Aviseringar
Rensa alla

Mina kompisar vill aldrig göra något...


Ämnesstartare

Tjena! Jag är en kille på 15 bast som brukar hänga med mina polare på skolan men även utanför. Problemet är bara att vi sitter nu för tiden nästan enbart och pratar med varandra igenom skype medans vi lirar lol.

Det här har gått över gränsen eftersom att mina kompisar nu nästan alltid avstår om jag frågar om vi ska hitta på någonting. Vi spelar minst 2-3 timmar per dag och det verkar ju ha gått så långt att de vill spela istället för att vara med varandra i verkligheten.

Så vad ska jag göra?


   
Citera

vad får du för svar när du säger det till dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

vad får du för svar när du säger det till dom?

"Nej jag orkar inte". eller "Nej jag är mitt i ett lol game"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oftast iaf :/


   
SvaraCitera

fyfan vad segt, jag fick bryta med ett kompisgäng när jag var i din ålder pga det, typ.


   
SvaraCitera

vad tråkigt.. därför är det bättre med pokémon för dom är dina vänner och man kan spela tillsammans och sitta med varsitt gameboy


   
SvaraCitera

WinterTime:

"Nej jag orkar inte". eller "Nej jag är mitt i ett lol game"

men om du tar upp att du tycker ni/dom spelar för mycket alltså


   
SvaraCitera

"Ja men kuuuul liv" skall du säga till dom med en okontrollerad målbrottsröst.

Skall jag försöka svara allvarligt så kan jag bara säga självklarheter. Antingen så får du göra något själv (ensamaktiviteter typ runkande, teränglöpning, stalking, skejtande, matlagning osv), hitta en ny social krets eller tvinga med dig dom ut på något och få dom att inse att man inte kan muppa sig vid datorer när man är ung och frisk.

Får jag fråga vad det är du skulle vilja göra med dina vänner?


   
SvaraCitera

skaffa nya kompisar


   
SvaraCitera

Ge dem förslag på sjukt roliga aktiviteter istället för att bara fråga om ni ska "hitta på nåt".


   
SvaraCitera