Aviseringar
Rensa alla

mina föräldrar VILL att jag ska festa!?


isola:

De vill att du ska ha ett socialt umgänge, som alla normala föräldrar önskar sina barn.

endagitaget:

jag kanske är en av de två ungdomarna av tio som INTE festar varje helg (eller typ aldrig), borde jag skämmas över det?

Jag vet ju inte vad du gör istället men jag festar inte varje helg men de är normalt och jag antar att dina föräldrar som isola säger vill du skall ha bra socialt liv och att du är tillräckligt mogen och gammal och inte vill stå ivägen för dig direkt.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

jag bara festat (fest, alltså, supit) runt 7 gånger i mitt liv kanske, senaste för runt 2 år sen))

Är det kanske så du varit på dåliga fester?

Skulle tippa på att med två extra år i ålder så kommer festerna du går på nu vara betydligt roligare, fast mycket beror ju på vilket folk man brukar festa med...

testa några gånger till, gillar du det inte så är det ju bara så och säger du helt enkelt till dina föräldrar att du inte är sån som gillar att parta så kanske de lugnar ner sig 🙂


   
SvaraCitera
smisk

Haha mina med 🙁
MEN jag ska fan raida ikväll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOHO


   
SvaraCitera

Dom vill väl också pippa nån gång.


   
SvaraCitera

massgrav:

Festa innebär inte alltid supa, du vet.

Bor du i ett litet extremkristet samhälle? ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Tycker du verkar mogen för din ålder som inte håller på med massa sånt.

ja. 🙂

isola:

De vill att du ska ha ett socialt umgänge, som alla normala föräldrar önskar sina barn.

jag har ju ett socialt umgänge, och varför ska jag dricka för? kommer jag ju inte må bättre av

Nintendo:

lv beslutar vad du vill göra med det/hur du vill tillbringa det och att festande inte är något som lockar dig eftersom de flesta festerna består av fulla idioter och annat tråkigt

bra ide, det ska jag säga 🙂

Nallekalle:

Är det kanske så du varit på dåliga fester?

nej, tycker faktiskt att de festerna var riktigt roliga när jag väl var där men nu har jag aldrig lust att festa längre riktigt. känner inte "peppen", och vet att jag dagen efter inte kommer må så bra ändå, känns inte så värt. ;P

Hell_man:

Dom vill väl också pippa nån gång.

så sant så, även fast jag äcklas av tanken. :X

Nallekalle:

fast mycket beror ju på vilket folk man brukar festa med...

ja det gör det, men det var i ungefär samma personer jämt, och kanske några nya då men inga jag intresserade mig av.


   
SvaraCitera

Buddah:

Bor du i ett litet extremkristet samhälle? ;>

Det också, men jag är varesig religös eller alkoholkonsument


   
SvaraCitera

endagitaget:

jag har ju ett socialt umgänge, och varför ska jag dricka för? kommer jag ju inte må bättre av

Vemfan har sagt något om att dricka?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vemfan har sagt något om att dricka

har ju redan skrivit att det låter på dom som om dom vill att jag ska dricka med . [tired]

endagitaget:

en de pratar ju om att de alltid brukade supa så otroligt mycket och var bakis dagen efter osv. så jo DOM menar att supa iaf.


   
SvaraCitera

endagitaget:

har ju redan skrivit att det låter på dom som om dom vill att jag ska dricka med .

med all säkerhet vill de inte att deras unge ska supa[rolleyes]
men du kan ju fråga de om de skulle bli glada utav det[y]


   
SvaraCitera

Dumt av de, om du inte vill dricka eller festa så ska de inte sitta och uppmuntra dig till att göra det. Även om festa och dricka inte är detsamma så är det iallafall så i väldigt många av fallen, så.. festa = dricka.

Men de kanske bara vill att du ska gå ut mer och träffa kompisar, vet dock inte hur det ser ut för dig på den fronten.

mjölk:

Nej, dina föräldrar borde skämmas för att de lägger sig i ditt liv på det sättet.

Tänk om det hade varit the other way around "du får INTE festa", hade du sagt detsamma?


   
SvaraCitera
Hando

Passa på medans de "vill" det


   
SvaraCitera

massgrav:

Det också, men jag är varesig religös eller alkoholkonsument

"Fest" i folkmun innebär alltid alkohol 🙂 Vågar man gissa på att du är Straight Edge till och med?


   
SvaraCitera

Buddah:

Vågar man gissa på att du är Straight Edge till och med?

Jadå, helt rätt [bigsmile]


   
SvaraCitera