Aviseringar
Rensa alla

Min vän...


Ämnesstartare

Jag hade en vän, vi har känt varandra i ungefär ett och ett halvt år. I början sågs vi mest på fester å så, och pratade ibland i skolan efterssom vi går i paralellklasser.
Men så märket jag att han antagligen hade kännslor för mig, emn jag ignorerade det och det hände inte så mycket mer. Men för några månader sedan började jag få mer än vänskapskännslor för honom och på en fest kysste han mig.
Okej, vi var inte jättenycktra den kvällen men så var det i alla fall. Vi fortsatte smsa resten av helgen men när vi möttes i skolan på måndagen ignorerade han mig totalt.
Han är ingen sån som bara strular med tjejer och sedan skiter i dem, jag känner honom ganska väl.
Alla som jag prata med säger att det är för att han är blyg men egentligen fattar de inte att jag verklige tycker om honom. De flesta skrattar om det som att det var en fyllemiss, men jag vill inte att det ska vara så.

Vad som än häner vill jag ha min vän tillbacks. [love]
Någon som har en ide om hur jag ska prata med honom?


   
Citera
Ämnesstartare

Säg vad du känner för honom bara


   
SvaraCitera

utan_:

Någon som har en ide om hur jag ska prata med honom?

Tryck upp honom mot en vägg och peta med en kniv i hans ansikte.

Nämen jag vet inte... Jag har varit med om något liknande. En killkompis. Han blev kär i mig. Jag ba [no-no] och sen ungefär ett år senare är det min tur att bli kär i honom. Men jag tolkar det som att han inte gillar mig så och sen går han runt och beter sig jättekonstigt och jag blir jättesårad och pratar inte med honom på flera månader. Sen träffas vi igen. Pratar om det. Det visar sig att han också hade känslor för mig. Han ba "ska vi försöka få det att funka?" [love] Meen då går det typ två dagar och han ba "Nä förresten jag ångrade mig" typ.
Jävla as. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Säg vad du känner för honom bara

men varje gång jag möter honom säger han bara hej och skyndar därifrån
det finns inte tid eller rum om båda inte vill/vågar prata tror jag

Hannajkl:

Tryck upp honom mot en vägg och peta med en kniv i hans ansikte.

haha nja hade ju inte gjort det bättre. [crazy]
det är ju så svårt, typ erm, hej X varför pratar du inte med mig längre? höhö
nja och ingen är ju aldrig ärlig häller.
tråkigt med han killen, [sad] men han kanske inte ens var en värd vän om han gjorde så mot dig


   
SvaraCitera

Man ska aldrig falla för nån helt och hållet, så är det ju.

Har inte era mammor berättat det för er [no-no]?

Iallafall, säg att han beter sig väldigt omoget och inte ens värd att bli kallad för vän om han jämt försöker undvika dig. Om jag var du skulle jag skita i honom och leva vidare.
Å andra sidan skulle jag absolut inte låta en mänsklig varelse i skolan ta kontakt med mig för alla sviker en ändå [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zircon:

Man ska aldrig falla för nån helt och hållet, så är det ju.

men jag sitter inte här och storbölar över honom, jag saknar min vän och så blev det lite mer komplicerat för att jag fick kännslor för honom.

och så undrar jag vad gör du i skolan (eller går ut överhuvudtaget) om du inte vill ha kontakt med någon, är du den som sitter i ett hörn och bittert hatar alla kanske? [smile]

Du har nästan helt rätt i att många folk sviker, men det är ingen som säger att du måste vara "bästis" med alla du umgås med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Jag vill prata med dig" sen går ni och pratar med varandra.


   
SvaraCitera

utan_:

Haha, nja, sitt i hörn är inte min stil, jag brukar oftast sitta i mitten av klassrummet, då folk sitter vid väggar samt hörn. Gott om plats!

Man kan inte ge alla 100% lojalitet, kompisar eller bästa vänner för alltid. Har blivit utnyttjad både av kompisar och bekanta pga av grupptryck så då är jag hellre ensam i skolan [y] Note that att jag är ensam i skolan betyder inte att jag är ensam irl [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zircon:

Note that att jag är ensam i skolan betyder inte att jag är ensam irl [smile]

Älskar att du skiljer på skolan och irl ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utan_:

men varje gång jag möter honom säger han bara hej och skyndar därifrån
det finns inte tid eller rum om båda inte vill/vågar prata tror jag

du kan ju inte tvinga honom[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utan_:

men varje gång jag möter honom säger han bara hej och skyndar därifrån det finns inte tid eller rum om båda inte vill/vågar prata tror jag

då är det bara ge upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cribeebe:

du kan ju inte tvinga honom

nej, det har jag inte gjort häller efterssom jag inte har pratat med honom, min fråga var om någon hade en ide hur jag skulle kunnat prata med honom...

OF 5:

då är det bara ge upp

hmm...så du var altså dagens pessimist då!

tråkigt att folk verkar ta så lätt på att ge upp vänner, för det var precis vad han var för mig från första början. en vän

Zircon:

Note that att jag är ensam i skolan betyder inte att jag är ensam irl

jo det är ju också en teori.. så du menar altså att allt innom skolan är bara en alternativ värld till "irl".
Och du, grupptryck finns vell lika mycket i skolan som utanför [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utan_:

min fråga var om någon hade en ide hur jag skulle kunnat prata med honom...

Ja men det är ju precis det jag menar, att du inte kan tvinga honom. Det verkar inte som om han VILL prata med dig just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utan_:

hmm...så du var altså dagens pessimist då!

tråkigt att folk verkar ta så lätt på att ge upp vänner, för det var precis vad han var för mig från första början. en vän

ja jag är pessimist.

Men om det nu är så att du har försökt att prata med honom och han inte vill prata med dig och till och med verkar ignorera dig så finns det inte så mycket du kan göra. Det bästa jag tror du kan göra är att ge det lite tid och försöka senare. Det kan ju vara så att han faktisk inte vill prata om det nu för att han är osäker själv.


   
SvaraCitera

utan_:

Och du, grupptryck finns vell lika mycket i skolan som utanför [rolleyes]

Nja, man är mer fri från normen utanför skolan än inne i skolan, då är man som mest pressad att jämt visa upp sig och antingen bete sig som en lakej eller ledare i en grupp. Passar absolut inte för folk som har egna intressen än majoritetens, går sin egen väg eller vill förändra sitt rätta jag bara för att passa in i mängden och bli förevigt olycklig med sig själv för att man fejkar för att bli omtyckt.

En liten notis om mig: Har försökt att prata med andra, visade sig vara tråkiga men snälla, gillar min nya klass men är hellre själv. Lånar dock ut pennor ifall nån behöver en, för jag är obotlig hjälpare för andra människor. Karma, anyone?

Men som OF 5 sa, ge killen tid.. Han studsar säkert tillbaka till sitt rätta jag, förhoppningsvis. Annars är det bara att visa sig aggressiv och kräva svar varför han dissar dig [cry]


   
SvaraCitera