Aviseringar
Rensa alla

Min "kompis" vill dö... [the big whinetråd]


Ämnesstartare

OBS: Wall of text kan förekomma i denna tråd!

Jo nu är det såhär att min "kompis" (vem försöker jag lura? Ofta jag har kompisar liksom :S) är jävligt trött på livet eftersom han har så enormt många I-landsproblem att de snart går att byta ut mot ett litet U-landsproblem. Därför känner han att han behöver en stor emo-tråd så att han får skriva av sig lite, anledningen till att han inte skriver en blogg istället är för att han misstänker att hans ex och kanske även en viss familjemedlem stalkar honom lite smått här på UM och det är lättare att hitta en blogg än en tråd. [sad]

Problem #1 - Oooh drama!

Min kompis tycker mycket om en viss tjej men hon tycker nog inte om honom så mycket, det är dock inte problemet utan problemet är att minst två andra tjejer (misstänker dock även en tredje) är typ kära i honom men han är själv inte så jätteintresserad av dessa även om han gillar dem båda. En av dessa har bjudit honom på fika i helgen och han borde egentligen bli överlycklig för hon är snygg och trevlig tjej som passar honom perfekt men han är inte alls så sugen. Fett jobbigt att vara förvirrad tonåring alltså.

Problem #2 - Snyfthistorian

Min kompis har jävligt taskig relation med hela sin farsas sida av familjen eftersom han i slutet av åttan flyttade ifrån sin farsa. Anledningen till detta är jävligt många men en snabb sammanfattning är:

1. Han blev hotad med stryk så fort han hade fel åsikt om någonting. Han kunde inte ens hyra en actionfilm som barn utan att bli upptryckt mot en vägg och hotad med spö.

2. Hans farsa är ett äckligt kräk som inte betalar underhåll för sina barn så hans familj tvingas ta bidrag från staten.

3. Sättet hans farsa behandlar hans morsa är direkt äckligt. De skiljdes när han var 3 år gammal och farsan stod typ varannan dag utanför morsans hus asfull/stenad och skrek att hon var en hora och allt möjligt. Han ger henne skulden för allt fail i hans eget liv och brukade ringa och dampa på henne varje gång något inte gick som han ville, osv.

4. Hans farsa är både alkis och pundare och när min kompis var liten brukade han t.o.m. glömma bort att ge sina barn mat och grannarna fick ringa morsan flera gånger i veckan och berätta att han var för borta för att ta hand om sina barn så hon fick komma och hämta dem.

5. Finns fler orsaker som jag inte orkar skriva ner.

Problem #3 - The lost brother

Min kompis avskyr sig själv för att han flyttat ifrån sin farsa eftersom det känns som att han övergivit sin lillebror då de helt har förlorat kontakten. Han bror är dock son till hans farsa och dennes nya fru så han hade inte kunnat flytta med. Brodern behandlas dock förvånansvärt bra av fadern men förmodligen kommer det bli lika jävligt för honom när han blir äldre och börjar utveckla egna åsikter. Det min kompis dock är mest rädd för är att eftersom han själv inte har kontakt med brodern alls kommer förmodligen hans bror att växa upp och endast få höra skit om min kompis och därför få en väldigt snedvriden bild av honom, och antagligen kommer han därför aldrig att vilja träffa min kompis igen. [sad]

Problem #4 - Parasiten

Min kompis hatar sig själv för en mängd olika saker, dels det ovan men även för att han känner sig som en parasit. Hans morsa är väldigt fattig (till stor del p.g.a. att farsan inte betalar underhåll) och min kompis känner sig som att han bara snyltar på henne trots att han t.o.m. använder sitt studiebidrag för att hjälpa till att betala maten. Han har letat jobb för att kunna bidra genom att betala hyra men har inte lyckas få tag på något.

Problem #5 - Mr. Fail

Min kompis har typ inga riktiga vänner överhuvudtaget och har aldrig haft det eftersom han alltid haft problem med att passa in. Alla i hans klass är bortskämda råttor som kommer från rika familjer och inte vet ett skit om hur det är att vara fattig utan lever i sin lilla medel- och överklassbubbla där alla som går på bidrag är lata idioter, alla fattiga är mindre värda och livet går ut på att festa och shoppa. Min kompis har svårt att känna någon som helst gemenskap med dessa människor och anses mer eller mindre vara en misslyckad tönt av alla. Han har sökt vänskap på alla möjliga ställen men inte ens bland de andra vänstermänniskorna i sin hemstad känner han någon som helst samhörighet eftersom det är svårt att förstå sig på någon som står i dyra märkeskläder och ylar om att krossa kapitalismen. [n] Han är alltså dömd att faila eftersom de enda människor han någonsin känt att han trivts med är folk från denna sidan.

Finns även många fler problem som t.ex. att skolan börjar gå åt helvete till följd av någon slags fånig depressionsliknande grej som han har på gång men jag orkar inte skriva mer om min failade kompis nu. Var dock otroligt skönt att kunna skriva av sig. Förväntar mig inte direkt att någon orkar läsa utan ville mest bara rensa skallen och klaga lite. [rolleyes]

Tack för din totalt bortslösade tid! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har läst. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

[sad]

[sad]

DeathOrGlory:

Har läst. [smile]

Vad snällt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Min kompis avskyr sig själv för att han flyttat ifrån sin farsa eftersom det känns som att han övergivit sin lillebror då de helt har förlorat kontakten. Han bror är dock son till hans farsa och dennes nya fru så han hade inte kunnat flytta med.

BreakTheAuthority:

endast få höra skit om min kompis och därför få en väldigt snedvriden bild av honom, och antagligen kommer han därför aldrig att vilja träffa min kompis igen.

Jag har samma problem. Har ingen kontakt med min pappa efter att han valde sin psykkärring framför oss och min lillasyster bor kvar där och jag vet att hon blir misshandlad och sånt. :c Är helt övertygad om att hon blir intutad en massa skit om mig. Hennes morsa hatar mig och har anmält mig till soc för barnmisshandel (???) när hon själv drog armen ur led på sin egen dotter. Jag åkte dock inte dit för det och hade jag gjort det hade jag fan dödat henne! :@

Men jag funderar starkt på att polisanmäla henne och dra igång en rättegång, trots att det var länge sen jag var tvungen att ha med henne att göra. Måste bara få min lillasyster därifrån. Men jag är rädd att hon kommer hata mig när jag bara försöker hjälpa henne. :c

Men ah... jag lider med... eh... din kompis. 🙁 JAG KRAMAR DIG GENOM KOSMOS! KÄRLEK ÅT ALLA! PUSS! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Hakimi:

Men jag funderar starkt på att polisanmäla henne och dra igång en rättegång, trots att det var länge sen jag var tvungen att ha med henne att göra. Måste bara få min lillasyster därifrån. Men jag är rädd att hon kommer hata mig när jag bara försöker hjälpa henne. :c

Fyfan vad sjukt, det är ju mycket värre än alla mina löjliga problem tillsammans. [sad] Säg var hon bor så cyttar jag subban åt dig! Finns inget äckligare än folk som slår sina barn, gör man det ska man fan ha dödsstraff utan rättegång. :@ Fan vad arg jag blev av att läsa ditt inlägg...

Du bör definitivt ta och anmäla henne, oavsett vad som händer efteråt. Men fett jobbigt. [sad]

Sara Hakimi:

Men ah... jag lider med... eh... din kompis. 🙁 JAG KRAMAR DIG GENOM KOSMOS! KÄRLEK ÅT ALLA! PUSS! [love]

Ehe, min kompis hälsar att han aldrig varit gladare i sitt liv än när du kramade honom. [blush] PUSS, KRAM, KNULL, OSV!!! [love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, mina problem är ändå värre än hans, jag whinar dock inte.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag läste allt och tycker du ska hälsa din kompis att ett stort steg mot ett bättre liv är att sluta kalla vänsterkompisar för smygkapitalister. [sad]

Skämt åsido, en stor internetkram på din kompis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Du bör definitivt ta och anmäla henne, oavsett vad som händer efteråt. Men fett jobbigt. [sad]

Mmm. Alltså... relationen till min pappa är ju redan förstörd så jag har inte så mycket att förlora på det. Men däremot kommer mina småsyskon att behöva vittna, framför allt min lillebror som är yngst men ändå fick ta mest stryk, och det vill jag egentligen inte utsätta dom för. :<

BreakTheAuthority:

Ehe, min kompis hälsar att han aldrig varit gladare i sitt liv än när du kramade honom. [blush] PUSS, KRAM, KNULL, OSV!!! [love][love][love][love]

Teheh, naaaw. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Tack för din totalt bortslösade tid! [smile]

Nädå, så farligt var det inte [wink]

BreakTheAuthority:

Fyfan vad sjukt, det är ju mycket värre än alla mina löjliga problem tillsammans. [sad]

Lätt att känna så.. Får dina problem dig att må dåligt så är det ändå problem. Tror att det är flera som mår dåligt på ett eller annat sätt, men eftersom det blivit så... vad ska man säga, inte tabubelagt direkt, men att ingen riktigt pratar ut om det, så tror man att man är löjlig så fort man börjar må dåligt över sånt smått.

Även om du känner att det är småsaker så är det ändå jättemycket sammanlagt som påverkar ditt liv så otroligt mycket. Tänk på det, det är lika jobbigt att ha flera jobbiga grejer som är svåra att ta itu som att ha ett stort, "riktigt" problem. Det känns ändå som att man hamnar i en ond cirkel man aldrig kommer komma ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som mig fast jag har ännu sämre förhållanden fast har massa vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad du behöver är en kram!


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

någonsin känt att han trivts med är folk från denna sidan.

Hoppas du trivs med mig, för mina päron är typ rika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din kompis behöver en kram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag läste hela texten och kan bidraga med en kram till din "kompis".

-Sänder cyberkram- [smile]


   
SvaraCitera