Aviseringar
Rensa alla

Minipiller hindrar viktnedgång??


Ämnesstartare

Hej
Jag har knaprat minipiller "carzette" i mer än 1 år nu. Sedan jag började äta dom har jag gått upp 10-12 kg, och jag vet att det beror på dom, eftersom att ämnesomsättningen förändras om man äter dom pillrerna.

Jag undrar om ni brudar har samma problem som jag att gå ner i vikt?
Är det svårare att gå ner om man äter minipiller samtidigt?


   
Citera

oerfaren:

upp 10-12 kg, och jag

asså du kommer bli fakkad med massa piller o shit, bättre o va natirlug, fattaru


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jallieeeeee:

asså du kommer bli fakkad med massa piller o shit, bättre o va natirlug, fattaru

va?
okej.. det kanske inte är självklart att ALLA vet att minipiller är preventilmedel[wink]
Det är allså inget bantningpiller jag knaprar.


   
SvaraCitera

oerfaren:

ALLA vet att minipiller är preventilmedel

jasså, trodde det va tjack eller nåt......


   
SvaraCitera

Ja, det kan vara svårare. Olika kvinnor reagerar olika. Men eftersom du tydligen har gått upp så lär du ha svårare.

Du säger ju själv att

oerfaren:

ämnesomsättningen förändras om man äter dom pillrerna.


   
SvaraCitera

oerfaren:

Jag har knaprat minipiller "carzette" i mer än 1 år nu. Sedan jag började äta dom har jag gått upp 10-12 kg, och jag vet att det beror på dom, eftersom att ämnesomsättningen förändras om man äter dom pillrerna.

Tränar du någonting då? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Du säger ju själv att

oerfaren: ämnesomsättningen förändras om man äter dom pillrerna.

Recall:

Tränar du någonting då?

Jomen.. jag mena mer att jag är medveten om att det ÄR minipillrerna som skapar uppgången. Men om det är nån annan som haft/har samma problem typ... å få mer klarhet om det ÄR svårare å gå ner pga detta.

Jo jag har precis börjat träna.. har powerwalkat hela hösten som en start, dock ej på det intensiva stadiet.. mer som en lugn start inför simningen som jag sysslar med nu.. 2-4 ggr i veckan blir det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då kän det ju också vara för att u bygger muskler, vilket väger mera?:o
jag äter också cerazette har dock gått ner 3-4 kg sen jag började[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan.
Jävla pillertriller hela tiden.

Hoppas detdär p-pillret för killar kommer snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

escaape:

då kän det ju också vara för att u bygger muskler, vilket väger mera?:o
jag äter också cerazette har dock gått ner 3-4 kg sen jag började[surprised]

knappast, hon lär bara ha gått upp runt 1-2 kg ren muskelmassa i så fall. Min fråga är om hon kollar på vågen eller i spegeln?
Dvs om det är fettmassa hon har gått upp i eller om det kan vara att dom där pillrena binder vatten på nåt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan va ägd du blir... haha.


   
SvaraCitera

oerfaren:

Men om det är nån annan som haft/har samma problem typ... å få mer klarhet om det ÄR svårare å gå ner pga detta.

=

oerfaren:

Jag har knaprat minipiller "carzette" i mer än 1 år nu. Sedan jag började äta dom har jag gått upp 10-12 kg, och jag vet att det beror på dom, eftersom att ämnesomsättningen förändras om man äter dom pillrerna.

oerfaren:

Jomen.. jag mena mer att jag är medveten om att det ÄR minipillrerna som skapar uppgången.

...[rolleyes]

oerfaren:

Jo jag har precis börjat träna.. har powerwalkat hela hösten som en start, dock ej på det intensiva stadiet.. mer som en lugn start inför simningen som jag sysslar med nu.. 2-4 ggr i veckan blir det nu.

Okej, har du anpassat din kost efter dina önskemål att gå ner i vikt också?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag gick då ner i vikt då jag hade dom pillren, dock fick jag andra problem av dom.. Mellanblödningar, som bara kom oftare och oftare, innan jag slútade med dom så blödde jag typ 4 dagar, sen blodfri 2-3, sen började det om igen o.s.v.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Jag gick då ner i vikt då jag hade dom pillren, dock fick jag andra problem av dom.. Mellanblödningar, som bara kom oftare och oftare, innan jag slútade med dom så blödde jag typ 4 dagar, sen blodfri 2-3, sen började det om igen o.s.v.[sad]

oh samma här, fast jag blöder varje dag, inte mycket utan bara tillrckligt för att alltid behöva ha skydd.__.
men hur länge åt du med blödningar?


   
SvaraCitera
Jeay_L

escaape:

men hur länge åt du med blödningar?

Minns inte, åt det i 3 månader iallafall.. var grymt jobbigt, ibland funderar jag om det frestade på det förhållandet jag var i eftersom de antingen blev att ha sex då jag blödde, eller bara dom få dagarna jag inte gjorde det..


   
SvaraCitera