Aviseringar
Rensa alla

Min usb funkar ej som den ska.


Ämnesstartare

Hej. Har fått ett litet problem med mn usb. Den slutar att fungera. Har testat 2 saker idag och problemet återstår.
1: Har testat att kolla sladden som sitter mellan usbporten och moderkortet, Funkar helt perfekt. Det vill säga inget glap.
2: Dra hem nya drivrutiner och även testad att köra både med det gamla och nya samtidigt, Och bara det nya. Men problemet slutar inte.

Ska se om jag inte kan posta ett par bilder senare så att ni som kan hjälpa mig se hur det ser ut i chassit, Är inte van vid att datorn ser ut så. Så jag kan inte beskriva helt hur det ser ut.[bigsmile][smile]

Tack på förhand till alla som lyckas hjälpa mig.


   
Citera

vad har du för os? Vad har du för hårdvara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

vad har du för os? Vad har du för hårdvara?

Mitt os är en pirat version av Windows xp. Men nu testade jag att koppla musen och tangentbordet till min andra dator, Os på den är windows 7 trial version. Och då försvinner problemet. Hårdvaran är lite svårate att veta. Eftersom det inte är min dator utan det är min mammas dator. Men usb sladdarna som sitter i datorn är en annan del. För vi ska bara ha usb fram på chassiet, Använder ett coolmaster elit twin tower. Så kan det vara den controllen som man kopplar till moderkortet som är trasig. Det sitter 3 lampor på den och alla lyser grönt, Vilket betyder att den funkar. Samma sak gäller moderkortet, Men där lyser det bara 2 gröna och en röd. Moderkortet luktade något brännt igår. Misstänker nu att det kan vara moderkortet som är något paj.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

Så kan det vara den controllen som man kopplar till moderkortet som är trasig.

testa om du kan att sätta in usb-disken (hubben? vad säger man? [tard]) i en annan dator och se om den funkar där.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

Hej. Har fått ett litet problem med mn usb

Geforce8800:

Har testat att kolla sladden som sitter mellan usbporten och moderkortet

Geforce8800:

Dra hem nya drivrutiner och även testad att köra både med det gamla och nya samtidigt

Geforce8800:

Ska se om jag inte kan posta ett par bilder senare

tobias:

Vad har du för hårdvara?

Geforce8800:

min mammas

Geforce8800:

Moderkortet luktade något brännt igår

variabel:

testa om du kan att sätta in usb-disken (hubben? vad säger man? [tard]) i en annan dator

Ja jag säger då det. Jag saknar den gamla goda tiden när folk sa rakt ut: Jag får inte ut det vita gegget från min pitt.


   
SvaraCitera

HIMYNAMEISKARL:

Ja jag säger då det. Jag saknar den gamla goda tiden när folk sa rakt ut: Jag får inte ut det vita gegget från min pitt.

haha! [läser noggrannare] HAHAHAHHAHAAHAA fan vad bra


   
SvaraCitera

HIMYNAMEISKARL:

Ja jag säger då det. Jag saknar den gamla goda tiden när folk sa rakt ut: Jag får inte ut det vita gegget från min pitt.

bara för han heter geforce8800 säger det inget om den övriga hårdvaran som tex för moderkort, hdd, minnen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

bara för han heter geforce8800 säger det inget om den övriga hårdvaran som tex för moderkort, hdd, minnen osv.

Sitter inget sådant grafikkort i denna datorn. Det är mitt gamla GRAFIKKORT. Mitt nya är ett xfx G-force9800 gtx +1

Ska ta reda på all hårdvara
Men det är ju bara skit grejer i min mammas data så


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera