Aviseringar
Rensa alla

min svartsjuka förstör mina förhållanden


Ämnesstartare

Jag är jävligt töntig, jag vet. Men min självkänsla är så pinsamt dålig vilket jag låter gå ut över mina partners. I mitt förra förhållande blev jag ganska sviken (han ljög om att han var oskuld, och tog MIN oskuld. Men fick senare reda på att han haft sex med fleeeera innan mig) men fortsatte förhållandet, och från och med DÄR började min självkänsla sjuka och svartsjukan började koka inom mig. Det handlade främst om sex. Jag äcklades av att han hade haft sex med tjejer före mig, det var ju ingen tanke jag varit i närheten av, pga att jag trodde han var oskuld. Jag jämförde mig, blev arg hela tiden och kände mig dålig. Allt handlade om andra tjejer, inte om deras personlighet, utan om hur jävla snygga hans tidigare ligg var och hur sexiga han säkert tyckte de va. Han var också så hiiiimla nära vän med en utan dem. Jag tänkte också på deras sexliv vilket gjorde mig helt galen. Jag vet att det är så fel. Jag har inget med det att göra. När det tog slut för ett halvår sedan så känner jag att det får vara nog med svartsjuka nu. 
För två månader sedan började jag dejta en ny kille. Jag gillar honom på alla sätt och vis och börjar bli lite kär. Jag har dock hört saker, både från honom, och från andra om honom. Jag känner hans ex (superhet brud) och jag vet att han har haft trekant med två assnygga tjejer som jag också känner till. Han har haft sex med en utav mina närmsta kompisar (vetat sedan tidigare, men aldrig stört mig förrens nu, då jag verkligen bryr mig om honom, och DÄR var kontrollbehovet igång igen). Jag ältar och ältar. Så mesigt. Men jag kan inte styra över det. Känner mig dålig jämfört med dem, vilket jag inte borde. Men men.

Någon som har tips ??? orkar inte sånthär skit mera.


   
Citera

Skit i förhållande om du inte kan släppa kontroll behovet. Mogna och hitta sedan ett förhållande. Finns inga större tips.


   
SvaraCitera

Man behöver lära sig att acceptera att ens (potentiella) partners levt innan de träffade en. Han har inte sex eller kärleksförhållanden med desuperheta brudarna längre, och nu är han intresserad av dig. Varför skulle intedu vara lika superhet i hans ögon,som du tycker att de andra tjejerna varit? Det finns en anledning till att han väljer dig, och de andra tjejerna är historia av en anledning. 


   
SvaraCitera
Petra

Mupp.


   
SvaraCitera

elinsimonsson: Allt handlade om andra tjejer, inte om deras personlighet, utan om hur jävla snygga hans tidigare ligg var och hur sexiga han säkert tyckte de va.

Din åsikt antar jag? eller är det han som springer runt och pratar med dig om hur snygga/sexiga de tjejerna var/är?

elinsimonsson: Men fick senare reda på att han haft sex med fleeeera innan mig

Tänk efter noga nu, varför spelar det någon roll? hade det varit roligare om han inte varit med någon innan och varför det?

elinsimonsson: Jag tänkte också på deras sexliv vilket gjorde mig helt galen

dina tankar som stör, hittar du annan sysselsättning löser det sig

elinsimonsson: Någon som har tips ??? orkar inte sånthär skit mera.

Mitt tips är att leva ut lite mer, tvivlar på att du är så gammal så du egentligen borde binda dig till någon i dagsläget och speciellt inte när de finns ett veritabelt smörgåsbord av killar tillgängliga


   
SvaraCitera
reben

Pappbox: Tänk efter noga nu, varför spelar det någon roll? hade det varit roligare om han inte varit med någon innan och varför det?

han ljög ju 


   
SvaraCitera

Det är ingen idé att älta det. 
Som sagt så finns det en bra anledning till att han är med dig nu Hjärta och inte med någon av dom.
Klar det kan kännas jobbigt att han varit med andra och man kan bli lite sotis för det. 
Men man får helt enkelt försöka släppa det och tänka "han är bara min nu och Älskar mig precis som jag är"

Du kan ju säga till din kille med hur du känner. 
Det brukar vara en smart sak att göra det Glad


   
SvaraCitera

prata med honom om det.


   
SvaraCitera

reben: han ljög ju

min poäng står ändå kvar, hade det ändrat något?
det verkar inte vara lögnen i sig som är problemet utan just vad den kretsar kring


   
SvaraCitera