Aviseringar
Rensa alla

mina föräldrar låter mig inte göra något


Ämnesstartare

hästpojken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pnilsson:

Sen är dom jättestränga med att jag inte får dricka

Du är 16, du skall inte dricka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Seems you've got the regular problem like the rest of us had while we we're about as old as you we're. My Advice to you mate is to cheer up and wait 3 more years 😀


   
SvaraCitera
Hando

Måste vara fett jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pnilsson:

Ni kanske fick vara ute sent och vara på fester och ha kul så de har aldrig varit ett problem för er. Men tänk er själva när man är ung och jag som precis börjat i ettan, grupptrycket är inte lättast att stå emot i denna åldern!
förså min situation

Gör det ändå. Säg att du ska sova över hos en kompis, på filmkväll whatever så sticker du dit, med samarbete av kompis som har drickan osv. Ljug ljug ljud, till sist går det upp för dom att du håller på med "skit" men då ser de också att du är mogen nog att klara av det - om du nu är det ^^

Första ordentliga fyllan för mig kom mina föräldrar o hämtade mig kl 1 typ, eftersom de var ute o körde då och de inte gillade typen jag umgicks med. 1 timme innan de kom hade lag spytt på toan, och hade minnesluckor som fan. Sen spelar man bara nykter. Säg så lite som möjligt och låtsas vara lite inne i dina egna tankar - om du är tvungen att gå hem o möta dina föräldrar efter fylla.

LightInDarkness:

personligen tycker jag att det är bra att de inte lät er sova med varandra. kan ju leda till sex vilket jag tror att de flesta tonåringar inte alls är redo för

Om man går ettan på gymnasiet tycker jag man är redo ifs. 9an, ok inte redo men gymnasiet: då är man fan vuxen och kan ta sina egna beslut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Om man går ettan på gymnasiet tycker jag man är redo ifs. 9an, ok inte redo men gymnasiet: då är man fan vuxen och kan ta sina egna beslut.

du går 1.an lr 2.an nu om jag inte minns helt fel.. o tro mig.. det du tycker/tror nu, det kommer du inte tycka om några år. Du tror att du vet bäst nu, men när du mognat något mer så kommer du att inse att du hade fel nu och lära dig av det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bufuckinghoo, du får inte sova över och du får inte supa. Måste verkligen vara fruktansvärt.

LightInDarkness:

du går 1.an lr 2.an nu om jag inte minns helt fel.. o tro mig.. det du tycker/tror nu, det kommer du inte tycka om några år. Du tror att du vet bäst nu, men när du mognat något mer så kommer du att inse att du hade fel nu och lära dig av det 🙂

Tro det eller ej, men alla är inte hjärntvättade av kristen propaganda och lever kvar på 50-talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Gör som jag: Gör först, berätta sen.

This. Vad fan skall dem göra då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

du går 1.an lr 2.an nu om jag inte minns helt fel.. o tro mig.. det du tycker/tror nu, det kommer du inte tycka om några år. Du tror att du vet bäst nu, men när du mognat något mer så kommer du att inse att du hade fel nu och lära dig av det 🙂

Har flyttat upp ett år så jag går i 3an.

Om jag inte skulle dricka nu, vad skulle jag då om några år när jag "mognat" tänka tillbaka på? Hur förståndig jag var som inte drack? Jag kommer inte veta vad jag gick miste om, och vad ska jag då lära mig? Jag kommer bara ångra att jag inte drack. Bättre att ångra vad man gjort än att ångra vad man inte gjorde. Det är så man lär sig.

Jag tror man behöver ha egna erfarenheter, lära sig själv och inte genom andra.

Jag skulle t ex kunna lära min lillebror (om jag haft nån) hur man slår skiten ur någon (ursäkta det brutala exemplet, kom inte på något annat) , jag skulle kunna visa honom de bästa sättet att gå tillväga "så ska du slå, sen så och sen så". MEN, jag tror att man behöver skaffa egna erfarenheter. När han varit i nåna fighter, då kan jag visa honom den "rätta tekniken" för då är han redo och har redan skaffat sig en egen bild.

Hoppas du förstår min tanke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Hoppas du förstår min tanke.

klart man lär sig av sina erfarenheter 🙂 det håller jag fullständig med dig om.. men du hängde nog inte med i mina tankegångar 🙂

ju äldre du blir, desto mer inser du hur fel du hade om vissa saker som yngre. Jag är 20 nu, när jag är 25 kommer jag tycka tvärtemot va djag tycker nu om vissa saker.


   
SvaraCitera

Säg åt dom att inte vara såna kontrolanter och vill vara ifred! Att du inte för dricka är förståeligt, men att din pojkvän inte får sova över hos dig är dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Hoppas du förstår min tanke.

Jag tror han syftade på att du skulle inse att du hade fel angående att man var redo att ha sex när man gick i första ring.


   
SvaraCitera

Pnilsson:

de va en del till att de även tog slut.

låter fett fail, vad har det med saken att göra..? Tycker man om någon nmåste man inte sova hos den.

Pnilsson:

Sen är dom jättestränga med att jag inte får dricka

Det var mina föräldrar när jag var i den åldern också, och jag drack i princip ingenting, var aldrig full osv, tycker det var jävligt bra av mina föräldrar såhär i efterhand, va fan ska en 15/16-åring dricka för..?[confused]


   
SvaraCitera

Åh tycker synd om dig[n]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

va fan ska en 15/16-åring dricka för..?[confused]

Det är väl att man tror att man ska börja dricka då för alla andra gör det, man vill inte vara sist med att börja dricka.


   
SvaraCitera