Aviseringar
Rensa alla

Missfall


Ämnesstartare

Jag har kollat igenom massvis av dessa trådar, och det är s många som skriver om att det är fel att vara ung som skaffar barn osv. Men har ni någon aning om hur mycket det tar att göra en abort? Att döda sitt eget barn?
Själv var jag helt inställd på att bli mamma tills för en dag sedan när jag fick missfall, det är det värsta som hänt mig... Men oavsett så hade jag ALDRIG klarat av att döda mitt eget barn!

Jag tycker självklart att abortion är en bra lösning för de som verkligen inte skulle kunna ta hand om ett barn osv. men vissa unga mödrar kan faktiskt ta riktigt bra hand om sina barn, pressa dom inte till abort bara för att de är unga!... Klart ska folk få uttrycka sina åsikter, men det finns ju en gräns eller hur, när tycker ni att den passeras?

I samhället idag pressas unga till abort, vad anser ni, är det rättfärdigat att hoppa på folk och pusha dem till ett sådant stort beslut bara för att de är vad samhället anser vara "för unga"?


   
Citera

Fast... Jag vill inte verka dum nu men vad vill du säga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissDemeanour:

pressa dom inte till abort bara för att de är unga!...

Pressa inte barnen till att bli till bara för att ni är för egoistiska/omogna för att vänta tills ni har blivit äldre. Du kallar det missfall, jag kallar det karma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En ärlig fråga: Vad är diskussionsunderlaget för den här tråden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HIMYNAMEISKARL:

Fast... Jag vill inte verka dum nu men vad vill du säga?

Att man inte ska pressa folk till abort för att man är ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Pressa inte barnen till att bli till bara för att ni är för egoistiska/omogna för att vänta tills ni har blivit äldre. Du kallar det missfall, jag kallar det karma.

Så du tror inte att npgon kan bli en bra förälder, bara för att man är ung?
Självklart ska man inte skaffa barn om man inte kan ta hand om det, men om man kan det?


   
SvaraCitera

Gör folk det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

En ärlig fråga: Vad är diskussionsunderlaget för den här tråden?

Hurvida folk tycker det är rätt eller fel att pressa unga till abort såsom det görs idag, bara för att det anses att de inte är gamla nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med till viss del, finns nog kompetenta föräldrar i alla åldrar. folk nuförtiden tycks tro att man måste leva i materiellt överflöd för att kunna vara en bra förälder.

finns många som har växt upp i fattigdom och ändå blivit fina människor ska ni se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissDemeanour:

Så du tror inte att npgon kan bli en bra förälder, bara för att man är ung?

Visst, man vkan ara en bra ung förälder, men man blir fortfarande en BÄTTRE förälder när man har blivit lite äldre och mognat. Därför är det bara själviskt att inte vänta, barnets bästa kommer ju i första hand eller hur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HIMYNAMEISKARL:

Gör folk det?

Det händer hela tiden, tom. på ungdomsmottagningar kan de vara på en om att man borde göra abort om man är vad de anser vara "för ung"


   
SvaraCitera

Så.. det du försöker säga är att du är dum i huvudet och att andra inte bör uttrycka sina åsikter i ämnet för att småflickor kan blir lite ledsena för att alla inte anser att de bör ha en alldeles egen liten talande docka att leka med?

Är man så pass svag att andras åsikter "pressar" en till abort så bör man nog inte skaffa en unge öht.

Sen är det en definitionsfråga. När "pressas" någon till abort? Är det när man kör in en klädgalge och försöker gräva ut ett foster eller är det när någon anser att unga mödrar är olämpliga föräldrar? Och när räknas man som ung mamma? 14 år? 19?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att sånt är helt upp till individen. Jag är för abort, Men jag kan inte se mig själv göra det. Konstigt nog [tard][tard][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissDemeanour:

Hurvida folk tycker det är rätt eller fel att pressa unga till abort såsom det görs idag,

1. Vem pressar?
2. Hur görs det idag?

Tycker inte jag ser mycket sådan press alls. Kommer man hit och frågar en så idiotisk sak som "ska jag göra abort?" så får man nog räkna med att få ett svar; det är inte att pressa någon. Om det är någon press jag tycker mig se så är det den omvända; folk som säger att man "mördar sitt barn" för att man gör abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slaktmästaren:

Är man så pass svag att andras åsikter "pressar" en till abort så bör man nog inte skaffa en unge öht.

Fair point där. I alla fall så länge det rör sig om internetåsikter; en annan femma om det är familj eller IRL-omgivning inblandad.


   
SvaraCitera