Aviseringar
Rensa alla

Missfall


ailuja
Ämnesstartare

För ett par månader sen fick jag ett litet plus på stickan. Både jag och min pojkvän var ganska förvirrade och kände att vi satts i en jobbig situation. Jag övervägde abort och jag hade pratat med UMO om bästa alternativ och om det verkligen var en abort jag ville gå igenom. Jag var väldigt osäker och förvirrad under hela denna tiden men kände att en abort var bäst för både mig och min pojkvän. Jag hann aldrig utföra en abort utan fick ett missfall. Jag kände då att det var för det bästa eftersom att jag ändå skulle gå igenom aborten.Men nu några månader efter så mår jag skit. Jag kan inte sluta tänka på hur det skulle varit med en bebis i famnen. Hurdan fin familj vi skulle ha blivit. Jag förstår att vi är unga, men efter mitt missfall har jag känt sån extrem bebislängtan, och jag mår dåligt över att min kropp valde att stöta ut något levande. Jag mår dåligt när alla runtom mig ska ha bebisar helt plötsligt.Jag känner mig hemsk. Och jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till. 


   
Citera

*sänder en e-kram till dig*


   
SvaraCitera

Var med om samma sak fast har inte tänkt så mycket på det (inte alls), vet inte hur mycket min dåvarande gjorde det men.. Live and let die


   
SvaraCitera

Hjärta


   
SvaraCitera
nubbie

Depression till följd av en abort/missfall är väldigt vanligt. Ta kontakt med kurator eller liknande i antingen skola eller på ungdomsmottagningen så du kan ventilera ordentligt. Var inte rädd för att prata om det!


   
SvaraCitera

det nubbie sa. prata om det, det kommer ordna sig. <3


   
SvaraCitera

Familj kommer du att ha tid till att skaffa senare i livet. Lev klart din ungdom först. Hjärta


   
SvaraCitera

S3ON:
*sänder en e-kram till dig*


   
SvaraCitera
ailuja
Ämnesstartare

Tycker om er allihopa, ni är bra Hjärta


   
SvaraCitera
höna

jag tror det är väldigt vanligt att känna så. hoppas du hittar någon kurator eller så. du vet ju ändå att du kan bli gravid, och att möjligheten att bli gravid i framtiden finns där!


   
SvaraCitera

Som de andra säger, inget ovanligt att känna sorg och ha olika kanske jobbiga känslor efter ett missfall.
Men du det finns nya chanser! Glad


   
SvaraCitera