Aviseringar
Rensa alla

Min storebror är otroligt jobbig!


Dinchey:
Mamma har lovat att prata med honom och hon säger att om han inte tar jobbet så kommer hon leta efter något rum ellet liknande att hyra till honom.

Jo han fick flytta hem för att han för det första inte kan kontrollera alkohol. Varenda gång han dricker gör han något dumt.
En gång var han i slagsmål med någon kille så att han fick näsbenet avslaget.
En annan gång åkte han in med sina badass kompisar för att festa i stan. Då hamna han i bråk med ett annat gäng och han slogs tills han och en annan ramlade in i ett skyltfönster mitt i slagsmålet och skärde sönder sig. Han fortsatte bråka med killen inne på akuten så sjukhuspersonalen fick ringa polisen 😮 
Han har fyllekört och körde in i ett träd och förstörde sin bil. 
Allt det har han hunnit med på ett halvår.

Dum och korkad bror jag har va?

Dina föräldrar måste sluta behandla honom som ett barn och låta honom stå på egna ben och ta hand om sitt eget liv. De gör honom ingen tjänst på detta vis.


   
SvaraCitera

Fyfan! Kan inte föräldrarna göra nåt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Dina föräldrar måste sluta behandla honom som ett barn och låta honom stå på egna ben och ta hand om sitt eget liv. De gör honom ingen tjänst på detta vis.

Ja det skulle ju vara det allra bästa. Men mamma betalade hans hyra och hon vart nog för blödig när han bröt upp dörren och kapade telefonsladdar till en stackars kille som jag tror var oskyldig igentligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :
Fyfan! Kan inte föräldrarna göra nåt? 

Dinchey:

Ja det skulle ju vara det allra bästa. Men mamma betalade hans hyra och hon vart nog för blödig när han bröt upp dörren och kapade telefonsladdar till en stackars kille som jag tror var oskyldig igentligen. 

Jo förresten så är hans pappa knarkare. Tror mamma är rädd att min bror går samma väg så hon är ju rätt överbeskyddande.


   
SvaraCitera

Dinchey:

Ja det skulle ju vara det allra bästa. Men mamma betalade hans hyra och hon vart nog för blödig när han bröt upp dörren och kapade telefonsladdar till en stackars kille som jag tror var oskyldig igentligen. 

Du måste försöka prata med henne, men det bästa vore väl om du kontaktade soc också. Det skulle ni alla tjäna på.


   
SvaraCitera
Bakric

Överbeskyddande hjälper definitivt inte. Slår allt som oftast bakut när den överbeskyddade individen i fråga får spunk och blir dödsknarkande bajsbunkare alternativt introvert och deprimerad (vilket inte verkar vara någon större risk för din brorsa, kan dock ha fel).

Hursomhelst så anser jag att din mor bör sluta vara så blödig. Hon ska fixa överenskommelse med någon tomtägare att han kan få en mindre gräsplätt till godo varefter han får ett tält i näven och matkuponger med jämna mellanrum.
Det är ändå sommar och då jag antar att ni bor söderut som merparten av svenska befolkningen så fryser han definitivt inte ihjäl såvida han inte är en total idiot, men då är det förmodligen lika bra.


   
SvaraCitera