Aviseringar
Rensa alla

Mina vänner röker weed och grejer


Ämnesstartare

Hejhej. Jag vet inte vart jag ska börja , allt hände så snabbt.
I sommras och lite i början av 2011 började jag pröva dricka. Nejnej, inte mycket bara ensam med en kompis och smakade litelite vodka med cola. Ingen big deel. Men nu i slutet av sommaren är jag typ på krök hela tiden. Men jag blir aldrig för full, jag bara är skitglad och så jävla social vilket jag aldrig är annars. Utan alkohol är jag typ skitdryg och pratar inget.
Aa juste, jag är 14 år också.
Och nu har jag börjar träffa människor väldigt långt ifrån mig. Dom dricker typ hela tiden och jag brukar hänga med, med mina vänner.
Och en grejer jag gör lite då och då som jag var såhääääääär emot förut är rökning?!?!?! jag röker lite då och då, visst det är inte farligt men det är bara inte så likt mig!! Men nu kommer det "värsta"
Dom där killarna jag umgås röker på! Asså weed. Marijuana och skit. Och jag vill verkligen verkligen inte göra det, / har inte gjort och kommer inte göra men det är så läskigt när dom står och gör det. Vad ska jag göra? jag är inte såå bra vän med dom så jag kan säga till dom osv. Det är liksom deras liv! Snälla hjälp mig nån, vad ska jag göra? Jag vill inte sluta umgås med dom här jag umgås med osv, för dom är jättesnälla och jag har skitkul med dom, men jag vill inte bli som dom. Kram!! [love]


   
Citera

Men gör ej det då, du kan inte bestämma över dem bara över dig själv.
Du kan iof skvallra för deras mammys.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Röker man weed så dör man inom kort så det är inget långvarit problem[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ärligt dom är 14-15 år och gör det varje helg typ. :O dom verkar inte dö.. är skitorolig för dom ändå!


   
SvaraCitera

Lite marijuana är inte farligt, men är dem 14 är det kanske inte helt hälsosamt beteende

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

äppelpaj:

dom verkar inte dö.. är skitorolig för dom ändå!

Cannabis saknar praktisk potential för att ta livet av någon


   
SvaraCitera

kolla servetterna bakom honom heheheheheh
har dock ej kollat på hela så vet ej vad denna visar


   
SvaraCitera

Du kan inte göra något för dem, så gör inget.
Det enda du kan göra är att hålla dig därifrån


   
SvaraCitera

Bortsett från att de kan hamna i väldigt mycket problem om de blir tagna med cannabis, så är drogen i sig ett ytterst litet problem. Värre vore det om de började söka sig till tyngre grejer.


   
SvaraCitera

Du behöver inte göra någonting du inte vill! Men att de röker gräs ibland är inte så farligt, även om man förstås borde vänta tills man är lite äldre.


   
SvaraCitera

om dom är jobbiga att umgås med så låt bli, annars behöver du inte göra något, de kommer inte dö eller så.
låt bli att röka själv för det kanske gör dig dum i huvudet

lycka till


   
SvaraCitera

Livtrasir:

Lite marijuana är inte farligt

oubsdfsdbfisdf
ser inte riktigt hur det kan vara "lite" när de röker på varje helg?

Livtrasir:

Cannabis saknar praktisk potential för att ta livet av någon

beroende på hur man definierar ta livet av någon så sabbar det bl.a ens minne mycket när det gått tillräckligt långt.


   
SvaraCitera

äppelpaj:

Vad ska jag göra?

Visserligen finns det betydligt värre droger än just cannabis. Men det är trots allt ingen undanflykt, att beblanda sig med narkomaners kontaktnät är aldrig sunt. Visa tydligt för dina vänner din avsky mot droger och motivera gärna varför. Då kommer det en tankeställare hos dom flesta med lite hjärnceller.


   
SvaraCitera

Är väl rätt dåligt att hålla på med gräs i så ung ålder, eller?


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Är väl rätt dåligt att hålla på med gräs i så ung ålder, eller?

ja


   
SvaraCitera