Aviseringar
Rensa alla

Mina stackars (rödsprängda) ögon. 🙁


Ämnesstartare

Hej.

Jag är stolt linsbärare sedan augusti -08. (Lol.)
Jag hade en ögoninflammation (enligt ögondoktor) i vintras.
Rödsprängda ögon som sved, fick en salva som funkade bra. Ögonen blev normala efter några dagar.

MEN förra veckan fick jag samma symptom igen. Köpte den gula geggan igen, kunde bära linser som vanligt sen igen.

Men imorse vaknade jag upp med rödsprängda ögon igen och nu svider det så pass mycket att jag önskar att jag inte hade några ögon. Har den äckliga geggan i ögonen. Kanske blir bra om några dagar igen, antagligen.

Men, till saken nu. VARFÖR blir det såhär. Jag är noga med hygienen. Alltså, jag tvättar alltid händerna när jag ska sätta i och ta ut linserna. Jag kokar linsburken ibland. Även om det är ett helt nytt par månadslinser jag sätter i så svider det som in i hell, hade jag fått välja hade jag haft endags-linser och ett par glasögon jag kunde använda hemma, men det har jag inte råd med.

Vad ska jag göra? Kan inte gå till skolan p.g.a det här. Och jag vill inte gå med dålig syn.

Optiker säger bara att man måste vara noga med att rengöra linserna! [no-no] Vilket jag är VÄLDIGT noga med. Så det är inte problemet.

Förstår inte varför. Buhu. Vill laseroperera ögonen tack.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[sad][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aj då, kanske gå till en läkare igen och fråga varför det kommer tillbaka hela tiden? :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå endagslinser kostar väl typ bara 150 kr i månaden eller nåt?[sad]


   
SvaraCitera

Linserna kanske är för tjocka. Då blev det så för mig. Nu har jag tunnare endagslinser och det funkar jättebra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har med månadslinser
men för mig har det aldrig hänt [y]
jag tycker däremot att du ska uppsöka en ögon läkare
och fråga honom varför denna symptom upprepar sig


   
SvaraCitera

Sover du med linserna i ögonen? Jag råkade somna med linser en gång och då vaknade jag med röda ögon [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

kanske gå till en läkare igen och fråga varför det kommer tillbaka hela tiden? :<

mm men det är så jobbigt ju. [sad] får väl göra d

postis_per:

vadå endagslinser kostar väl typ bara 150 kr i månaden eller nåt

ne asså endagslinser brukar va dyrare än månadslinser har jag hört
dessutom har jag färgade vill ha d[sad]

Sinnessjukdom:

Linserna kanske är för tjocka. Då blev det så för mig. Nu har jag tunnare endagslinser och det funkar jättebra

har väldigt tunna nu, förut hade jag en tjockare sort men har tunnare nu

Vincenco:

jag tycker däremot att du ska uppsöka en ögon läkare
och fråga honom varför denna symptom upprepar sig

mm får göra d

Roid Rage:

Sover du med linserna i ögonen? Jag råkade somna med linser en gång och då vaknade jag med röda ögon

nej har aldrig sovit med linserna i, bara en timma eller så :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanko:

[sad]

[sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

dessutom har jag färgade vill ha d

Är inte färgade linser gjorda i hårdplast? Kanske kan vara därför du får blodsprängda ögon. Fråga din optiker eller ögonläkare, sluta sitta och ojja dig på forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Är inte färgade linser gjorda i hårdplast? Kanske kan vara därför du får blodsprängda ögon. Fråga din optiker eller ögonläkare, sluta sitta och ojja dig på forumet.

Ingen aning. Mm ska d. Ne har ändå inget för mig just nu är hemma och sjuk så kan lika gärna va inne här? ösregnar ute dessutom såvafaaan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka känsliga ögon du måste ha, själv har man superögon som tål allt[wink] Eller egentligen inte, men orkar inte bry mej så mycket om dom strular ändå[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Vilka känsliga ögon du måste ha, själv har man superögon som tål allt Eller egentligen inte, men orkar inte bry mej så mycket om dom strular änd

Mm vet de. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan vara linsvätskan eller själva sorten på linsen som du är allergisk mot!

Gå till din optiker eller läkare och kolla upp det iaf [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Det kan vara linsvätskan eller själva sorten på linsen som du är allergisk mot!

Mm kan vara det men hoppas det inte är själva linssorten! [cry] Är i jättefin färg osv. Buhu.

Ska ringa optikern och klaga.


   
SvaraCitera