Aviseringar
Rensa alla

Min tjej blev gravid trots P-ring!


PtxNo1
Ämnesstartare

Har varit tillsammans med min tjej lite drygt ett halvår, vi är även sambos sedan december. Vi båda är i 20-årsåldern och har jobb. Ingen av oss vill ha barn än (med tanke på våra karriärer) och min tjej använder därför P-ring, som enligt beskrivningen ska vara 99,9 % säker mot graviditet.

Vi trivs helt utmärkt med varandra och det har verkligen aldrig känts så bra med någon annan. Vi är väldigt lika till sättet och har samma värderingar gällande i princip allt. Båda älskar sex och vi har sex i snitt 10 gånger per dag. För några dagar sedan när jag munknullade henne (har gjort det kanske 1000 gånger innan) började hon känna sig illamående på ett sätt som hon aldrig känt tidigare. Samma sak upprepades dagen efter och nu hade hon även ömma bröst och hade fått mörkare bröstvårtor. Vi tänkte inte så mycket på det förrän senare på kvällen. Ringde då 1177 för att jag var orolig för henne. Där sa de att det troligtvis var hormonellt. Vi började då att googla vad det kunde bero på och kom ganska snabbt fram till att det med största sannolikhet är något av två alternativ - antingen är det biverkningar av P-ringen eller så är hon gravid. Nu var klockan två på natten och det enda som hade öppet utom McDonalds var Statoil, så vi gick dit och försökte köpa ett graviditetstest, men de var såklart slut. Klockan 05.30 öppnade Pressbyrån där vi fick tag på ett graviditetstest från RFSU. 

När tjej hade gjort testet var vi tvungna att vänta fem minuter på resultatet. Detta var typ de långsammaste fem minuter i mitt liv. När stoppuret på mobilen passerat fem minuter vände vi på testet och upptäckte att det var två streck där. HJÄLP! Min tjej är alltså gravid, troligtvis i 6:e veckan kom vi fram till. Vi har nu bokat tid hos en kurator och ska göra abort. 

Men jag vill bara varna andra för att P-ring i vart fall inte är något säkert skydd mot graviditet, iaf inte om man har sex ofta. Behöver nu tips på andra preventivmedel som har högre skydd och kondom är inget alternativ (har för grov kuk, så även de största kondomerna brukar spricka). Vi vill verkligen inte ha barn förrän om några år och min tjej vill inte ha i sig mer hormoner än p-ring ger (därför är P-stav uteslutet t.ex.). 

Kom om gärna med tips och kommentarer!


   
Citera

Kopparspiral


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

Okej. Och du behöver inte byta ut en kopparspiral hela tiden då? Lite segt med tanke på att vi har sex ca. 300 ggr i månaden.


   
SvaraCitera

PtxNo1:
Okej. Och du behöver inte byta ut en kopparspiral hela tiden då? Lite segt med tanke på att vi har sex ca. 300 ggr i månaden.

kan bytas ut vart 3e eller vart 5e år


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

Låter ju riktigt bra. Vilket procentuellt skydd ger en kopparspiral?


   
SvaraCitera

PtxNo1:
Låter ju riktigt bra. Vilket procentuellt skydd ger en kopparspiral?

inget preventivmedel är ju 100% säkert såatte


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

Så vilken är fördelen med en kopparspiral mot en P-ring (som har 99,9 % skydd)? Hon har inga problem med de små mängder hormoner en P-ring utsöndrar. 


   
SvaraCitera

PtxNo1:
Så vilken är fördelen med en kopparspiral mot en P-ring (som har 99,9 % skydd)? Hon har inga problem med de små mängder hormoner en P-ring utsöndrar. 

att den kan sitta i 5 år och ej innehåller hormoner


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

Okey, tack för tipset! Problemet här är dock att 99,9 % skydd inte räcker för oss statistiskt sett (statistiskt sett kommer hon bli gravid var 100:e dag med det skyddet). 


   
SvaraCitera

Tänkte att detta inte behövde vara troll, sen läste jag:

PtxNo1: kondom är inget alternativ (har för grov kuk, så även de största kondomerna brukar spricka)


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

Jag är som sagt fullt seriös. Kan använda kondom, men de spricker i över 50 % av gångerna när jag kommer, så det är ett riktigt dåligt skydd om vi inte vill ha barn.


   
SvaraCitera
torg1

Hormonspiral


   
SvaraCitera

superpojken:
Tänkte att detta inte behövde vara troll, sen läste jag:

behöver ju ej nödvändigtvis vara troll tho men aa fattar att de e en tramsig ursäkt till att ej vilja använda kondom


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

torg1:
Hormonspiral

Googlade hormonspiral och det låter helt klart som bästa skyddet och även bra att slippa biverkningar. Tack!


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

behöver ju ej nödvändigtvis vara troll tho men aa fattar att de e en tramsig ursäkt till att ej vilja använda kondom

På vilket sätt är det en tramsig ursäkt att kondomen brukar spricka när vi absolut inte vill ha barn och vill ha bästa skyddet?


   
SvaraCitera