Aviseringar
Rensa alla

Min svenska försämras drastiskt


Ämnesstartare

HiTech:
Jodå jag är invandrare, faktum är att jag är somalisk ( inte stolt över det alls ) men jag valde ju inte att vara det och eftersom jag bor i Sverige måste jag integrera mig och det minsta jag kan göra är väl att tala proper svenska ? Därför tar jag avstånd från dessa ''blattar'' och försöker vara en god medborgare. Men på sistone har det vart lite svårt eftersom deras skitsnack fastnar i huvudet på en.. 

varför är du inte stolt? Du skall vara stolt. Alla är vi människor, spelar ingen roll om personen är invandrare eller inte. För mig spelar inte det någon roll överhuvudtaget, har inga problem att komma överrens med alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför är du inte stolt? Du skall vara stolt. Alla är vi människor, spelar ingen roll om personen är invandrare eller inte. För mig spelar inte det någon roll överhuvudtaget, har inga problem att komma överrens med alla.

jag skulle inte heller vara stolt om jag hade talsvårigheter 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

jag skulle inte heller vara stolt om jag hade talsvårigheter 

Jag har inte talsvårigheter jag är bara omringad av folk som har det !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HiTech:

Jag har inte talsvårigheter jag är bara omringad av folk som har det !

du får flytta till en mindre "blatte" befolkat område jag måste också hålla med det börjar bli väldigt kulturella osynliga fejder om just språk och skrift men jag har inget emot invandrare  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför är du inte stolt? Du skall vara stolt. Alla är vi människor, spelar ingen roll om personen är invandrare eller inte. För mig spelar inte det någon roll överhuvudtaget, har inga problem att komma överrens med alla.

Hur kan man vara stolt över att vara från ett land som har vart i krig i mer än två decennium ?? jag är stolt invandrare men jag är inte stolt över att vara Somalisk. Jag har inga som helst svårigheter med att komma överens med andra människor så länge de respekterar andra individer, beter sig på ett acceptabelt sätt och följer landet de befinner sig i lagar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HiTech: Hur kan man vara stolt över att vara från ett land som har vart i krig i mer än två decennium

det är ju inte ditt fel. du kan skapa ett nytt och bra liv här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är av invandrar bakgrund men jag är född på svensk mark och då antar jag väl att jag är svensk. 


   
SvaraCitera
reben

vet hur det känns har inga bra råd, vissa säger att man ska läsa böcker men det fungerar inte för mig iallafall. sen typ, skriva saker.

fett onödigt inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HiTech:
Jag är av invandrar bakgrund men jag är född på svensk mark och då antar jag väl att jag är svensk. 

många ser en inte som svensk längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Japp det har du rätt i 


   
SvaraCitera

låter som om det kan vara psykiskt, dvs du är så rädd för att bli sämre på svenska att du tror att du blivit det

läs mycket böcker och annat på svenska, det är bra


   
SvaraCitera

reben: vet hur det känns har inga bra råd, vissa säger att man ska läsa böcker men det fungerar inte för mig iallafall. sen typ, skriva saker.fett onödigt inlägg.

klart det gör, dock kanske du inte läser något som utmanar dig.


   
SvaraCitera
reben

Blivande_japan:

klart det gör, dock kanske du inte läser något som utmanar dig.

boktips ??


   
SvaraCitera

reben:

boktips ??

klassiker brukar va bra, men klart man inte märker ngn skillnad ba sådär när det är ens modersmål


   
SvaraCitera
reben

Blivande_japan:

klassiker brukar va bra, men klart man inte märker ngn skillnad ba sådär när det är ens modersmål

mm, tror det handlar en del om att jag inte skrivit så mkt dom senaste åren, kanske sabbat förmågan att formulera sig. är dock jobbigt när man pratar och tappar ord hela tiden.

men aa borde läsa mer o inte bara sitta på detta forum ^__^


   
SvaraCitera