Aviseringar
Rensa alla

Minns ni när internet var något kul?


Ämnesstartare

När det var en plats där man kunde prata med alla människor överallt, med mänsklighetens samlade kultur och kunskap som bara väntade på att upptäckas, en fri värld av meningsfullt utbyte?

När började förfallet? Facebook? Troligen.
Nu består det dagliga internetintaget mest av politiskt bullshit, roliga/gulliga-videos/artiklar , (Moral)panik och miss-/-informativa artiklar och videos, oorganiserade förvaringsutrymmen för saker jag/du gillar och outhärdlig självupptagenhet. Och allt som råkar bli populärt, oavsett vilken kategori, dyker upp precis överallt, hela tiden som simpsonsrepriser eller reklam på tv.

Vad hände med all kärlek? Var tog alla blommor vägen? Vart skall man nu fly för sinnesfrid och samlade konversationer?


   
Citera
Ämnesstartare

rekommenderar en hydda i amazonas regnskog


   
SvaraCitera
reben

knappt

va jätteliten då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns att det fanns nåt slags spel där man kunde chatta med folk o så var det en kille som chattade till mig och skrev att jag var bög

vad är bögarnas riktiga mening


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloggar är också en stor bov, internet hade klarat sig utan dem, förr hade folk personliga hemsidor istället som ingen annan besökte, och de krävde lite ansträngning och möjligen pengar att skapa så de spelade mycket mindre roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns när trollen var sköna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har mest tråkiga minnen från den tiden

önskar att jag hade funnit UM tidigare though, typ runt 2003 när man hängde på lunar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2003 hängde man på superplay.se


   
SvaraCitera

Ett steg i rätt riktning är att stänga ner konton typ Facebook, bloggar osv... 


   
SvaraCitera