Aviseringar
Rensa alla

Mina rättigheter som minderårig gravid...


isola:

Nej det gör ni inte då du inte har något att erbjuda ungen övht då du är ett barn själv.

Klart som korvspad att TS och hennes pojkvän måste tänka på sig själva in order att göra det bättre för ungen. Ingen människa kan helt stå utanför sin egna person, och varför i hela friden skulle något bli bättre av att föräldern gjorde det? Det är ju jättebra att TS vill få reda på sina rättigher som minderårig gravid, och det tyder ju på att TS knappast vill slänga sin unge i en container efter en fest [crazy]

Till

Teddy123:

: Jag frågade min far som jobbat inom socialtjänsten och han sa att om du är under 18 år så har dina föräldrar betalningsansvar om dig - dvs att dom är dom som ska betala för dig och ditt boende. Om det är så att det däremot inte GÅR att du bor hemma, och du säger detta till socialtjänsten är det deras skyldighet att göra en utredning kring varför. Olika orsaker är dock extrem trångboddhet, våld i familjen och andra liknande orsaker. Det är svårt för dig och din pojkvän att få socialboende, det är liksom något som ska vara upp till dina föräldrar att ta hand om. Och du kan ju inte själv eller tillsammans med din pojkvän köpa/hyra en lägenhet i och med att du är minderårig vilket betyder att antagligen måste dina föräldrar eller/och din pojkvän ansvara för den lägenheten ni ska bo i. Självklart tycker jag dock att du ska ta kontakt med socialtjänsten själv, det finns ju nummer att ringa. Eller ta kontakt med socialstyrelsen i din stad för att fråga. Eller mejla! Kontaktuppgifter till socialtjänsten.

Förresten kan du fråga Expertpanelen på UM, t.ex Ruben Ahlvin som du kan fråga om ang. socialtjänsten.

Lycka till hörru!


   
SvaraCitera

Asha:

Palla bittra människor...

A...


   
SvaraCitera

genus:

Klart som korvspad att TS och hennes pojkvän måste tänka på sig själva in order att göra det bättre för ungen. I

De tänker inte på vad de kan erbjuda ungen och vad de ska få för liv utan hur de själva skulle må av att abortera eller adoptera bort den.


   
SvaraCitera

isola:

De tänker inte på vad de kan erbjuda ungen och vad de ska få för liv utan hur de själva skulle må av att abortera eller adoptera bort den.

Fast nu har hon uppenbarligen bestämt sig att hon inte vill abortera eller adoptera bort den. Bara för att hon är minderårig betyder inte att hon kommer bli en dålig förälder. Och att hon vill veta vad hon kan göra för att göra situationen som är krånglig så bra som möjligt är bra av henne. Jag tycker inte det är okej att döma ut alla unga föräldrar som dåliga och själviska, alla människor är själviska. Ett barn i stadiet det inte ens kan tänka skiter väl i om det finns kvar eller inte, så det är upp till mamman vad hon vill göra med det. Och om hon tror att hon kan ge barnet ett värdigt och bra liv så gör hon helt rätt i att ta reda på vad hon har för rättigheter.


   
SvaraCitera

Den enda rätten du behöver är abort


   
SvaraCitera

genus:

Fast nu har hon uppenbarligen bestämt sig att hon inte vill abortera eller adoptera bort den. B

Men det är inte det rätta beslutet för hennes barn utan ett själviskt beslut. Hon har ingenting övht att erbjuda barnet. Barn är söta och roliga men om hon verkligen förstod vad det är hon gett sig in på så skulle hon nog tänka till en gång till och därmed vara villig att må dåligt för sitt barns skull, dvs göra det rätta för barnet.
Barn ska inte ha barn. Vuxna utan resurser eller förmåga att ta hand om barn ska ju såklart inte heller ha barn, men de har ändå en större chans att klara sig än vad barn med barn har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till: genus

Tack för ditt svar! Blir väl lättast att vända mig till dom, vilket jag ska!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till: genus

Tack för ditt svar! Blir väl lättast att vända mig till dom, vilket jag ska!


   
SvaraCitera

isola:

Tänk på barnet och inte på er själva.

Det låter bra men tyvärr kommer människor inte göra det, and you know why.

Ifall ni bestämmer er för att ha barn så kommer ni få veta att ni inte var redo för det och det kommer bli ett helvete, men ifall ni inte kan låta bli då är det ett barn som ni kommer älska men ni kommer få slita, så det livet handlar inte längre om er ... utan barnet.

Sedan vad som är moraliskt rätt orkar man inte ens beblanda sig i, men att göra abort är vad samhället säger... vad känslorna säger är motsatta så det är ett tufft beslut.


   
SvaraCitera