Aviseringar
Rensa alla

Mina föräldrar är outhärdliga


Ämnesstartare

Hej! 
det är såhär mina föräldrar är alldeles för stränga ja vet att flera säkert kommer tycka att det är inte bara så för mig och det är bara gilla läget. men för att få med allt fort så är jag nu en idrottande kille på 17 år tränar ca 4 ggr i veckan pluggar andra året på gymnasiet Naturvetenskapsprogrammet har ganska höga krav på mig själv och vill lyckas här i livet. ända sen jag varit liten har jag blivit slagen mesta dels av min far har aldrig riktigt fått något stöd från dom vi bråkar jämt om saker och ting jag får absolut inte ha något som helst privatliv dom ska gå igenom allt jag har telefon dator mm. och om dom inte får det tar dom bara av mig det dom har absolut ingen tillit till mig vad det än gäller. spela är någonting jag tycker om att göra på den lilla fritid jag har och mina föräldrar tycker ja spelar för mycket max 1 timme per dag säger att jag är spelberoende och behöver hjälp. har nu ingen dator och inget internet hemma vilket gör att skolan blir lidande vilket dom också blir sur över och skyller på mig. att dom skyller på mig är ingenting konstigt under hela min uppväxt har det alltid varit jag som gör fel och mig det är fel på går ej att diskutera med dom för dom säger bara att dom inte har någon rätt att förklara varför dom gör som dom gör detta är bara en liten del av det problem jag har i min vardag tänkte bara kolla om det är någon som kan relatera (börjar bli jävligt less på ren svensk)


   
Citera

Ta upp din situation med andra vuxna när dina föräldrar är i närheten, utvecklingssamtal eller bara vid en middag med någon utomstående vid bordet. 
Det dina föräldrar gör är inte rätt och det är viktigt att de får någon annan vuxens vinkel på det hela.


   
SvaraCitera

detta är misshandel. 


   
SvaraCitera

Packa ditt skit, ta med det till skolan. Sen går du till Socialtjänsten eller Polisen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
Ta upp din situation med andra vuxna när dina föräldrar är i närheten, utvecklingssamtal eller bara vid en middag med någon utomstående vid bordet. 
Det dina föräldrar gör är inte rätt och det är viktigt att de får någon annan vuxens vinkel på det hela.

har försökt men inte så enkelt då dom slingrar sig och spelar oskyldiga som om ingenting är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Packa ditt skit, ta med det till skolan. Sen går du till Socialtjänsten eller Polisen.

haha, lät vettigt bara ett problem att dom har typ massor av mina saker min mobil dator surfplatta bank kort undangömt någon stans... (allt har jag köpt själv med ihop känade pengar skulle aldrig få någonting sånt)


   
SvaraCitera

vmvr_98:

haha, lät vettigt bara ett problem att dom har typ massor av mina saker min mobil dator surfplatta bank kort undangömt någon stans... (allt har jag köpt själv med ihop känade pengar skulle aldrig få någonting sånt)

Då berättar du det för Socialen och sen kommer de och då får du ta dina saker och sen gå. Förhoppningsvis, har inte så mycket erfarenheter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Då berättar du det för Socialen och sen kommer de och då får du ta dina saker och sen gå. Förhoppningsvis, har inte så mycket erfarenheter...

låter vettigt, men hur de än är så känns det liksom svårt tycker ju som ändå om mina föräldrar och vill ju inte att de typ ska hända dom nå om socialen blir indragen


   
SvaraCitera

vmvr_98:

låter vettigt, men hur de än är så känns det liksom svårt tycker ju som ändå om mina föräldrar och vill ju inte att de typ ska hända dom nå om socialen blir indragen

Alla har rätt till ett privatliv och tillgång till sin egendom som man har införskaffat själv. Om du blir slagen så är det sjukt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Alla har rätt till ett privatliv och tillgång till sin egendom som man har införskaffat själv. Om du blir slagen så är det sjukt fel.

dom säger att jag inte har någon rätt att ha ett privatliv inför dom att dom ska veta allt ja gör dom, om jag säger att det är min och att jag har köpt den själv säger dom att då tar vi väl bort det som vi köpt/köper så får du ha tex. din dator och sitta med den ute på gatan får vi se hur långt du klarar dig... inte blivit slagen på typ ett halvår då jag nu blivit ganska muskulös och kan försvara mig själv


   
SvaraCitera

vmvr_98:

tycker ju som ändå om mina föräldrar      

detta bör du nog jobba på så småningom. de ska inte ha makt över dina känslor, och de förtjänar inte ditt gillande. att de satte dig till världen var inte en kärleksakt gentemot dig utan egoism.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

detta bör du nog jobba på så småningom. de ska inte ha makt över dina känslor, och de förtjänar inte ditt gillande. att de satte dig till världen var inte en kärleksakt gentemot dig utan egoism.

vad dum du är. riktigt störd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

detta bör du nog jobba på så småningom. de ska inte ha makt över dina känslor, och de förtjänar inte ditt gillande. att de satte dig till världen var inte en kärleksakt gentemot dig utan egoism.

glömde nämna det men jag är adopterad sedan 1 års ålder då mina föräldrar inte kan få barn naturligt


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

detta bör du nog jobba på så småningom. de ska inte ha makt över dina känslor, och de förtjänar inte ditt gillande. att de satte dig till världen var inte en kärleksakt gentemot dig utan egoism.

du borde avlivas så du inte lurar några fler människor att göra fel ditt äkcliga as


   
SvaraCitera

vmvr_98:

glömde nämna det men jag är adopterad sedan 1 års ålder då mina föräldrar inte kan få barn naturligt

du ska inte prata med honom han är ett missfoster som misshandlar och manipulerar andra


   
SvaraCitera