Aviseringar
Rensa alla

Mina Bästa Vänner vill inte vara med mig


Ämnesstartare

Hej!

Precis efter jullovet började jag och mitt kompisgäng (vill inte nämna några namn men vi säger att de hette Heléne, Daniel och Tamara) planera min fest som jag skulle ha ungefär en månad senare. Allt gick bra vi bestämde vilka som skulle få komma och vi berättade det för en person som var bjuden en utav Daniels bästa vänner (vi säger att han heter Stefan). Ungefär 1,5 veckor senare starkt hatade Daniel Stefan och han ville absolut inte att Stefan skulle vara bjuden och det blev ju jobbigt för mig eftersom jag redan hade sagt till Stefan att han skulle vara bjuden. 

När jag skickade ut inbjudningar bjöd jag Stefan och Daniel fast än Daniel hade sagt tydligt att han kommer inte om Stefan kommer. Daniel blir jättesur och vill inte vara min vän längre. Jag tog då detta väldigt hårt eftersom vi hade klickat från när vi mötte varandra för 5 år sen och vi hade varit otroligt nära vänner. 

Två dagar efter min fest började Heléne ignorera mig och så fort jag kom nära Tamara drog Heléne bort henne från mig. Jag tänkte att jag bara inbillade mig att de ignorerade mig så jag väntade två dagar tills jag frågade Heléne om det på sms. Hon svarade att hon inte ville vara min vän längre eftersom jag mådde dåligt över Daniel och för att jag alltid sade emot henne (till mitt försvar är hon en besserwisser och tror han kan saker hon inte kan).

Nu är Tamara alltid med Daniel och Heléne och när jag säger till henne att jag tycker att det är jobbigt säger hon att hon inte har något val och att de följer efter henne vart hon än går vilket är bullshit, Tamara hänger ju efter dem de hänger inte efter henne ett dugg. 

Jag vet inte vad jag ska göra det känns som att jag inte har någon att vara med i skolan och jag vet inte vad jag ska ta mig till.


   
Citera

Snacka med Daniel och fråga varför han inte gillar Stefan?

Han låter som en liten tönt samt Helené med.


   
SvaraCitera

Ta å prata med dom och se om ni kan reda ut det istället


   
SvaraCitera

låter ju som dom inte är äkta vänner isåfall, äkta vänner finns till ända tills de inte finns möjlighet att träffas tex om nån flyttar långt bort oså, ja har en äkta kompis kvar o vi har vart kompisar sedan förskolan liksom


   
SvaraCitera