Aviseringar
Rensa alla

Mina föräldrar är skitstränga! Hjälp!


Ämnesstartare

Ja, som rubriken lyder, mina föräldrar är riktigt stränga och jag vet inte hur länge jag kan stå ut med det!

Jag får inte gå på fester där det finns alkohol eller killar! Med andra ord bara tjej-middagar. Jag får inte vara ute sent, max till kl 9-10. När det blir mörkt utomhus så ska jag befinna mig inomhus. Ingen annan stans! Jag får inte slinga håret blått eller ta tungpiercing. Och om jag bråkar eller är olydig så tar dem bort något! T.ex. "Du har dataförbud i 3 dagar, du får inte träffa X på fredag, du får inte mobilen resten av dagen". Osv, osv, osv. Jag blir helt knäpp. [cry]

Jag står inte ut längre! Jag röker och dricker i skolan med mina kompisar (jag vet, låter helt sjukt att dricka i skolan, visst?) men jag har ju inget jävla val, enda tidpunkten på dagen då jag får vara ifred. Vi brukar oftast gå utanför skolan och röka. Men jag dricker mig såklart inte full i skolan.

Hursomhelst, så ska min kompis ha fest snart, det kommer finnas alkohol där. Jag frågade min mamma om jag fick gå dit. Först var hon tveksam, hon kom med argumenten "Jag känner inte hennes föräldrar så bra" och "Jag vet inte vilka personer som kommer dit, och då inbillar man sig det värsta" Jag kan säga att det krävdes en hel del jävla övertalning och vart dessutom tvungen att ljuga om att det bara var "några tjejer" som skulle dit och att ingen alkohol skulle finnas där. Annars skulle jag aldrig fått gå, jag lovar! Dessutom så ska hon köra mig dit och hämta mig. För som hon själv sa: "Jag vill se hur stället ser ut och vart du går in".

Står inte ut längre! Jag gråter ofta för mig själv pga. att dem är så stränga. [mad]Har tom. funderat på att bo hos en fosterfamilj och att flytta till en egen lägenhet när jag blir 16 (fyller 16 i nov). Men i en fosterfamilj så vet du aldrig hos vem du hamnar eller hur länge du får bo där och jag skulle aldrig klara av att försörja mig själv ekonomiskt vid 16 års ålder. Därför flyttar jag hemifrån när jag är 18 istället.

Detta blev ett jävligt långt inlägg. Men nu till det viktigaste. Har ni några tips på hur jag kan få dem att lätta på reglerna lite? Kommer seriöst att ha no social life överhuvudtaget om dem ska fortsätta såhär, får ju inte göra någonting! Kommer säkert att sluta upp med att jag sitter isolerad från samhället i en liten jävla källare.. [tired]


   
Citera

chibi?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

chibi?

betyder?


   
SvaraCitera

Säg att om du inte får som du vill så ska du minsann börja röka hasch! Säg att du vet några killar i skolan som säljer.

[y]


   
SvaraCitera

Missy96:

ar tom. funderat på att bo hos en fosterfamilj

men ååh, vad glad att du har föräldrar som bryr sig om dig juu...

fast ja jag förstår att det är lite jobbigt. men det är inte så mycket att göra åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Säg att om du inte får som du vill så ska du minsann börja röka hasch! Säg att du vet några killar i skolan som säljer.

Haha [bigsmile], det går inte att hota henne. Skulle möjligen göra allting värre.


   
SvaraCitera

lol tickstart....

Har inga som helst tips. Jag sitter i samma sits som du gör, men allt jag har provat att göra eller säger, har inte fungerat. För mig är ljuga inget val, så då blir det att man får finna sig i situationen. Har full förståelse för att det känns riktigt illa, men lever du i deras hus, är det det deras regler som gäller.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Jag sitter i samma sits som du gör,

men hur gammal är du? [blush]


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Jag sitter i samma sits som du gör

dina föräldrar har världens tonårsrevolt på halsen, omg[crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Har full förståelse för att det känns riktigt illa, men lever du i deras hus, är det det deras regler som gäller.

Hahaha, den kör dem alltid med![bigsmile] "Sålänge du bor i vårt hus så är det våra regler som gäller". Hahaha, jag är en jävla inneboende som inte har något att säga till om!


   
SvaraCitera

Fingerprints:

men hur gammal är du?

Jag är hela 16 år gammal.[cute] Hurså?

Tickstart:

dina föräldrar har världens tonårsrevolt på halsen, omg

[crazy]

Är så mycket good girl man kan vara ju.

Missy96:

Hahaha, jag är en jävla inneboende som inte har något att säga till om!

Lite så, ja.

När du diskuterar med dom, hur brukar du lägga fram din argument?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

dina föräldrar har världens tonårsrevolt på halsen, omg

Haha [crazy], dem frågar ofta mig: "Försöker du få någon bekräftelse?" Eller så säger dem: "Det finns andra sätt att få uppmärksamhet på"..


   
SvaraCitera

Kanske skulle bli bättre om de fick samtala med fler föräldrar till jämnåriga?


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Är så mycket good girl man kan vara ju.

my point exactly [crazy]

Missy96:

"Försöker du få någon bekräftelse?" Eller så säger dem: "Det finns andra sätt att få uppmärksamhet på"..

meh, va cyniska[sad] (vet ej vad ordet betyder, men det känns rätt här[blush])
vissa har bull föräldrar helt enkelt, flytta


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Jag är hela 16 år gammal. Hurså?

PÅRIKTIGT?!


   
SvaraCitera