Aviseringar
Rensa alla

mina kläder är förstöda av rödvin, vem fel är det?


Ämnesstartare

Hej.
Ikväll när jag var på fest så kom en kompis fram och kramade mig medan hon hade ett glas med rött vin i handen. Det enda jag såg hände var att hon kramade mig sen hade jag vin över hela mig. Enligt henne så var det någon som puttade henne, jag såg det dock inte men visst så var det säkert.
Men nu är det såhär, vems fel är det? Den som nu tydligen knuffade henne eller är det hon själv? Hon vägrar i alla fall ta på sig skulden överhuvudtaget. Det var inte ens hon som spillde enligt henne. Enligt mig själv så var det självklart hon som spillde då hon hade glaset i handen, men ändå vet jag inte vems fel det var. Det var ju ändå en massa folk där, och så tycker jag personligen att man ska tänka sig för innan man kommer fram och kramar nån när man har vin i handen.
Och det var väldigt dyra kläder jag hade på mig och vill såklart ha ersättning, men vem är det jag ska kräva ersättning av? För pengar ska jag tamefan ha!


   
Citera
Ämnesstartare

shit happens. inget att älta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tänker älta enda tills jag får veta vem som ska ersätta mina kläder!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

efter att noggrant funderat kring detta har jag kommit fram till att det är ditt eget fel. Du stod i vägen för det stackars vinglaset.

Ha en trevlig kväll!


   
SvaraCitera
time
 time

flissann:

ag tänker älta enda tills jag får veta vem som ska ersätta mina kläder!

Om du är så ung att du inte vet hur man med en enkel hushållskur tar bort rödvinsfläckar föreslår jag att du håller dig borta från just rödvin tills du uppnått mogen ålder.

Olyckshändelser händer. Skicka in dem på kemtvätt och var inte en girig hagga, speciellt inte mot någon som uppenbart försökte ge dig en vänlig hälsning i form av en kram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Om du är så ung att du inte vet hur man med en enkel hushållskur tar bort rödvinsfläckar föreslår jag att du håller dig borta från just rödvin tills du uppnått mogen ålder.

glömde tillägga att jag var helt nykter och var på festen enbart för att skjutsa dit min pojkvän!

sen kan jag även tillägga att det var som sagt dyra kläder det hanlade om, kunde lika gärna ha varit en TV!


   
SvaraCitera
time
 time

flissann:

sen kan jag även tillägga att det var som sagt dyra kläder det hanlade om, kunde lika gärna ha varit en TV!

Har du råd med så dyra kläder har du väl råd med kemtvätt också? Poängen är att det är rätt taskigt av dig att försöka kräva slantar av någon när det uppenbarligen inte var meningen. Okej om hon hällt ut vin på dig med flit, då är det klart att du känner att du kan skicka en räkning, men inte i nuläget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

That's life. Sluta bråka.
Dumt att gå runt i dyra kläder om man inte kan ta hand om eller tvätta dem. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var glad att hon inte kaskadade en redig vinspya över dig ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänker på:
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Om du är så ung att du inte vet hur man med en enkel hushållskur tar bort rödvinsfläckar föreslår jag att du håller dig borta från just rödvin tills du uppnått mogen ålder.

jaha.[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ju en olyckshändelse. Förstår inte vad du tjafsar om.
Kläder är inte hela världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med om att det var en olyckshändelse. Tycker inte att hon ska behöva betala någonting eftersom hon inte gjorde det med flit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta va en snål douchebag, det är väl inget att börja bråka och förstöra en vänskap över? olyckor händer, so what.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

att du inte vet hur man med en enkel hushållskur tar bort rödvinsfläckar föreslår jag att du håller dig borta från just rödvin tills du uppnått mogen ålder.

nähe..


   
SvaraCitera