gå till skolpsykologen med tanke på att blodtrycket är normalt så måste det var psykologiskt.

Ja men det gör ju inget, gå till någon bara. Det är nog psykologiskt, du måste helt enkelt lära dig att slappna av och andas. Prata med skolpsykologen! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
vansinnigt att mäta puls. jag vill inte veta vad jag har för puls just nu. det tillhör sådant man inte ville veta. undvik mäta det

jävligt bra att veta, dock. kollar man det bara när det är någpt fel har man inget normallägw att utgå från. när jag drabbas av något kan jag bidra med detaljerad statistik över lång tid.


   
SvaraCitera
mynona

Leijonsparf:

jävligt bra att veta, dock. kollar man det bara när det är någpt fel har man inget normallägw att utgå från. när jag drabbas av något kan jag bidra med detaljerad statistik över lång tid.

om man undviker att kolla det såväl när man är labil som stabil behöver man inte bry sig öht dock. vad är det bra till rent konkret? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chilla lite brud1 Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

om man undviker att kolla det såväl när man är labil som stabil behöver man inte bry sig öht dock. vad är det bra till rent konkret? 

det är bra för att man märker vad ens normalpulsintervall är, och noterar hur det förändras över tid, och märker när det förändras av en anledning som man inte kan förklara. resonerar du likadant till alla medicinska tester?


   
SvaraCitera
mynona

Leijonsparf: det är bra för att man märker vad ens normalpulsintervall är, och noterar hur det förändras över tid, och märker när det förändras av en anledning som man inte kan förklara.

aha. ok. jag kan som regel förklara varför jag råkar i labilt tillstånd dock. 

Leijonsparf: resonerar du likadant till alla medicinska tester?

ne. medicinska tester är ett nödvändigt ont när det är nödvändigt men kan jag undvika det så undviker jag det.


   
SvaraCitera