Aviseringar
Rensa alla

mindre chans att stöta på sd:are i högskola?


Ämnesstartare

Är det mindre chans att stöta på folk som har högerextrema åsikter och är väldigt politiskt aktiv för partier som SD? I högskolor/universitet? Vad tror ni?


   
Citera
Ämnesstartare

samurai sjögräs


   
SvaraCitera

Var inte rädd för idioterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det VIMMLAR av dem, det gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Var inte rädd för idioterna

är inte det. men vill hålla mig så borta ifrån dom som möjligt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy]
Sluta
Vara

Rädd
För
Inget


   
SvaraCitera

Ja.

Xisco:

[crazy]
Sluta
Vara

Rädd
För
Inget

Det är inte "inget".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Sluta
Vara

Rädd
För
Inget

det är ju inte inget.


   
SvaraCitera

har hört att det snarare är tvärtom
känns som det är rätt ofta man ser folk med rakade skallar och bruna skjortor i skolan


   
SvaraCitera
Exner

Många smygrasister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det är ju inte inget.

Sant.
De kommer gå och ta järnrör och smiska dig på rumpan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

De kommer gå och ta järnrör och smiska dig på rumpan.

det var inte så jag menade. jag undra bara förstår inte varför man skall vara så elak för att någon frågar något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök i norrland. Då får du bara stå ut med gråsossar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får tåla att gå utanför dörren och möta massa random våldtäktsmän som förpestar samhället med sin anonyma tillvaro, trots att det är min största rädsla, skulle jag anpassa hela mitt liv för mina rädslor så skulle jag sitta inne och ligga i sängen hela dagen men det går ju inte, eller hur?

Tror du får släppa lite på rädslorna för att kunna klara dig genom livet. Ta avstånd från de människor du _vet_ har de åsikterna, du måste inte beblanda dig på ett personligt plan med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jag undra bara förstår inte varför man skall vara så elak för att någon frågar något.

Har sagt liknande förut men jag säger det igen:
Du styrs för mycket av dina egna tankar om hur det är när det i verkligheten inte är så illa.
du är rädd för det som du inte (alltid) behöver vara rädd för.
Den världen du tror finns där ute är inte som du tror, kom ut ur bubblan du lever i.

G*nus säger det bra:

g*nus:

Jag får tåla att gå utanför dörren och möta massa random våldtäktsmän som förpestar samhället med sin anonyma tillvaro, trots att det är min största rädsla, skulle jag anpassa hela mitt liv för mina rädslor så skulle jag sitta inne och ligga i sängen hela dagen men det går ju inte, eller hur?

Tror du får släppa lite på rädslorna för att kunna klara dig genom livet. Ta avstånd från de människor du _vet_ har de åsikterna, du måste inte beblanda dig på ett personligt plan med dem.


   
SvaraCitera