Aviseringar
Rensa alla

Mindervärdeskomplex


Ämnesstartare

Gentemot min bror. Alla gillar honom, verkligen alla som träffar honom. Han är smart, rolig etc etc. Han har körkort, han pluggar. Pappa har sagt att han är stolt över honom, och glad över att han är hans son. Det enda känslofyllda han någonsin sagt till mig är att jag ska hålla käften.

Dessutom har han en bra tjej, som han har varit tillsammans med sen han var 17 (han är 24 nu) och de är förlovade och ska väl gifta sig nästa år eller nåt. Och detta gör mamma alldeles varm i hjärtat såklart, och jag är redan nitton och kommer aldrig få en bra tjej eftersom en bra tjejer aldrig skulle gilla mig, så jag kan inte göra mamma stolt heller.

Ville bara höra med er om ni kanske har några råd angående detta, eller bara några tankar eller vad som helst?

Tänker inte ta upp det med psykologen heller, han verkar gilla mig (han är psykolog, duh) och dra upp det här skulle bara få honom att tycka att jag är ynklig liten skitunge och nej nej det vill jag inte ;/


   
Citera
Ämnesstartare

Många med mindervärdeskomplex lyckas ju använda det till att motivera sig och uppnå great things...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din pappa är fucked up, din mamma kommer bli varm i hjärtat den dagen du gifter dig/förlovar dig/blir jättekär w/e med. Tror det med att inte bra tjejer skulle kunna gilla dig är bara bs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är i vissa avséenden som din bror men mina föräldrar gillar ändå min bror, som är mer som dig, bättre. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Tänker inte ta upp det med psykologen heller, han verkar gilla mig (han är psykolog, duh) och dra upp det här skulle bara få honom att tycka att jag är ynklig liten skitunge och nej nej det vill jag inte ;/

fistforfight:

Många med mindervärdeskomplex lyckas ju använda det till att motivera sig och uppnå great things...

Nå Nirvana, börja träna...(kollar på bilden, det kanske du redan gör), och börja träna yoga, det hjälpte mig jättemycket med mitt mindervärde någonting. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja några måste ju misslyckas också [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din pappa är ett svin.

Hade jag en sådan pappa skulle jag bryta kontakten med honom, och göra mitt bästa till att bli en framgångsrik person inom alla områden. För min egen skull.


   
SvaraCitera

Gör vad du tycker om, så slussas bitar av mindrevärdeskomplexet ut bit för bit med tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Många med mindervärdeskomplex lyckas ju använda det till att motivera sig och uppnå great things...

Jo, men då brukar de oftast också ha en hjärna ;/

Lounge fact:

Din pappa är fucked up, din mamma kommer bli varm i hjärtat den dagen du gifter dig/förlovar dig/blir jättekär w/e med. Tror det med att inte bra tjejer skulle kunna gilla dig är bara bs.

Kanske, det kanske ändras 😉

Torftig:

Är i vissa avséenden som din bror men mina föräldrar gillar ändå min bror, som är mer som dig, bättre. [party]

Va dåligt [n]

Bajwa:

Nå Nirvana, börja träna...(kollar på bilden, det kanske du redan gör), och börja träna yoga, det hjälpte mig jättemycket med mitt mindervärde någonting. [y]

Yoga lol, okej jag kan ju försöka [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja några måste ju misslyckas också [sad]

Yup [cool]

Pepparkaksgubbe:

Din pappa är ett svin.

Hade jag en sådan pappa skulle jag bryta kontakten med honom, och göra mitt bästa till att bli en framgångsrik person inom alla områden. För min egen skull.

Jo, men det krävs talang som sagt [crazy]

shajjn:

Gör vad du tycker om, så slussas bitar av mindrevärdeskomplexet ut bit för bit med tiden.

Men det är jag har gjort tills nu ;/


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Men det är jag har gjort tills nu ;/

Det suger att jämföra sig, åtminstone på ett sätt som påverkar ens självkänsla negativt. Jämför dig själv med personer som är sämre [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Jo, men det krävs talang som sagt

Nej, allt som krävs är bra självförtroende, Och glöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Jo, men då brukar de oftast också ha en hjärna ;/

Äsch du verkar smart! [y] Fast du kanske är som jag? über-klipsk men för jävla lat...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Kanske, det kanske ändras 😉

Varför skulle det vara så liks?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Va dåligt [n]

Lite! Men tänkte att det kunde ge dig lite hopp. [y]


   
SvaraCitera