Aviseringar
Rensa alla

Min resa genom Sverige, följ den här!


Ämnesstartare

Alldeles korrekt, i morgon påbörjar denna Stockholmaren sin första resa ut i Sverige. Här kommer jag att skriva lite om mina upplevelser i varje tätort. Exempel kan vara: Känslor, tankar och idéer som väcker mina intressen på vägen, bemötanden av andra människor. Samt hur jag upplever andra kulturer & klimat.

Förhoppningsvis tillfredställer jag erat behov av nöje, eller kan vara till inspiration för andra Stockholmare som vill ut och se sig omkring i landet! Glad

Följ gärna tråden, så att ni inte går miste om något intressant.


   
Citera
Ämnesstartare

tumblr_mkyrsgLSK61rrqglzo1_500.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du aldrig varit utanför Sthlm förut?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz:
Har du aldrig varit utanför Sthlm förut?..

Svar nej.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Vad är ditt mål då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

04/12/2013

Första stoppet på min och Eriks roadtrip är Södertälje. Vi befinner oss i skrivande stund på en pizzeria i centrum. Det är kallt här, fast vi har rest en bit söderut visar termometern enbart en enda plusgrad. Personalen är mycket trevlig, de verkar inte det minsta skrämda eller fientligt inställda till oss. Med detta sagt är dock inte servicen något att hurra över. Jag sitter och väntar på min mat, medans Erik har fått sin.. Men Erik tvingades gå fram till disken och hämta maten själv, vad för typ av restaurang serverar inte sina kunder?!

Vi har för övrigt aldrig ätit på en pizzeria i Stockholm ens en gång, är det på såhär vis det fungerar oavsett vilken stad man besöker kanske?

Staden är annars fullspäckad med sevärdheter som olika museer, kyrkobyggnader och broar.. Vi har dock inte tänkt att stanna någon längre tid.. Det har vi ej tid till, vi vill söderut i landet ner mot värmen så snabbt som möjligt.  

Nästa stopp: Trosa
   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha, så mycket som är sjukt i det här att jag inte ens vet vart jag ska börja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Hahaha, så mycket som är sjukt i det här att jag inte ens vet vart jag ska börja. 

För en gångs skull håller jag med i vad du säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har I.F.S. aldrig varit på en Pizzeria som inte serverat än.. Den enda käkstället jag vart på som man får hämta käket själv är på en Sibylla fast det är ju inte direkt restaurang?
   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Hahaha, så mycket som är sjukt i det här att jag inte ens vet vart jag ska börja. 

Vad är sjukt? Att jag aldrig tidigare hade varit i någon annan svensk stad? Ser ej varför någon stockholmare skulle vilja resa till någon annan stad i Sverige.. Jag gör det enbart för att kunna bevisa för andra att Stockholm är bättre på alla plan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Har I.F.S. aldrig varit på en Pizzeria som inte serverat än.. Den enda käkstället jag vart på som man får hämta käket själv är på en Sibylla fast det är ju inte direkt restaurang?

Hmm, aldrig varit på en Sibylla, men det låter ju onekligen väldigt otrevligt! Kan det ha varit på så vis att pizza-personalen ville jävlas med oss bara för att vi kommer från Stockholm? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

07/12/2013

Det är tidig lördagsmorgon här på stadshotellet i Trosa, en liten gulful lya på enbart 3 våningar.. Jag vaknar upp och inser att mobilen min är helt död, och inte heller kommer jag att hinna ladda upp den, för vi skall nämligen ge oss av till nästa stad om bara någon timme.

Vad har jag att säga om självaste Trosa undrar ni nu förstås. Trosa är definitivt en sämre plats att befinna sig på än vad Södertälje var, inte enbart för att det ligger längre ifrån Stockholm, utan även för att det har snöat här! Detta trodde vi inte, att vi skulle möta minusgraderna på våran resa närmare ekvatorn.. Och inte heller har vi åkt vilse, tro det eller ej.. Men vi befinner oss söder om Stockholm och det är snö här!

Detta får mig såklart att ifrågasätta hela syftet med denna resa, tanken var ju att vi skulle ner och möta upp värmen..

Vi kan inte återvända nu när vi har kommit så långt dock.

Nästa stopp: Nyköping


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:

Vad är sjukt? 

Det som är sjukt är först och främst att du är så otroligt stolt över att vara stockholmare så att du skriver om det överallt men att du inte förstår att det faktiskt inte är någon som bryr sig. Du pratar om det som om du kommer från månen och nu är det ju ändå så att det bor ett par miljoner i Stockholm. Du är inget speciellt och det är inget man intresserar sig för, du kommer ju trots allt från det vanligaste stället i Sverige. Naturligtvis blir det sen också ännu sjukare när du också gör en tråd som helt går ut på att du som egenskap av en stockholmare ska resa runt i Sverige och berätta om det. Jag tror det är väldigt få som överhuvudtaget bryr sig om vad en random stockholmare på ungdomar.se tycker om saker och ting och dessutom väldigt få som är särskilt intresserade av halvkassa analyser över några småstäder i Sverige.

Du som person är verkligen inte intressant och det du gör är inte intressant. Två misslyckade intressepoäng av två möjliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam: Personalen är mycket trevlig, de verkar inte det minsta skrämda eller fientligt inställda till oss.

Kanske för att Södertälje ligger i Stockholms län. De är ju i princip våra kusiner. Sjukt att din kompis fick hämta sin pizza själv dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig ätit på en pizzeria eller ens lämnat Stockholm, har du varit Fritzlad fram tills nu?


   
SvaraCitera