Aviseringar
Rensa alla

mindre bröst?


Ämnesstartare

Hej, först och främst vill jag bara tala om för Er att jag inte riktigt vad denna tråd klassas som så jag visste inte i vilket forum - så nu vet ni det.

Nu är det så att jag vill ha mindre bröst (ja, det finns tjejer som vill ha mindre bröst också) men vill inte lägga mig under kniven för att jag anser att jag är alldeles för ung för det, tycker även inte att det är värt att lägga ner 40 000 kr på det.

Det finns ju en hel del tjejer som vill ha större och gör allt från att bära flera push-up bh'n till att svälja en massa piller men jag är ute efter att få mindre.

Mina började växa i tidig ålder (iaf tidigare än de andra i min dåvarande klass) Jag tror att jag var runt 12-13 då dom började växa och nu är jag 16 år och är riktigt trött på dom då jag anser att dom är för stora, jättesvårt att hitta kläder som passar då jag har en ganska platt mage så ifall jag väljer en tröja i storlek XS så blir det väldigt tight vid brösten och för stor vid magen vilket jag inte tycker är snyggt, gillar inte plöjsiga kläder och vill därför inte heller bära de, problemet är att jag inte vill framhäva mina bröst ännu mer vilket jag gör med en tight tröja.
Det är dessutom sjukt jobbigt att få tag på snygga underkläder (syftar då på BH:ar) som passar då dom jag vill ha finns aldrig i min storlek och dom som är i min storlek (som jag har jättesvårt att hitta .. ) känns så tantiga, jag får även ofta ont i ryggen pga min byst.

Så nu till mina fråga, är det någon som vet hur jag skall kunan få mindre bröst eller ifall någon har tips på några affärer där de säljer bh:ar i storlek 80 D-85 DD?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du skulle behöva gå ner rätt mycket i vikt för att minska dem, så det är nog inte ett alternativ.
Det enda du kan göra är att operera dem när du är gammal nog. Du skulle nog vara kvalificerad med dina bröst då de antagligen sliter rätt mkt på din rygg.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

80 D-85 DD?

rätt stor skillnad mellan dessa storlekar vettu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du skulle behöva gå ner rätt mycket i vikt för att minska dem, så det är nog inte ett alternativ.

Hm, jag springer varje morgon och har gjort det i en vecka nu så jag får hoppas att dom minskar.

isola:

Det enda du kan göra är att operera dem när du är gammal nog

Vill inte lägga ner så mycket pengar och vill dessutom inte få två Ärr på köpet.

isola:

Du skulle nog vara kvalificerad med dina bröst då de antagligen sliter rätt mkt på din rygg.

Det är deras jäkla fel [crazy]

isola:

rätt stor skillnad mellan dessa storlekar vettu..

Jo jag vet men vet inte riktigt vilken storlek jag har då jag inte hittat någon passande BH ännu, inte vad jag minns iaf.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

jag får även ofta ont i ryggen pga min byst.

isola:

Det enda du kan göra är att operera dem när du är gammal nog. Du skulle nog vara kvalificerad med dina bröst då de antagligen sliter rätt mkt på din rygg.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Jo jag vet men vet inte riktigt vilken storlek jag har då jag inte hittat någon passande BH ännu, inte vad jag minns iaf.

Som sagt, du lär veta om du har 80D eller 80DD. Gå till tex Twilfit och be dem mäta.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Vill inte lägga ner så mycket pengar och vill dessutom inte få två Ärr på köpet.

Det är gratis om du anses berättigad. Ärren är inte så stora, och det är värt det om du slipper ryggproblem.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Hm, jag springer varje morgon och har gjort det i en vecka nu så jag får hoppas att dom minskar.

Tvivlar..


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

ag tror att jag var runt 12-13

det där är inte tidigt..
+

isola:

gå ner rätt mycket i vikt för att minska dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Som sagt, du lär veta om du har 80D eller 80DD. Gå till tex Twilfit och be dem mäta.

Tror att de är 80DD isf då jag inte tror att någon 80D-bh har passat, har rätt dåligt minne.

isola:

Det är gratis om du anses berättigad

Har frågat min mamma tidigare och hon har sagt att jag inte får göra det då hennes kompis minskade hennes och sade att hon inte skulle tipsa någon om att göra det ..

isola:

Ärren är inte så stora.

Har sett bilder och fyfan, allt jag kan säga är att ärr är verkligen inte något jag vill.

isola:

Tvivlar..

Okej, jag fortsätter att hoppas!


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

det där är inte tidigt..

jooo [sad]


   
SvaraCitera

hjortpojken:

jooo [sad]

mina började växa när jag var 10. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

det där är inte tidigt..

Det växte iaf när jag gick i fyra-femman, minns inte riktigt hur gammal man är då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

mina började växa när jag var 10.

Lite eller mycket?


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

mina började växa när jag var 10. [shake]

mina när jag var typ 15 [blush]


   
SvaraCitera