Aviseringar
Rensa alla

Mina ögonpåsar är helt svarta


smosha
Ämnesstartare

Jag är ljus brun och har svarta ögonpåsar kan någon säga vad man kan göra för att få bort det Tips! snälla 


   
Citera

Pics or it didn't happen!


   
SvaraCitera

sover du dåligt? äter du lite mat? kan bero på sånt.

gå det inte att använda gurkor eller fungerar det lol?


   
SvaraCitera

Big news, gurks are the best påsremovers!


   
SvaraCitera

det är ju snyggt, har haft så sen 1988


   
SvaraCitera

Ögon lämpar sig inte att förvaras i påsar, du behöver formalin för att bevara dem, det svarta är förmodligen något otrevligt mögel.


   
SvaraCitera
reben

kan man nt få de av vitaminbrist o sånt ett annat tips e concealer


   
SvaraCitera

Concealer, MYCKET vatten, och sov med huvudet högt och sov ORDENTLIGT 🙂


   
SvaraCitera
mynona

foundation


   
SvaraCitera

vissa har  det naturligt


   
SvaraCitera

håller med schism om att det är snyggt


   
SvaraCitera

vätta bort sminket 🙁

T


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

concealer ska du inte använda. då döljer ju det bara. vilket uppenbarligen är poängen men det är bättre att få bort det.

här har du två tips:

1. som jag sa: använd gurka och lägg tunna skivor över ögonlocken. låt det vara i ca 15 minuter det svalkar och är skönt. ligg på sänge och bara vila.

2. tepåsar. låter kanske konstigt men blöt tepåsar, stoppa in dom i kylen, och lägg dom sedan på ögonlocken. låt det vara i 15 minuter. du kan också använda gurka eller potatis till detta men låt för fan det kylas ordentligt i kylen först. kylan gör att svullnaden blir mindre.

alternativ köp en kylmask.

http://www.glamazon.se/daydream-cooler-kylmask

se också till att dricka nog mycket vatten och sova.


   
SvaraCitera

Du har fått många tips på hur du kan bli av med det, men jag vill att du ska vara medveten om att vissa faktiskt är mörkare under ögonen. Men, fundera lite på hur din livsstil ser ut, lever du dåligt? Dvs, sover du lite och oregelbundet, äter du dålig mat, dricker du mycket alkohol, är du stressad? Gör du det är det ett tecken på att du kanske bör ändra någonting. Tycker du att du faktiskt lever sunt så kanske du ska inse att det är så du ser ut. 


   
SvaraCitera