Aviseringar
Rensa alla

Min skola vill att vi arbetar och ger dom pengar!


Ämnesstartare

Och vad händer om du skiter i det? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Sådana dagar är studiedagar.

Precis. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Ja, att tvinga folk att samla in pengar till välgörenhet vette fan om man kan göra riktigt

Fast det är ju exakt det staten gör? Alla som arbetar tvingar de ju av pengar genom skatten som den sedan ger vidare till välgörenhet.


   
SvaraCitera

tur att man slipper dessa löjliga bekymmer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Får dom göra så?

operation dagsverke?Nej,dom kan inte tvinga er,men d brukar handla om 200 spänn dom gånger mina gammla skolor gjort d.antingen tar man och sover och ger 200 spänn från plånboken eller så mutar man farsan och tar betalt för att städa huset eller nåt sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Får dom göra så?

Vi får ledigt en dag då vi ska arbeta och tjäna pengar som vi senare ska ge skolan så dom kan skicka det som välgörenhet till en annan skola någonstans.

Kan man verkligen tvinga alla elever att göra det? :S Är det lagligt osv?

Går i Gymnasiet. [mad]

Ifall du inte vill göra det får du gå i skolan istället. OD bygger på ett frivilligt deltagande, även om det är på en speciell dag.


   
SvaraCitera

Man stödjer AIDS och Afrika om man hjälper till med sånt!
AIDS är inget man ska stödja, det är något man ska utrota, hjälp fan inte de snikna sossarna med deras jävla välgörenhet[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur liten är du egentligen? Sånt där gjorde man typ i sjuan o så[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det kan de inte tvinga dig till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snart så ska vi ha sk operation dagsverke. Alltså ska vi va hemma en dag och jobba ihop pengar som skolan ska ge till cancerfonden eller likn.

Men ni har sagt att dem ej kan tvinga oss, men kan ni länka en sida med den svenska lagen som säger så? Alltså att man får ett riktigt svar från lagen.Har googlat utan resultat.

Ja och en annan tog upp detta att man ej får tvinga barnen men lärarn sa bara"skolan får göra detta för att pengar ska gå åt välgörenhet" sen så direkt vi sa att skolan ej fick göra detta så sa hon detsamma och böt ämne.

Ja vill ej ha kommentarer som "gör det latis..." men jag undrar om skolan verkeligen får göra detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånt skulle jag aldrig ställa upp på och jag har aldrig varit med om att vi haft någon sådan dag i mina skolor [bigsmile] För det första vill jag inte bidra til välgörenhet och för det andra arbetar jag inte gratis/ger bort det jag tjänat.

Det är bara att låta bli liksom, vad är grejen? En tyst protest är det bästa sättet att visa att man inte vill ha skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Är Operation Dagsverke frivilligt?
När man genomför Operation Dagsverke så gör man en insatts för elever i andra länder, en insats som inte kan tvingas fram. SECO rekommenderar att Operation Dagsverke alltid ska vara frivilligt. Om man som arrangör väljer att göra annorlunda på sin skola så är det upp till dem att motivera sin ståndpunkt."

HAHA! Pissa på dom.. Vad ska dom göra liksom, bötfälla en? Jävla vänstertattare som inte kan stava till insats heller [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kan nog ge dig frånvaro, mer tror jag inte de kan göra. Annars är det väl inte fel att göra en liten insats heller?


   
SvaraCitera
Hando

Kablash__:

Kan man verkligen tvinga alla elever att göra det?

Nej, man tycker ju inte att de har rätt att göra det...men men, skolka om inte annars...ring dig sjuk eller något [y]


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Fast det är ju exakt det staten gör? Alla som arbetar tvingar de ju av pengar genom skatten som den sedan ger vidare till välgörenhet.

Förklara gärna vad du tror pengarna går till och vilken välgörenhet.

Eller är du en sådan person som anser att vägarnas underhåll, äldres boende och underhåll utav städer är välgörenhet? (Har träffat på sånt fölk förr..)


   
SvaraCitera