Aviseringar
Rensa alla

Mindre bröst av att träna?


Ämnesstartare

Okej så nu har jag läst att om man tränar så får man mindre bröst, jag vet inte om det är riktigt sant. Jag vet inte om jag ska fortsätta träna och inte bry mig om brösten eller träna lite mindre och få större bröst?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

http://www.expressen.se/halsoliv/vill-trana-men-blir-brosten-mindre/

Brukar aldrig länka till blaskor, men första jag hittade på google...

"Dessvärre påverkas bröstens storlek av viktnedgång eftersom de har en hel del fett i sig. Faktiskt är det så att fettmängden är en av de viktigaste faktorerna som påverkar hur stora brösten är. Många kvinnor som gått ned eller upp i vikt en del har märkt av att de behövt byta till en mindre eller större behåstorlek. Om det kan vara någon tröst så är det ju ändå att bröstens storlek följer med storleken på resten av dig, så att din kropp förblir harmonisk.
Jag bad näringsfysiologen Fredrik Paulún att hjälpa till att svara på din fråga. Han poängterar liksom jag att bröstens storlek är kopplat till mängden fett du har på kroppen."


   
SvaraCitera
mens
 mens

Du är ej färdigutvecklad än (läste att du var runt 14) så dina bröst kommer att växa länge än. Tränar man så mycket att brösten försvinner tränar man på elitnivå alt har ätstörningar så det är inget du behöver oroa dig över om du ej passar in där.


   
SvaraCitera

Tränat 2ggr om dagen de senaste 2 åren, tycker mer att brösten blivit något större av just träningen? (kan det bero på att den underliggande bröstmuskel har blivit större?)  Har iofs alltid haft väldigt små och har fortfarande små men att vara rädd för att de blir mindre är inget du behöver oroa dig för 


   
SvaraCitera