Aviseringar
Rensa alla

Min resedagbok till London


Ämnesstartare

Hej, detta är min resedagbok där jag skriver allt som händer på min 4 dagars resa till London. Ni får gärna ge tipps på saker jag borde besöka!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Flyget ned gick bra, vi fköf med ryanair. Vid boardingen till blanet var det lång kö, men vi fick gå före alla. På väg mot blanet, när vi gick förre alla så skrattade jag elakt mot dom som stog i kö. Vi bor på ett hotel en bit utanför London i Norbury. Kriminaliteten här är väldigt hög Förvirrad. Hottelets recension på google maps var inte så lovande Screenshot_2015-04-12-08-34-47.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det värsta av allt är att våran granne på "hotellet" har tittat på porr hela jävla natten på högsta volym. Han håller fortfarande på och klockan är 8:37 Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaaaaa! Han har slutat


   
SvaraCitera

ååh jag var i London för 2 veckor sen. Avis jag blir på att du är där nu :/
Jag besökte vanliga turistplatser som London eye, big ben, madame tussauds, 10 downing street, tower bridge, natural history museum, abbey road, trafalgar square och åt på goaste restauragen nånsin, Nandos!


   
SvaraCitera
time
 time

Ååh, missa INTE den här puben!  http://www.therunningfootmanmayfair.com  

Utan tvekan den godaste måltiden jag åt under hela min resa. Så sjukt gott. London dungeons var också superkul!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa med London är ekorrarna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:
Det bästa med London är ekorrarna. 

Hahahah, aa jävlar vad ekorarna springer runt en. De är ju enotm tama


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Ååh, missa INTE den här puben!  http://www.therunningfootmanmayfair.com  

Utan tvekan den godaste måltiden jag åt under hela min resa. Så sjukt gott. London dungeons var också superkul!

Tack, får se om jag tar en sväng förbi där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag har jag besökt de vanliga turistattraktionerna, big ben, london eye och de där. Jag har även ätit fish and chips som var väldigt gott. Staden känns ganska rutten och gammal. Trodde den skulle vara mer modern men alla här är typ fattiga. Jar iallafall inte blivit ihjälskjuten än och det är ju positivt. Jag uppdaterar så snart jag kan så ni vet att jag lever. Bye!


   
SvaraCitera
time
 time

adaq:
Idag har jag besökt de vanliga turistattraktionerna, big ben, london eye och de där. Jag har även ätit fish and chips som var väldigt gott. Staden känns ganska rutten och gammal. Trodde den skulle vara mer modern men alla här är typ fattiga. Jar iallafall inte blivit ihjälskjuten än och det är ju positivt. Jag uppdaterar så snart jag kan så ni vet att jag lever. Bye!

Vad hänger du i för kvarter egentligen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Vad hänger du i för kvarter egentligen? 

På dagarna så är vi i centrala London men vi bor i en förort där kriminaliteten är som högst (norbury)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här men det är pga brist på tid och brist på ström då de i England tydligen hade andra kontakter. Men jag som är så smart kom på att man kan ladda via tv:n. Problemet är bara att mängden ström som skickas via USB porten ör ganska liten så det tar en stund. 

Men iallafall, igår var vi på Harrods. För er som inte vet så är Harrods en butik för alla rika snobbar. Jag köpte inget (efter som jag inte är rik) men det var ändå kul att se alla dyra saker. Jag har även varit på puben några gånger (Glatt skålande) och det har varit trevligt. Men det viktigaste av allt, jag har äntligen ätit på restaurangen som alla där hemma pratar om.... KFC, det var inte så fantastiskt men det var värt att gå genom halva London för att hitta restaurangen.

Idag åker vi hem klockan 8:00 engelsk tid. Jag kommer nog inte att sakna London så jätte mycket men det gar ändå varit kul. Jag kommer att skriva en sammanfattning av resan när jag kommer hem. Bye!


   
SvaraCitera

adaq: Men det viktigaste av allt, jag har äntligen ätit på restaurangen som alla där hemma pratar om.... KFC

Omfg. Vad åt du?


   
SvaraCitera
time
 time

adaq:
Jag har varit lite dålig på att uppdatera här men det är pga brist på tid och brist på ström då de i England tydligen hade andra kontakter. Men jag som är så smart kom på att man kan ladda via tv:n. Problemet är bara att mängden ström som skickas via USB porten ör ganska liten så det tar en stund. 

Fråga i hotellreceptionen efter en adapterkonverterare vetja. 


   
SvaraCitera