Aviseringar
Rensa alla

mini p-piller cerazette biverkningar


Ämnesstartare

Hej.. Jag Håller på att sluta med mina mini p-piller av sorten Cerazette... Jag blir otroligt Depresiv och Får otroliga Humörsvängningar..
Och får även självmordstankar har vart borta från p-pillrena sen den 11 Oktober..

Vill veta om detta är normalt och om det kommer gå över eller om jag måste söka hjälp om Antidepresiva piller..

Snälla behöver veta om fler har samma problem med detta är liksom rädd för mig själv :'(


   
Citera

är jag käkade ppiller ville jag dö varje dag. Normalt är det väl inte, men det händer, vissa är känsligare än andra. om det bara har med din piller att göra så kommer du må bra så fort du slutat ta dem, det gjorde jag.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

jag käkade ppiller ville jag dö varje dag

haha varför?![crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är jag käkade ppiller ville jag dö varje dag. Normalt är det väl inte, men det händer, vissa är känsligare än andra. om det bara har med din piller att göra så kommer du må bra så fort du slutat ta dem, det gjorde jag.

Jag har ju slutat slutade den 11 oktober.. Men nu är jag liksom självmordsbenägen och blir as arg lätt..
Och fick ont i magen som Satan första dagen utan dem 😮
Har inte vart så här förut ://


   
SvaraCitera

Tickstart:

haha varför?!

d fuckade upp mina hormoner helt
fick panikångest å skit varje kväll efter att jag tagit pillret

TypSofiaK:

Jag har ju slutat slutade den 11 oktober.. Men nu är jag liksom självmordsbenägen och blir as arg lätt.. Och fick ont i magen som Satan första dagen utan dem 😮 Har inte vart så här förut ://

oj, det är konstigt... har aldrig hört någon som haft sådana problem. hade du tagit dem länge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

d fuckade upp mina hormoner heltfick panikångest å skit varje kväll efter att jag tagit pillretoj, det är konstigt... har aldrig hört någon som haft sådana problem. hade du tagit dem länge?

Hunit äta 1platta och ungefär runt 10-15 tabletter på en nu platta 😮


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

Hunit äta 1platta och ungefär runt 10-15 tabletter på en nu platta 😮

och du fick inga problem förrän efter du slutade..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

och du fick inga problem förrän efter du slutade..?

Nepp alla problem började när jag slutade :O


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

Nepp alla problem började när jag slutade :O

Det låter väldigt märkligt då du endast tog dem en halv månad. Är du säker på att det ens har med dem att göra? Varför slutade du med dem?
Du bör nog kolla upp det i vilket fall.

Kan du inte återbesöka den som skrev ut dem till dig?


   
SvaraCitera

Det kan vara p-pillren som gör att du mår såhär, speciellt om besvären uppkom från det att du först började ta dem. Tycker att du ska ringa din gynekolog (eller vem det nu var som skrev ut tabletterna åt dig) och be om råd. Det kan ju vara skönt att veta hur snabbt det blir bättre om det nu skulle vara p-pillren som orsakat det här.

Om du är rädd för att skada dig själv kan du ringa:

Nationella hjälplinjen 020-22 00 60
Röda korset 0771-900 800 (Alla dagar 14-22)
Jourhavande Kompis 020-222 444
Jourhavande Medmänniska 08-702 16 80 (kl 21 - 06)
Svenska kyrkans juortelefon 031-800 650
Bris 116 111


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Det låter väldigt märkligt då du endast tog dem en halv månad. Är du säker på att det ens har med dem att göra? Varför slutade du med dem?Du bör nog kolla upp det i vilket fall. Kan du inte återbesöka den som skrev ut dem till dig?

Jag slutade för att jag börja få en sån " ständig " mens som inte sluta.. och då la jag av men samma dag som första gången jag prova att sluta så fick jag såå Ont i magen liksom som Tarmarna Ville kasta sig ut eller äggstockarna och så.. Jag tog ett piller ( mini p-piller) och det lugnade sig.. och nästa gång jag slutade var nu den 11 och då fick jag förstadagen Otroliga magsmärtor första och andra dagen..
Så vart därför jag slutade..

aa Ska dit en 15/11 men ska nog kontakta dem imorrrn redan för att kolla upp det ordentligt..


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

Nepp alla problem började när jag slutade

Varför slutade du med dem?


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

aa Ska dit en 15/11 men ska nog kontakta dem imorrrn redan för att kolla upp det ordentligt..

gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Varför slutade du med dem?

Jag slutade för att jag börja få en sån " ständig " mens som inte sluta.. och då la jag av men samma dag som första gången jag prova att sluta så fick jag såå Ont i magen liksom som Tarmarna Ville kasta sig ut eller äggstockarna och så.. Jag tog ett piller ( mini p-piller) och det lugnade sig.. och nästa gång jag slutade var nu den 11 och då fick jag förstadagen Otroliga magsmärtor första och andra dagen..
Så vart därför jag slutade..


   
SvaraCitera

TypSofiaK:

" ständig " mens som inte sluta.

TypSofiaK:

Tarmarna Ville kasta sig ut eller äggstockarna och så.

Har du talat med din gynekolog om detta?


   
SvaraCitera